TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

תחילתה של מגמה? ירידה בהתחלות הבנייה של דירות 4 חדרים במחצית הראשונה השנה


פרויקט הרובע בחיפה יולי 2021. צילום איתמר סיידא
ניתוח התחלות הבנייה של הלמ"ס מראה, כי מנגד נרשמה עלייה בבניית דירות 5-6 חדרים וכן בדירות בנות 3 חדרים
מסתמנת ירידה בבנייה של דירות 4 חדרים בישראל, הדירות המבוקשות ביותר למגורים מזה שנים רבות, ומנגד עלייה בבנייה של דירות גדולות יותר בנות 5-6 חדרים ויותר וגם בדירות קטנות יותר בנות 3 חדרים.
לפי ניתוח נתוני התחלות הבנייה של הלמ"ס שבוצע בלשכת שמאי המקרקעין, במחצית הראשונה של 2021 שיעור הדירות החדשות בנות 4 חדרים שהחלו להיבנות עמד על 37.8% מכלל התחלות הבנייה בתקופה זו, ירידה לעומת שיעור של 44.6% בשנת 2020 ולעומת שיעור ממוצע של כ-40% מאז שנת 1995 ועד היום. במונחים מספריים, בשני הרבעונים הראשונים של השנה החלו להיבנות פחות מ-10,000 דירות 4 חדרים ואם המגמה תימשך כך עד סוף השנה, תירשם ירידה של כמעט 20% לעומת השנה הקודמת שבה נרשמו יותר מ-24 אלף התחלות בנייה של דירות 4 חדרים.
לעומת זאת, שיעור התחלות הבנייה של דירות 3 חדרים זינק במחצית לכ-16% משיעור של 11% בשנת 2020 ובהשוואה לשיעור ממוצע של כ-10% בשני העשורים האחרונים. החלו להיבנות כ-4,100 דירות 3 חדרים, לעומת 6,150 בכל שנת 2020 – עלייה של 33% אם אותו קצב יימשך עד סוף השנה.
יו"ר לשכת שמאי המקרקעין חיים מסילתי, הסביר כי "מגמת התחלות הבנייה בנתוני המחצית הראשונה משקפת בעיקר את התמורות שהביאה הקורונה על שוק הדיור. מצד אחד יותר דירות גדולות החלו להיבנות ככל הנראה בערים פריפריאליות משום שמשפרי דיור החלו מאז הקורונה לחפש מרחבי מחיה גדולים יותר בדירה שלהם שיתאימו לשהייה ממושכת בבית. מצד שני, יותר דירות קטנות בנות 3 חדרים החלו להיבנות, לרוב בת"א ובמחוז המרכז, וזה משקף את עליית משקלם של המשקיעים בשוק הדיור בשנה האחרונה".
גם התחלות הבנייה של הדירות הגדולות יותר בנות 5-6 חדרים רשמו עלייה במחצית הראשונה: שיעור הדירות בנות 6 חדרים עלה מ-16% ל-17% ושל 5 חדרים מ-21% ל-23%. כ-6000 דירות 5 חדרים החלו להיבנות וכ-4500 דירות 6 חדרים – עליות של 5% ו-3% בהתאמה אם הקצב יימשך כך בשני הרבעונים הבאים.
שמעון ג'יני, מנכ"ל חברת גולדן ארט, שבנתה ומשווקת בחיפה את פרויקט הרובע הכולל כחלק מהתמהיל הנבנה גם דירות קטנות, סבור כי "יש להגדיל אף יותר את שיעורן של הדירות הקטנות בשוק משום שהן מהוות פתרון דיור שמשרת מגוון אוכלוסיות רחב - החל מרווקים, זוגות צעירים, משפחות חד הוריות, גרושים, ועד למבוגרים שמחפשים פתרונות איכותיים שחסרים בשוק בגדלים אלו, במיוחד במרכזי ערים ובקרבה לאזורי אקדמיה, תעסוקה ובילוי".
לדברי סופי סרוגו יוכלמן, מנכ"לית משותפת בחברת סרוגו הבונה ומשווקת יחד עם חברת צמח המרמן פרויקט של 180 דירות על הפארק הלאומי ברמת גן "היום רוכשים מחפשים דירות מרווחות יותר. הקורונה גרמה לשינוי בהעדפות המגורים של הרוכשים, והם מבקשים כיום דירות עם חללים גדולים וכן חלל לטובת פינת עבודה. להערכתי זו אינה תופעה חולפת, והביקושים לדירות גדולות ומרווחות יימשכו, ואף ישפיעו על תכנון של פרויקטים עתידיים שיכללו יותר דירות גדולות".


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il