TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

הכירו את חברות הטק הצומחות בעולם Growth Tech 100


shutterstock
ענקית הייעוץ האסטרטגי בוסטון קונסולטינג גרופ (BCG) ממפה את חברות הטכנולוגיה הצומחות ביותר בעשור וחצי האחרונים. שלוש חברות ישראליות בדירוג היוקרתי: Wiz, מאנדיי וגלובל E

חברות אלו הציגו צמיחה ממוצעת של 93% בתקופת הקורונה לעומת 27% צמיחה בשוק הכללי

ארה"ב מובילה עם 58 חברות, אחריה סין (20 חברות), גרמניה (4 חברות)

התחום בו פעולות מספר החברות הגדול בדירוג הוא תוכנה כשירות עבור עסקים (SaaS B2B) אך הוא נמצא בירידה עקבית

מיהן החברות הצומחות ביותר בעולם לאורך זמן? ומה ניתן ללמוד על התחומים שבהן פועלות אותן חברות בראייה עתידית? דירוג חדש של ענקית הייעוץ האסטרטגי הגלובלית בוסטון קונסולטינג גרופ (BCG) ממפה את 100 החברות הטכנולוגיה הפרטיות והציבוריות הצומחות בעולם לאורך עשור וחצי. דירוג ה- Growth Tech 100, בוחן את כל החברות הציבוריות והפרטיות אשר נוסדו לאחר 1 בינואר 2005. הרשימה הסופית כוללת 100 חברות שדורגו לפי הצמיחה הממוצעת בשווי החברה ב- 15 השנים האחרונות. על החברות המדורגות להציג צמיחה עקבית לאורך כל שנות הפעילות ולא מנקודת זמן מסוימת ולהיות בשווי נוכחי גבוה מ-1 מיליארד דולר.
מענין לבחון את ביצועי החברות דווקא על רקע הטלטלות בשווקים בשנה וחצי האחרונות. בעוד ההשפעה ההרסנית של מגפת הקורונה על שווקי המניות העולמיים התבטאה באובדן של כ-20% משווי השוק של חברות רבות הרשומות ב- NYSE ובנאסד"ק בחמשת החודשים שלאחר מקרה הקורונה הראשון שהתגלה בארה"ב (20 בינואר 2020), קבוצת 100 החברות, התגלתה בתקופה זו כמגדלור של תקווה, והציגה ביצועים שהתעלו במידה ניכרת לעומת שאר השוק. המחקר של BCG מראה כי בעוד שהשוק כולו צמח בכ-27% במהלך שנת 2020 ועד אמצע 2021, ה- GT100 הציגו צמיחה כוללת של 93% במהלך אותה תקופה, פי 3 יותר מאחרות, והן ממשיכות לצמוח גם כיום כשהשווקים החלו כבר להתאושש.
רשימת ה- Growth Tech 100 מונה 3 חברות טכנולוגיה ישראליות ומחזקת בין היתר את מעמדה של ישראל כמדינת חדשנות ממנה יצאו בשורות רבות בשנים האחרונות. הישראלית הראשונה ברשימה היא חברת אבטחת הענן WIZ אשר הוקמה בשנת 2020 והפכה תוך פרק הזמן הקצר ביותר אי פעם לחד קרן; חברת המסחר האלקטרוני Global-e אשר הוקמה בשנת 2013, וחברת מאנדיי monday.com שהוקמה בשנת 2014 ופיתחה מערכת הפעלה לעבודה (Work OS). החברות ממקמות במקומות ה- 68, 64 ו-90 בהתאמה.
מבחינת חלוקה גיאוגרפית מרבית החברות (58) בדירוג הן חברות אמריקאיות. סין היא הבאה עם 20 חברות ולאחר מכן גרמניה עם ארבע חברות וישראל עם ייצוג מכובד של 3 חברות. להונג-קונג, סינגפור ושוודיה שתי חברות בדירוג ולעוד 8 מדינות: אוסטרליה, ברזיל, קנדה, הודו, הולנד, שוויץ וטורקיה נציגה אחת.

פיזור גיאוגרפי של החברות בדירוג - דומיננטיות אמריקאית ברשימת ה- 100, אך שליטה סינית בחמש המדורגות הראשונות

מקור: BCG
הטרנדים החזקים של החברות צומחות
הניתוח שערכה BCG חושף גם מספר מגמות ראויות לציון שהתפתחו במהלך העשור וחצי האחרונים וקרוב לוודאי ימשיכו גם בעתיד. לפי BCG, חברות הצמיחה מייצגות נקודת אור למשקיעים בכל מקום ומספרות לנו הרבה על מקורות החדשנות והצמיחה העתידיים. זוהי קבוצה מגוונת של חברות המתמודדות עם אתגרים חשובים במגזרים רבים מסוגים שונים כמו "תוכנה כשירות" עבור עסקים (B2B SaaS), שווקים מקוונים, מסחר אלקטרוני, ביוטכנולוגיה, רכבים אוטונומיים ו- IoT. על אף שחברות אלו מפוזרות גאוגרפית ברחבי העולם, 80% מהן מבוססות כאמור בארה"ב ובסין.
המעבר מ-B2B ל- B2C
B2B SaaS היה ללא ספק מנוע צמיחה מרכזי מאוד בתחום הטכנולוגיה, במיוחד בארה"ב, וחברות בתחום זה מהוות יותר ממחצית מחברות ה- GT100 שנוסדו בין השנים 2005-2009. חברות אלה מתמקדות בדרך כלל בסיוע לעסקים בניהול אבטחה (CrowdStrike, Okta, Cloudflare), נתונים (Snowflake, Databricks), פינטק (Square, Stripe) או שירותי ענן אחרים (Zoom, Twilio), והמטה של 75% מ- 33 חברות ה- SaaS B2B ברשימה ממוקם בארה"ב.

מיפוי חברות לפי תחומי פעילות ושנות הקמה – דומיננטיות תוכנה כשירות עבור עסקים מפנה את מקומה לטכנולוגיות עבור צרכני הקצה

מקור: BCG
נתון מעניין שעולה מהניתוח של BCG הוא שלמרות שמגזר ה- SaaS B2B ממשיך לצמוח באופן כללי, חברות GT100 שהוקמו בשנת 2010 או אחריה נשענות מעט על מודל זה, ופונות יותר לעבר מגזרים מוכווני צרכנים (B2C), לרבות שווקים, מסחר אלקטרוני B2C וביוטכנולוגיה. תחילתו של עידן חדש של האפליקציות הסלולריות ממוקדות צרכנים נרשם עם השקת האייפון הראשון בשנת 2007, וסטארט-אפים ברחבי העולם החלו לפתח מוצרים כדי לתת לצרכנים גישה לסחורות ושירותים באמצעות הטלפונים שלהם.
הסבר נוסף שמציעה BCG לשינוי במודלים העסקיים היא כי בעוד שהדור הקודם של השווקים המקוונים שנוסדו בין 2005 ל -2008 התמקד בדרך כלל במכירות בתחום האופנה או מוצרי צריכה (Etsy, Zalando), חברות שהוקמו לאחרונה התרכזו במתן שירותי שיתוף נסיעות ואספקת שירותים ומוצרים לפי דרישה באפליקציות לנייד. אלה כוללים את Uber, Lyft, DoorDash ו- Instacart (ארה"ב); Meituan ודידי (סין); Grab (סינגפור); ו- Delivery Hero (גרמניה).
רשימת ה- GT100 מציגה פריחה גם בתחום הרכבים האוטונומיים וה- IoT שצמחו בשנים האחרונות. התקדמותן של חברות הרכב האוטונומי המובילות ב- GT100 מונעת בעיקר בהשקעות ברכבים חשמליים חכמים ונהיגה אוטונומית על ידי סין (NIO, Xpeng) וארה"ב (אורורה, ריביאן). IoT הופך לחלק בלתי נפרד מכל המגזרים, החל מכושר גופני (פלטון) ועד בתים חכמים (רובורוק); BCG גורסים כי בתעשייה כבדה וייצור, שוק ה- IoT הארגוני יכול להגיע ל -177 מיליארד דולר כבר בשנת 2023.
על אף הדומיננטיות במספרן ברשימה, לחברות GT100 מוכוונות צרכן אין בלעדיות על חדשנות שמשנה את המשחק. לחברות הביוטכנולוגיה למשל ייצוג מכובד של 9% ברשימת GT100. הביקוש לחיסוני הקורונה הביא לעלייה בערכן של מודרנה (Moderna) וחברת הביוטק הגרמנית ביונטק (BioNTech), שתיהן הציגו הצלחה רבה בהצגת חידושים לשימוש בנתונים גנטיים שמטרתם להנדס טיפולים רפואיים יעילים יותר ולשפר את יכולת קבלת ההחלטות עבור טיפול מסוים. בנוסף, עלייתן של טכנולוגיות הדור הבא ברצף ופיתוח פרופילים גנטיים (10x Genomics, Tempus Labs), מייצגת התקדמות חשובה ברפואה מדויקת כדרך להחלטות טיפול טובות יותר. עם הפיכתה של האונקולוגיה לתחום ההתמקדות הטיפולי הגדול ביותר בביופארמה, BCG מעריכים כי חברות ימשיכו לחפש דרכים חדשניות להילחם בסרטן, כולל שימוש בטיפולים אימונו-אונקולוגיים (Lyell Immunopharma).
האצת החדשנות מכיוונה של סין
השנה החולפת התגלתה כאבן דרך בתחום החדשנות עבור סין. על פי ה"וול סטריט ג'ורנל" האומה משכה 163 מיליארד דולר בהשקעות ישירות זרות, ועקפה את ארה"ב כיעד המוביל בעולם ל- FDI - אינדיקציה הולכת וגוברת לציפייה שבעתיד יותר חדשנות תצא מסין.
בעוד שחברות המבוססות בארה"ב מהוות את הרוב ב-GT100 ושוק המיזוגים והרכישות (M&A) בתחום התוכנה מעניק כיום פרמיית הכנסות של פי 2 לחברות המבוססת בארה"ב, שלוש החברות המובילות ברשימה של BCG -Pinduoduo, Meituan ו- ByteDance-כולן מגיעות מסין. דבר זה מצביע על כך שהתמהיל הגיאוגרפי העתידי של מנהיגי חברות הטכנולוגיה הצומחות עשוי להיראות שונה לגמרי מזה שאנו רואים כיום. ואכן, ככל שמגדילים את רשימת ה- GT100, ריכוז החברות שהוקמו בסין גבוה יותר.
ב- BCG מסבירים כי הקצב המהיר של העיור והצרכנות בסין הניע את הצמיחה במסחר בצרכנים ובניידים. Meituan, למשל, היא "אפליקציית-על" ואחת המאמצות המוקדמות ביותר של מודל ה-Online To Offline (O2O), המספקת שירותים מקומיים לפי דרישה כמו משלוחי מזון, שירותי קריאת נסיעה, כרטוסים והזמנת נסיעות. העוצמה הצרכנית הגוברת של הדורות הצעירים שמעריכים "התאמה האישית" (personalization) מדגישה את חשיבותן של הצעות מותאמות להצלחתן של חברות אלה.
האוכלוסייה המסיבית המתמצאת בניידים של סין הובילה גם לחידושים בפלטפורמות מדיה חברתית, המתמקדות בחוויית המובייל, כגון ByteDance ו- Kuaishou, ובמיוחד ByteDance שזכתה לפופולריות עולמית נרחבת עם TikTok, פלטפורמה שהמריאה במהלך שיא הסגרים של מגפת הקורונה. האפליקציה מאפשרת לאנשים ליצור, לערוך ולשתף סרטונים של 15 שניות במכשיר נייד, ולהזין את המשתמשים בחוויית צפייה בוידאו שהיא ממכרת, מותאמת אישית, וכמעט ללא חיפוש.
אודות
BCG, The Boston Consulting Group, היא חברת ייעוץ אסטרטגי גלובאלית, מהמובילות בעולם. החברה, שהוקמה ב-1963, מעסיקה כיום למעלה מ- 20 אלף עובדים המעניקים שירותי ייעוץ ללקוחות בכ- 50 מדינות ו - 90 משרדים ברחבי העולם. החברה נחשבת כמי שפיתחה את תחום הייעוץ האסטרטגי בשנות ה-70 ומאז מובילה חשיבה חדשנית ופורצת דרך בנושאים האקוטיים ביותר בסדר היום של החברות המובילות בעולם; שותפה במגוון פורומים וגופים כלכליים בעלי השפעה עולמית. בין השאר, בפורום הכלכלי העולמי בדאבוס. BCG מפרסמת ומנגישה פיתוחים חדשניים לקהל לקוחותיה ולאוכלוסייה הרחבה באופן שוטף. המשרד בישראל הוקם בשנת 2010 ומוביל מאז, בהצלחה רבה, שותפות עסקית עם החברות המובילות במשק.

דירוג 100 החברות


Company
Pinduoduo
Meituan
ByteDance
Moderna
SEA Limited
Shopify
Snap
Zoom Video Communications
Square
Snowflake
NIO
Stripe
DoorDash
Xiaomi Technology
Airbnb
BioNTech
Uber
Coinbase
Adyen
CrowdStrike
Robinhood Markets
Coupang
Li Auto
Xpeng
Twilio
Instacart
DiDi Global
Kuaishou
Nubank
Datadog
Peloton Interactive
Workday
Databricks
Veeva Systems
Twitter
Pinterest
The Trade Desk
Cloudflare
Dlocal Llp
Delivery Hero SE
Klarna Bank AB
agilon health
Spotify
Zscaler
Okta
Aurora Innovation
BeiGene
AppLovin Corporation
DraftKings
Rivian
Boss ZhiPin (Kanzhun)
Zalando SE
Bilibili
Hubspot
Confluent
10x Genomics
UiPath
Affirm
Roborock Technology
HelloFresh SE
Brex
Lyft
Faire
monday.com
Yuanfudao
Checkout.com
SenseTime
Wiz
MongoDB
Beam Therapeutics
Canva
Grab Holdings Pte.
BYJU's
Chime Financial
Zai lab
Elastic NV
Etsy
Chehaoduo
Bitmain Technologies
Plaid
GoPuff
Ping An Good Doctor
Scale AI
Bumble
Qi An Xin Technology Group
Futu Holdings
GoodRx
DFINITY foundation
Tempus Labs
Global-E Online
Doximity
Lyell Immunopharma
Sana Biotechnology
SambaNova Systems
LifeStance Health
Opendoor
Ro
Lalamove
Getir
Marqeta



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS

כתבות נוספות

- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il