TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

מליסרון מסכמת רבעון מצוין של חזרה מלאה לפעילות ושיפור בפרמטרים התפעוליים


אופיר שריד מנכל מליסרון M- קרדיט סיון פרג
גם ביחס לרבעון השני של שנת 2019 טרום הקורונה
הרווח הנקי המיוחס לבעלי המניות עלה ברבעון השני של 2021 ל-344מיליון ש"ח לעומת הפסד של 185 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד.

ה-FFO ברבעון השני של 2021 עלה ל-198 מיליון ש"ח, בהשוואה ל-61 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד ול-180 מיליון ש"ח ברבעון המקביל בשנת 2019.

ממועד פתיחת הקניונים בחודש פברואר השנה ועד לסוף חודש יוני נרשמו פדיונות גבוהים במיוחד בקניוני מליסרון, תוך עלייה של 8.5% בהשוואה לתקופה המקבילה בשנת 2019. המגמה החיובית אף המשיכה בחודש יולי.

ברבעון זה נשמר שיעור התפוסה הגבוה בקניונים ועמד על 98.4% לצד עלייה ממוצעת של כ-5% בדמי השכירות הריאליים בגין חוזים חדשים וחידושי אופציות. בתחום המשרדים הציגה החברה עלייה בשיעור התפוסה לכ-96% .

בעקבות הביקושים החזקים להשכרת שטחי משרדים באזור ת"א בעיקר מצד חברות הייטק גדולות העלתה החברה את צפי ההכנסות בפרויקט הדגלLandmark במתחם שרונה ת"א.

יו"ר מליסרון, ליאורה עופר: "אנו מסכמים את הרבעון השני עם חזרה מלאה לשיגרה בפעילות הקניונים. תוצאות הרבעון מעידות כי התמודדנו היטב עם מורכבות אתגרי הקורונה. אנו רואים עתה מגמה של עלייה בביקושים ובפעילות אף ביחס לתקופת "טרום הקורונה", הן במסחר והן במשרדים כאשר מצבת השוכרים האיכותיים שלנו נשמרה במלואה לאורך תקופת הקורונה. מליסרון ממשיכה לפתח את נכסיה הקיימים ולהשביחם לקראת המשך צמיחתה העתידית ופועלת לפיתוח מנועי צמיחה חדשים בהתאם לאסטרטגיה העסקית שלנו״.

אופיר שריד, מנכ"ל מליסרון: "ממועד פתיחת הקניונים בחודש פברואר 2021 ועד תום הרבעון השני חזרו הקניונים של מליסרון להציג תוצאות מרשימות. אנו מסכמים תקופה זו עם גידול בפדיונות השוכרים, בפרט בתחומי האופנה וההנעלה ועיצוב הבית שבלטו במיוחד. בנוסף, בחודש יוני חזרו גם המסעדות והמזון המהיר להציג לראשונה מתחילת המשבר, עליה בפדיונות, מה שמעיד על חזרת קהל המבקרים להנות גם מחוויית הבילוי בקניונים בנוסף לקניות. כחלק מההתקדמות במימוש התוכנית האסטרטגית רכשנו את חברת גרופר (GROO) והתחלנו בשילובה בזרוע הדיגיטלית של החברה במטרה לתת ערך מוסף לשוכרים ולקונים. החברה החלה להיערך לכניסה לתחום חוות השרתים לקראת הקמת חוות שרתים ראשונה ומקדמת תוכניות בנושא. במקביל ממשיכה החברה להשביח נכסים קיימים בדרך של עירוב שימושים ומקדמת תכנון של פרויקטים של דיור להשכרה. בתחום המשרדים, אנו עדים לביקושים גבוהים בעיקר במרכז הארץ וחווים ביקוש חסר תקדים מצד חברות הייטק גדולות לשטחים להשכרה בפרויקט LANDMARK שרונה.

החברה עוקבת אחר העלייה בתחלואת הקורונה במדינה ומקפידה על קיום חובת עטיית המסכות בקניוניה ושמירה על הנחיות הממשלה. בנוסף, החברה ערוכה גם למקרה שבו יוטלו הגבלות נוספות ".

מליסרון, בניהולו של אופיר שריד, דיווחה הבוקר על התוצאות הכספיות לרבעון השני של שנת 2021, ומסכמת את הרבעון עם רווח נקי המיוחס לבעלים בהיקף גבוה של 344 מיליון ש"ח. זהו הרבעון הראשון במהלכו פעלו הקניונים באופן מלא וכמעט ללא מגבלות מאז התפרצות נגיף הקורונה בחודש מרץ 2020. התוצאות הכספיות ברבעון השני מלמדות על צמיחה גבוהה בפדיונות השוכרים בקניונים, עלייה בדמי השכירות הריאליים במשרדים ובמסחר ושיפור בכל הביצועים התפעוליים, ובפרט בפרמטר ה-FFO הרבעוני אשר הינו הגבוה ביותר אשר הציגה החברה אי פעם, הן ביחס לרבעון השני של שנת 2020 והן ביחס לרבעון השני של שנת 2019 (טרום התפרצות נגיף הקורונה).

במהלך הרבעון השני 2021, נרשמה עלייה חדה של 8.5% בפדיונות קניוני מליסרון, לעומת הפדיונות בתקופה המקבילה בשנת 2019, ועל אף 11 ימי לחימה במבצע 'שומר החומות' בחודש מאי השנה. במסגרת העלייה המשמעותית בפדיונות, בלטו במיוחד תחומי האופנה וההנעלה עם גידול של 17% לצד גידול של 9% בתחום עיצוב הבית. המגמה החיובית בפדיונות אף המשיכה בחודש יולי.

במהלך המחצית הראשונה של שנת 2021 שמרה החברה על שיעורי תפוסה גבוהים, תוך עלייה בדמי השכירות הריאליים הן במסחר והן במשרדים דבר המעיד על עוצמת נכסיה. בתחום המסחר הציגה החברה עלייה בשיעור התפוסה לכ-98.4%, לעומת כ-98% בסוף שנת 2020, לצד עלייה ממוצעת של כ-5% בדמי השכירות הריאליים בגין חוזים חדשים וחידושי חוזים. בתחום המשרדים הציגה החברה עלייה בשיעור התפוסה לכ-95.6%, לעומת כ-94.5% בסוף שנת 2020, לצד עלייה ממוצעת של כ-1.5% בדמי השכירות הריאליים בגין חוזים חדשים וחידושי אופציות.

החברה מדווחת על ביקושי שיא להשכרת שטחי משרדים באזור ת"א בעיקר מצד חברות הייטק גדולות ומעלה את צפי ההכנסות בפרויקט הדגל בייזום, Landmark בשרונה ת"א, בשטח כולל של כ-144 אלף מ"ר משרדים שסיום בניית חלקו הראשון צפוי בסוף שנת 2023. ה-NOI הצפוי בפרויקט יעמוד עתה על כ-127 מיליון ש"ח (חלק החברה בתפוסה מלאה), חלף הערכה קודמת של כ-95 מיליון ש"ח. בנוסף, עד סוף השנה הבאה צפויה החברה להשלים בנייה של 4 פרויקטים נוספים שיניבו NOI שנתי של כ-53 מיליון ש"ח (חלק החברה בתפוסה מלאה).

תוצאות עסקיות
ה-NOI המיוחס לחלק הבעלים של מליסרון ברבעון השני של שנת 2021 עלה ל-279 מיליון ש"ח, בהשוואה ל-138 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד ול-277 מיליון ש"ח ברבעון המקביל בשנת 2019. העלייה ב-NOI נובעת בעיקר מכך שברבעון המקביל אשתקד הכירה החברה בהקלות בדמי שכירות לשוכרים בשל משבר הקורונה בסך של כ-148 מיליון ש"ח, בעוד שברבעון הנוכחי היקף ההקלות עמד על סכום נמוך משמעותית של כ-5 מיליון ש"ח. ה-NOI השנתי המותאם (כולל הכנסות מחוזים שנחתמו וטרם הניבו באופן שנתי מלא), עומד על כ-1.2 מיליארד ש"ח בשנה.

ה-FFO ברבעון השני של השנה עלה ל-198 מיליון ש"ח, בהשוואה ל-61 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד ובהשוואה ל-180 מיליון ש"ח ברבעון המקביל בשנת 2019. העלייה ב-FFO, לעומת הרבעון המקביל אשתקד, נובעת בעיקר מהשינוי האמור בהיקף ההקלות שניתנו לשוכרים, מחיסכון בהוצאות המימון כתוצאה מחובות שהחברה מיחזרה בריבית נמוכה יותר ולמרות גידול בהוצאות המיסים השוטפים. להערכת החברה, לאחר השלמת אכלוס הפרויקטים הקיימים בייזום והמשך מחזור החובות צפוי ה-FFO צפוי לעמוד על כ-1.2 מיליארד ש"ח.

בשורה התחתונה, מליסרון מסיימת את הרבעון השני של שנת 2021 עם רווח נקי המיוחס לבעלי המניות בסך של 344 מיליון ש"ח, בהשוואה להפסד בסך של 187 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד. העלייה החדה ברווח הנקי נובעת בעיקר מעליית שווי נדל"ן להשקעה, נטו ממיסים נדחים בסך של 226 מיליון שקל בעיקר כתוצאה מביטול הירידה בהכנסות הצפויות כתוצאה מהשלכות משבר הקורונה בטווח הזמן הקצר שנלקחה בחשבון בהערכות השווי שנעשו בשנת 2020 ועליית המדד שהגדילה את הכנסות החברה, בעוד שברבעון המקביל אשתקד הכירה החברה בירידת שווי נדל"ן להשקעה, נטו ממיסים נדחים בסך של 239 מיליון ש"ח. השפעה זו קוזזה בחלקה כתוצאה מהגידול בהוצאות המימון בעקבות עליית המדד.

מליסרון סיימה את המחצית הראשונה של שנת 2021 עם עלייה של כ-10% ב-NOI המיוחס לבעלים לכ-468 מיליון ש"ח, בהשוואה לכ-424 מיליון ש"ח בתקופה המקבילה אשתקד – עלייה שנבעה בעיקר מכך שבתקופה המקבילה אשתקד הכירה החברה בהקלות קורונה מדמי שכירות בסך של כ-148 מיליון ש"ח, בעוד שבמחצית הראשונה של שנת 2021 הכירה החברה בהקלות בסכום מתון יותר של כ-99 מיליון ש"ח. ה-FFO במחצית הראשונה של שנת 2021 עלה בכ-24% לכ-319 מיליון ש"ח, בהשוואה לכ-256 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד, בעקבות הירידה האמורה בהקלות מדמי שכירות ומהירידה בהוצאות הריבית הריאלית, בקיזוז חלקי עם הגידול בהוצאות המיסים השוטפים. הרווח הנקי המיוחס לבעלי המניות במחצית הראשונה של שנת 2021 עלה לכ-487 מיליון ש"ח, בהשוואה להפסד בסך של כ-273 מיליון ש"ח בתקופה המקבילה אשתקד, וזאת בעיקר כתוצאה מעליית שווי נדל"ן להשקעה בגין ביטול חלק מהפרשות להקלות עתידיות בגין משבר הקורונה ועליית המדד שהגדילה את הכנסות החברה.

החברה שומרת על איתנותה הפיננסית הגבוהה, כך שנכון ליום 30.06.2021 לחברה יתרת מזומנים, שווי מזומנים ומסגרות אשראי בהיקף של כ-2.4 מיליארד ש"ח, וכן נכסים לא משועבדים בהיקף של כ-6.5 מיליארד ש"ח. שיעור המינוף (LTV) של החברה המשיך לרדת ועומד על 46.6%, לעומת 47.9% בסוף שנת 2020, והושפע לחיוב בעיקר מהתזרים החיובי מפעילות שוטפת ומהעלייה האמורה בשווי הנדל"ן להשקעה נטו מהשקעות.

עד סוף שנת 2023 צפויה החברה לפרוע חוב הנושא ריבית אפקטיבית משוקללת העומדת על כ-2.6%, לעומת יכולת גיוס חוב כיום בעלות נמוכה משמעותית. כתוצאה מכך, במהלך התקופה צפויה החברה להכיר בחיסכון שנתי בהוצאות ריבית בסכום כולל הנאמד בכ-82 מיליון ש"ח, בהתבסס על התשואה לפדיון כיום של אג"ח מליסרון במח"מ ארוך.

בחודש שעבר, רכשה מליסרון את חברת גרופר קניות חברתיות (GROO) במטרה להקים זרוע דיגיטלית חדשה, אליה תשולב גרופר שתקדם את האסטרטגיה והחזון של מליסרון – חיזוק והשבחת עסקי הליבה, לצד שדרוג חווית הלקוח וחיזוק הערך הניתן לשוכרים. היקף ההשקעה הצפוי בשנתיים בקרובות בפיתוח זרוע הדיגיטל והשירותים המתקדמים, כולל עלות הרכישה, עומד על כ-100 מיליון ש"ח.

חברת מליסרון, בשליטת עופר השקעות ובניהולם של ליאורה עופר (יו"ר) ואופיר שריד (מנכ"ל), הינה חברה המתמחה בהקמה, החזקה וניהול של קניונים ומתחמי משרדים וקמפוסי הייטק הממותגים תחת השם "עופר" והינה מהחברות המובילות בישראל בתחום זה. נכון ליום לסוף רבעון שני 2021, בבעלות החברה ובניהולה 27 נכסים מניבים בשטח כולל של כ-871 אלף מ"ר בתוספת 26,000 מקומות חנייה. שטחי ההשכרה מאוכלסים בשיעורי תפוסה גבוהים של כ-98%. בין הנכסים המרכזיים של מליסרון: עופר רמת אביב, עופר הקריון, עופר גרנד קניון באר-שבע, עופר גרנד קניון חיפה, עופר רחובות, עופר הקניון הגדול פתח-תקוה, עופר בילו סנטר outlet, פארק עופר פתח תקווה East, פארק עופר פתח תקווה West ועוד.


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS

כתבות נוספות

- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il