TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

רשות המסים מפרסמת את ההיטלים שניגבו לפי חוק מיסוי רווחים ממשאבי טבע


רשות המסים
ואת תחזית גביית ההיטלים בשנים הבאות
עד ליום 30/6/2021 סך ההיטלים שניגבו ע"י רשות המסים הסתכמו ל-741 מיליון ש"ח

סכום ההיטלים החלוטים צפוי להגיע למיליארד ₪ במהלך שנת 2022

חוק מיסוי רווחים ממשאבי טבע

בשנת 2011 נחקק חוק מיסוי רווחים ממשאבי טבע (להלן-חוק ההיטלים), אשר במסגרתו נקבע היטל על רווחי נפט וגז בתחולה מיום 10/4/2011. בשנת 2015 עבר תיקון לחוק ההיטלים אשר במסגרתו נקבע גם היטל על רווחי יתר ממשאבי טבע אחרים (כמו: אשלג, ברום, מגנזיום ופוספט). היטל על רווחי יתר ממשאבי טבע חל משנת 2016 ועל משאב האשלג משנת 2017. חוק ההיטלים קובע את אופן חישוב סכומי ההיטלים בגין רווחים ממשאבי טבע (נפט, גז ומשאבי טבע אחרים) אותם גובה רשות המסים. ההיטלים הינם בנוסף למס הכנסה ומס חברות הנגבים ע"י רשות המסים, לתמלוגים על נפט וגז הנגבים ע"י משרד האנרגיה, ולתמלוגים על משאבי טבע אחרים הנגבים ע"י החשב הכללי באוצר.

חוק ההיטלים קובע כי הכנסות המדינה מהיטלים ינוהלו בהתאם להוראות חוק הקרן לאזרחי ישראל, ובנפרד מהכנסות המדינה ממיסים.

חוק קרן לאזרחי ישראל

חוק קרן לאזרחי ישראל שנחקק בשנת 2014, עוסק בהקמת קרן לניהול הכספים שיתקבלו מגביית ההיטלים לפי חוק ההיטלים ("קרן העושר"). על הקרן לנהל את הכנסות המדינה מההיטלים, בראיה כלכלית ארוכת טווח על מנת למקסם אותן ולאפשר את המשך קיומה של הקרן לדורות הבאים. תחילתו של חוק קרן לאזרחי ישראל הינו חודש לאחר המועד שבו יגיעו הכנסות המדינה מההיטלים לסכום העולה על מיליארד ש"ח.

בשלב קבלת המקדמות של ההיטלים ההכנסות עדיין אינן חלוּטוֹת (וודאיות). רק לאחר הגשת הדוחות השנתיים של מיזמי הנפט והגז ושל בעלי הזכות לניצול משאבי טבע נקבעת חבות ההיטל הוודאית לשנת המס.


סך-כל ההיטלים המצטברים שניגבו בפועל

סך ההיטלים המצטברים שניגבו על בסיס מזומן (לרבות מקדמות) עד ליום 30/6/2021 הסתכמו ל-741 מיליון ש"ח, מתוכם סך ההיטלים החלוטים (לאחר קבלת דוחות ההיטל השנתיים, או לאחר שומה סופית) הסתכמו ל- 441 מיליון ש"ח.

בחטיבה הכלכלית ברשות המסים מעריכים כי סך גביית ההיטלים המצטברים על בסיס מזומן יגיע השנה למיליארד ₪. סך ההכנסות החלוטות מהיטלים צפויות לעבור את מיליארד השקלים במהלך שנת 2022 (לאחר קבלת דוחות ההיטל השנתיים לשנת 2021).



(*) ללא היטל רווחי יתר על משאבי טבע אחרים.
(**) תחזית לכל שנת 2021.

בחטיבה הכלכלית ברשות המסים מעריכים כי סך-כל ההכנסות הנומינליות מהיטל רווחי נפט וגז (ללא היטל רווחי יתר על משאבי טבע אחרים) בין השנים 2021 ל-2064 יסתכמו ב-44 עד 53 מיליארד דולר ארה"ב.

תחזית זו נמוכה מהתחזית שפורסמה לפני כשנה מהסיבות הבאות:

· בתחזיות האחרונות שפורסמו על-ידי תאגידי הנפט נחזתה ירידה במחירי המכירה של הגז בהשוואה לתחזיות שפורסמו על ידם לפני כשנה.

· צפי להמשך ירידת מחירי המכירה של הגז בטווח הזמן הקצר עד הבינוני אף מעבר לתחזיות תאגידי הנפט (זאת לאחר התייעצות עם כלכלני משרד האנרגיה). לאור זאת, בוצעה הפחתה נוספת במחירי המכירה שבתחזית המינימום ביחס לתחזיות של תאגידי הנפט.



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il