TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

מוצר הולך ונעלם: ירידה חדה בבנייה של יחידות דיור צמודות קרקע ובנייני בוטיק נמוכים


פרויקט רמת אדרת באריאל, הדמיה olin
נתוני הלמ"ס: צמודי הקרקע היוו 17% בלבד מהתחלות הבנייה ב-2020 ובנייני הבוטיק רק 21% - זאת לעומת 45% ו-47% בהתאמה בעשורים הקודמים
בעקבות עליית מחירי הקרקעות בישראל, ובשל מדיניות מינהל התכנון להגדיל צפיפות בעיקר במרכז הארץ ולא לעודד בניית צמודי קרקע באזורי הביקוש, פרויקטים גדולים של יחידות דיור צמודות קרקע וגם בנייני בוטיק נמוכים הופכים למוצר הולך ונעלם בשוק הנדל"ן הישראלי.
לפי ניתוח נתוני הלמ"ס לשני העשורים האחרונים, התחלות הבנייה של יחידות דיור בבניינים בני 1-2 קומות (צמודי קרקע בעיקר) וכן של דירות בבניינים בני 3-6 קומות (בוטיק) נמצאות במגמת ירידה בשנים האחרונות והן תופסות נתח הולך וקטן מעוגת הבנייה הכללית.
כך, בשנת 2020 החלו להיבנות כ-8,000 יחידות דיור צמודות קרקע שהיוו 17% בלבד מכלל התחלות הבנייה בשנה זו. לשם השוואה, בשנת 2010 צמודי הקרקע היוו 40% מהתחלות הבנייה וב-2009 הן היוו 45% מהסך הכללי. פילוח אזורי מראה כי מרבית צמודי הקרקע נבנים באזור יו"ש ובפריפריה, בעוד שבמחוזות המרכז ות"א הרבה פחות.
עוד עולה מניתוח נתוני הלמ"ס, כי ב-2020 החלו להיבנות כ-10,200 יח"ד בבניינים בני 3-6 קומות שהיוו 21% מכלל הבנייה, זאת לעומת 26% בשנת 2005, 32% בשנת 2001 ו-47% בשנת 1996. יצוין כי בשנתיים האחרונות החלו להיבנות יותר יח"ד בבנייני בוטיק בישראל לעומת השנתיים שלפני כן, רובן כנראה בבניינים שנבנו בתמ"א 38, אך במבט רב שנתי שיעורן מכלל התחלות הבנייה הולך וקטן.
לדברי דורון נמרוד, מנכ"ל משותף בקבוצת רם אדרת, "שנת הקורונה הגדילה את הצורך של אנשים במרחב ביתי. רוכשים רבים מחפשים דירות גדולות, דירות עם גינות או מרפסות רחבות, וההיצע של דירות כאלו במרכז הארץ הוא נמוך במיוחד ועל פי האסטרטגיה של מנהל התכנון הוא ילך ויקטן לאור הרצון להגדיל את צפיפות הבנייה ולנצל נכון יותר את הקרקע. אנחנו בונים בשכונת גני אילון (אחיסמך) פרויקט עם 96 יח"ד במבנה של גן-גג ובאריאל בונים פרויקט עם 22 מבנים בני 3-4 קומות, ובשניהם אנו מזהים ביקושים גבוהים מאוד מצד משפחות שרוצות לגור בבית כמעט פרטי, בסביבה כפרית, וגם ליהנות ממה שיש לעיר להציע".
דרור אוהב ציון, מנכ"ל ובעלים של חברת דרא שיווק נדל"ן, מציין כי "כשבוחנים את מפת הנדל"ן למגורים בישראל, ניתן לראות בבירור כי מדיניות מינהל התכנון כיום היא יותר בנייה לגובה ופחות צמודי קרקע ובנייני בוטיק. בערים שבהן עדיין בונים מבנים כאלה סביר שמאושרות תב"עות ותיקות, בעוד שהתב"עות החדשות צפויות להערכתי לכלול הרבה פחות בנייה נמוכה – גם באזורי הביקוש כמובן, וגם באזור יו"ש שהיה מאופיין ברובו בבנייה צמודת קרקע. מי שחפץ בבית פרטי מוטב שיזדרז וירכוש במקומות שכן מציעים למכירה כיום, משום שבשנים הבאות הוא יתקשה למצוא יחידות דיור כאלה. בהתאם ערכן של צמודי הקרקע והדירות בבנייני הבוטיק צפוי לעלות משמעותית בשנים הקרובות היות והן יהפכו למוצר נדיר מאוד בנוף הנדל"ן הישראלי".


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il