TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

שבירת שיא בהייטק הישראלי: סטארטאפים גייסו מתחילת השנה 10 מיליארד דולר


מימין לשמאל - דקל פרסי, לי מוזר, נמרוד כהן
בשנים הקודמות היקפי גיוסי הכספים הסתכמו ב-7.5 מיליארד דולר בשנת 2019 ו- 6.5 ב2018
שיא נשבר בהייטק הישראל, 10 מיליארד דולר גויסו על ידי סטארטאפים ישראלים מתחילת השנה. מדובר בהמשך מגמה של השנה שחלפה 2020 שהסתכמה גם היא כשנת שיא בגיוסי ההייטק עם היקף השקעות של 10 מיליארד דולר. כעת רק במחצית השנה חברות סטארט-אפ ישראליות שברו את השיא וחצי שנה לפנינו כאשר המשקיעים ממשיכים להזרים מזומנים לחברות טכנולוגיה והן ממשיכות במסע גיוסי הון. מדובר בקפיצות משמעותיות בהיקף הכסף המוזרם לתעשיית הסטארטאפים הישראלית, בשנים הקודמות היקפי גיוסי הכספים הסתכמו ב-7.5 מיליארד דולר בשנת 2019 ו- 6.5 ב2018.

לדברי נמרוד כהן, מייסד ושותף בקרן TAU VENTURES, המשקיעה בחברות הייטק ישראליות: "בשנה האחרונה אנחנו רואים התפוצצות בכל מה שקשור לגיוסי הון, הן מבחינת סכומים והן מבחינת שוויים. יש מי שאומר שמדובר בבועה, אולם מצד שני אני חושב שהתהליך שקרה בשנה האחרונה בעולם והואץ על ידי הקורונה, בעיקרו הנו ההבנה שהטכנולוגיה נמצא בכל מקום וקריטית לכל תעשייה. אנחנו, הילדים שלנו וההורים שלנו נוגעים בטכנולוגיה מהרגע שאנחנו מתעוררים בבוקר ועד שאנחנו הולכים לישון. אני מניח שההפנמה הזו, בשילוב עם ריביות נמוכות והעדר אלטרנטיבות השקעה, היא חלק מההסבר לזרימת הכספים המוגברת. כמו בכל טרנד, יש מי שרוכב על הטרנד ונהנה ממנו גם ללא הצדקה, אבל אני מאמין שגם זה יתיישר בסופו של דבר.

גיוסי ההון במחצית הראשונה של השנה כוללים 28 גיוסי הון של חברות "חד-קרן", שהם סטארטאפים בשווי של מיליארד דולר כל אחד ואף יותר. 30 מסבב הגיוס היו בהיקף של 100 מיליון דולר ויותר, מגה-סבבי גיוס אלו מהווים יחד יותר מ-5 מיליארד דולר מסך כל ההון שגויס. שלושת הסקטורים בהייטק אליהם הופנו מרבית ההשקעות הם: סייבר, פינטק (טכנולוגיה פיננסית) ותוכנות ארגוניות.

לדברי לי מוזר, מייסדת ושותפה בקרן AnD Ventures: "השנה האחרונה האיצה המון תהליכים בעולם ההשקעות בהייטק ובהייטק הישראלי בפרט. אך הצפת כספים זו גורמת לחלק מחברות הסטארט-אפ לצמוח מהר מדי ולדלג על שלבים חשובים בבניית חברה יציבה. יזמים מוצאים את עצמם עם כפול מהסכום שרצו לגייס, עם משקיע שלאו דווקא מתאים עבורם מבחינה אסטרטגית, התאמת המשקיע לחברה חשובה עוד יותר שמדובר במיזמים בשלב ראשוני. אסור שעודף הכסף בשווקים יגרום ליזמים לאבד פוקוס מבניית חברה יציבה, החל מהשלבים המאוד ראשונים הקריטיים להמשך הצמיחה והחבירה למשקיעים הנכונים להם.

סבבי גיוס של מאות מיליוני דולרים הפכו לדבר שבשגרה, חודש ינואר נפתח עם הכרזה של חברת OwnBackup המפתחת פתרונות גיבוי ושחזור נתונים מענן, שהודיעה על גיוס של 167.5 מיליון דולר לפי שווי של 1.4 מיליארד דולר. חברות הייטק דווחו גם על סגירת השקעות משמעותיות ב-72 שעות, למשל חברת הסייבר Orca Security גייסה במהירות כזו השקעה בסבב של 210 מיליון דולר, לפי שווי של 1.2 מיליארד דולר, רק שנתיים לאחר שהוקמה. עוד תופעה שתרמה לשבירת השיא היא גיוסי הון צפופים, אם בעבר היו חולפות שנתיים-שלוש ביון גיוס לגיוס, נוצרה תופעה של סגירת מספר גיוסים בפחות משנה. כך חברת הסייבר Salt Security גייסה שלושה סבבים תוך פחות משנה בהיקף של 120 מיליון דולר, שהאחרון מביניהם גויס בחודש שעבר 70 מיליון דולר. לדברי רועי אליהו מנכ"ל החברה הוא לא תכנן לגייס את שני הסבבים הנוספים והדף משקיעים, הסיבה שהסכים לגייס הון נוסף היא שהמשקיעים היו שותפים אסטרטגיים להמשך הדרך ולא צורך במזומנים.

לדברי דקל פרסי, מייסד ושותף בקרן TPY: "ההייטק הישראלי עובר אבולוציה מואצת, שמתבטאת בחברות וביזמים שיכולים לצמוח לחברות ענק ולא להיות רק חברות שנרכשות בשווי של כמה עשרות או מאות מיליונים. חלק מהסיבות להאצה הן כמובן הקורונה, והמשך סביבת ריבית עולמית נמוכה, מה שהופך את מגזר הטכנולוגיה להשקעה מבוקשת."


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il