TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

על בד מדווחת על תוצאותיה הכספיות לרבעון הראשון של 2021


מנכ"ל על בד דן מסיקה. צילום: תמיר ארט
מדווחת על גידול של 47% ברווח הנקי לשיא - 32.4 מיליון שקל. המשך גידול ברווח וברווחיות הגולמית, התפעולית וב-EBITDA; הכנסות בהיקף של 371 מיליון שקל. גידול של 15% ב-EBITDA ל-62.8 מיליון שקל המהווים 17% מההכנסות

המנכ"ל דן מסיקה:
"הרכישה שביצענו בספרד הינה חלק מאסטרטגיה כוללת להתרחב גם באמצעות ביצוע רכישות והגדלת נפח הפעילות בתחומי הליבה. במקביל, החלטת המתחרה הגדולה שלנו בשוק הטמפונים, First Quality, על הפסקת פעילותה בתחום, מייצרת לנו הזדמנות של ממש להגדיל את נתח השוק ולבסס את מעמדנו המוביל. נעשות אלינו פניות מצד לקוחותיה לאספקת טמפונים ואנו מעריכים כי משאים ומתנים אלה יבשילו לכדי עסקאות בטווח הקצר ויסייעו לנו להעביר את פעילות ההיגיינה הנשית לאיזון תפעולי כבר ברבעון השלישי של השנה"

על בד, החברה הבינלאומית השלישית בגודלה בעולם בייצור מגבונים לחים למותגים פרטיים, והספקית הגדולה בארה"ב לייצור טמפונים למותגים פרטיים, מדווחת על תוצאותיה הכספיות לרבעון הראשון של 2021 המשקפות המשך גידול ברווח וברווחיות בהשוואה לרבעון המקביל וזאת חרף האטה בהתפשטות נגיף הקורונה וירידה מסוימת בביקושים למגבוני חיטוי בהשוואה ל-2020. גידול נרשם הרבעון ברווח וברווחיות הגולמית, התפעולי וב-EBITDA. הרווח הנקי ברבעון הראשון של 2021 הגיע ל- 32.4 מיליון שקל, כ-9% מסך הכנסות החברה.

בהתאם לתוכנית האסטרטגית החדשה, על בד ממשיכה להשקיע בפיתוח ליבת העסקים בתחום המגבונים והגדלת היכולת הוורטיקאלית שלה בתחום ייצור הבדים. מתחילת השנה הודיעה החברה על כוונתה להקים קו ייצור נוסף במפעל בדימונה בהשקעה של 190 מיליון שקל וכן בשבוע שעבר דיווחה על רכישה אסטרטגית של חברת Optimal Care הספרדית תמורת 40.5 מיליון יורו, בעסקה שתאפשר לעל בד להרחיב משמעותית את פעילותה במערב אירופה, בדגש על המדינות ספרד, צרפת ופורטוגל.

במקביל, הודעה לאחרונה של המתחרה הגדולה של על בד בשוק הטמפונים בארה"ב, חברת First Quality, על הפסקת פעילותה בתחום הטמפונים, מייצרת לעל בד הזדמנות עסקית לבסס את מעמדה המוביל בשוק ולהרחיב משמעותית את נתח השוק שלה ואת אפיקי הצמיחה.

ההכנסות ברבעון הראשון של 2021 הסתכמו בכ-371.3 מיליון שקל, בהשוואה להכנסות של כ-404.9 מיליון שקל ברבעון המקביל. הירידה בהכנסות ממכירת מגבונים, שהסתכמו הרבעון ב-337.7 מיליון שקל, מקורה בקיטון של 9% בכמות היחידות הנמכרות, בעיקר באירופה, בעוד שבארה"ב נרשם הרבעון גידול במכירות מגבונים לחים. יודגש כי מכירות רבעון ראשון 2020 הושפעו מאוד מגידול משמעותי בביקושים למגבוני חיטוי עם תחילת מגפת הקורונה בשנה שעברה, ביקושים אלו התמתנו ברבעון הראשון של 2021 כתוצאה מהתקדמות מבצע חיסון האוכלוסייה בעולם כנגד הנגיף. הירידה בהכנסות בתחום ההיגיינה הנשית, שהסתכמו הרבעון ב-33.6 מיליון שקל, מקורה בין היתר כתוצאה מעיכוב במשלוחים כתוצאה מבעיות בנמלים ומאבדן ימי עבודה כתוצאה מבידודי עובדים בשל הקורונה.

הרווח הגולמי ברבעון הראשון של 2021 הסתכם ב-97.6 מיליון שקל, המהווים 26% מהמחזור, גידול של 5.5% לעומת רווח גולמי של 92.5 מיליון שקל, המהווים 23% מהמחזור, ברבעון המקביל. הגידול ברווח הגולמי וברווחיות הגולמית, חרף הירידה בהכנסות, נובע בעיקר מתמהיל המכירות ומהתייעלות תפעולית. על בד מחזקת ומשקיעה באופן עקבי באינטגרציה אנכית מלאה ובאוטומציה בקווי האריזה, ונהנתה גם הרבעון מיתרון בייצור עצמי של חומרי הגלם.

הרווח התפעולי לאחר הוצאות אחרות הסתכם ברבעון הראשון של 2021 בכ-43.6 מיליון שקל, המהווים 12% מהמחזור, גידול של 22.8% לעומת רווח תפעולי של 35.5 מיליון שקל, המהווים 9% מהמחזור, ברבעון המקביל. הרווח התפעולי בפעילות הבדים והמגבונים הלחים הגיעה הרבעון ל-48.3 מיליון שקל, המהווים 14.2% מהמחזור, לעומת 37.4 מיליון שקל, המהווים 10.2% מהמחזור, בתקופה המקבילה אשתקד. הגידול ברווח התפעולי בתחום הבדים והמגבונים הלחים נובע בין היתר מתמהיל המכירות וממחירי חומרי הגלם. הגידול בהפסד התפעולי בתחום ההיגיינה הנשית, שהסתכם הרבעון ב-4.6 מיליון שקל, נובע בין היתר גם בשל עיכוב בשילוח לאור המשבר בנמלים.

ה-EBITDA מפעילות נמשכת הסתכם ברבעון הראשון של 2021 ב-62.8 מיליון שקל, כ-17% מסך הכנסות החברה, גידול של 15.2% לעומת EBITDA של 54.5 מיליון שקל, כ-13% מהמחזור, ברבעון המקביל.

הרווח הנקי ברבעון הראשון של 2021 הגיעה לשיא של 32.4 מיליון שקל, כ-9% מסך הכנסות החברה, גידול של 47.3% לעומת רווח נקי של 22 מיליון שקל, כ-5% מסך הכנסות החברה, ברבעון המקביל.

ההון העצמי נכון לסוף הרבעון הראשון של 2021 הינו 517 מיליון שקל, כ-35% מסך המאזן, לעומת הון עצמי של 485.7 מיליון שקל, כ-34% מסך המאזן, בסוף הרבעון המקביל ב-2020. הגידול בהון העצמי בסך כ-31.3 מיליון שקל נובע מהגידול החד ברווחי החברה.



מנכ"ל החברה דן מסיקה ציין כי "על בד נהנית מביקוש גבוה למוצריה וזו הסיבה שאנו מבצעים השקעות כדי לחזק עוד יותר את מעמדנו העסקי והתחרותי ולהבטיח את צמיחת החברה. בד בבד, נקטנו במספר מהלכים שהובילו ליעילות ייצור גבוהה יותר במפעלי החברה ולמינוף יכולות האינטגרציה האנכית שלנו, באופן שמסייע לנו, גם לנוכח עלייה במחירי חומרי הגלם ובמחירי הלוגיסטיקה הימית, להציג המשך שיפור ניכר ברווחיות החברה והגעה לשיא ברווח הנקי.

"על בד פועלת להקדים את מתחרותיה גם בהובלת טרנד הקיימות. זו הסיבה שנכנסו להשקעה בהקמת הקו החדיש בדימונה שיאפשר ייצור נייר שטיף ופריק וכן ייצור בדים ללא סיבי פלסטיק בעתיד. מעבר להשקעות שביצענו בקווים חדשים ובייעול הייצור בקווים הקיימים, הודענו כי החברה שמה לה ליעד להתרחב גם באמצעות ביצוע רכישות והגדלת נפח הפעילות בתחומי הליבה. הרכישה שביצענו בספרד, עליה דיווחנו בשבוע שעבר, תאפשר לנו לחזק את מערך מכירות המגבונים במערב אירופה תוך השגת סינרגיות עסקיות ותפעוליות והרחבת סל הלקוחות".



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS

כתבות נוספות

- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il