TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

על בד מדווחת על רכישת חברת Optimal Care הספרדית בתמורה ל-40.5 מיליון יורו


דן מסיקה מנכל על בד
תרכוש 100% ממניות החברה הספרדית: 60% ישולמו במזומן ו-40% בערבות בנקאית לפירעון ל-2-4 שנים
רכישה אסטרטגית והרחבת פעילות המגבונים במערב אירופה: על בד מדווחת על רכישת חברת Optimal Care הספרדית

עקרונות העסקה גובשו בין החברות במהלך 2019 על בסיס ביצועי החברה בשנים 2017-2019, ביצוע העסקה עוכב עקב מגפת הקורונה.
Optimal Care יצרנית מגבונים לחים מ-2003 הממוקמת בקרבת מדריד ופעילה בעיקר בספרד, פורטוגל וצרפת
מכירות החברה ברבעון הראשון של 2021 הסתכמו ב-16 מיליון יורו עם שיעור רווחיות EBITDA של 13%
השפעת הרכישה תבוא לידי ביטוי במחצית השנייה של 2021

על בד, החברה הבינלאומית השלישית בגודלה בעולם בייצור מגבונים לחים שאינם ממותגים, והספקית הגדולה בארה"ב לייצור טמפונים לא ממותגים, מדווחת על חתימת הסכם אסטרטגי לרכישת פעילות לייצור ושיווק מגבונים לחים בספרד תמורת 40.5 מיליון יורו שתחזק ותרחיב את חטיבת המגבונים של על בד באירופה ותאיץ את צמיחת החברה. על בד צופה כי השפעת הרכישה תבוא לידי ביטוי במחצית השנייה של 2021.

בהתאם להסכם, על בד תרכוש 100% ממניות חברת Optimal Care S.A., המתמחה בייצור ושיווק של מגבונים לחים לטיפול אישי ולניקיון ביתי בעיקר עבור מותגים (Brands) ומותגים פרטיים של רשתות (Labels Private) באירופה. על בד רואה את הרכישה כסינרגטית לפעילות החברה בתחום ייצור המגבונים והיא נעשית בהתאם לאסטרטגיה הכוללת של החברה להתרחב באמצעות ביצוע רכישות והגדלת נפח פעילות בתחומי הליבה של החברה. הנהלת על בד מעריכה שרכישה זו תגדיל את מכירות החברה במערב אירופה, בדגש על המדינות ספרד, צרפת ופורטוגל, ותאפשר יצירת סינרגטיות במכירת מגבונים בשוק האירופאי והשגת התייעלות לוגיסטית באמצעות רכישת אתר ייצור בסמוך לשווקים מרכזיים.

הכנסות Optimal Care ברבעון הראשון של 2021 נאמדות בכ-16 מיליון יורו,. שיעור רווחיות EBITDA של החברה הספרדית ברבעון הראשון של 2021 נאמד בכ-13% מסך הכנסות החברה. ב-2020, לאור הביקוש הגבוה והחריג למגבונים כחלק מהשפעות מגפת הקורונה, רשמה Optimal Care הכנסות של 71.9 מיליון יורו ו-EBITDA של 10.5 מיליון יורו. סכום התמורה שנקבע בעסקה מתבסס על מו"מ שהחל עוד לפני עידן הקורונה ומשקף את השווי הריאלי אליו הגיעו הצדדים לאחר השלמת תהליך המו"מ.

במסגרת ההסכם נקבע כי התמורה תשולם במועד השלמת הרכישה, כך ש-60% ישולמו במזומן, 20% בערבות בנקאית שמועד פירעונה שנתיים לאחר הסגירה ו-20% הנותרים בערבות בנקאית שמועד פירעונה ארבע שנים לאחר הסגירה. במסגרת השלמת הסכם הרכישה, נחתמו הסכמי סודיות ואי תחרות וכן הסכם מתן שירותים על ידי מנכ"ל Optimal Care, שהינו אחד משני בעלי המניות בה, ויישאר בתפקידו גם לאחר השלמת העסקה. לצורך מימון העסקה, על בד נמצאת במו"מ לקבלת אשראי בנקאי לזמן ארוך. עד להשלמת המו"מ תממן החברה את הרכישה ממסגרות האשראי הקיימות.

Optimal Care הוקמה ב-2003 ופועלת ממתקניה באזור מדריד, ספרד. החברה מייצרת מגבונים לחים למגוון תחומי פעילות בעיקרן מגבונים לחים לתינוקות, לניקוי וחיטוי ונייר טואלט לח. לחברה כ-300 עובדים באתר ייצור אחד באזור מדריד, והיא משרתת מותגים מובילים באירופה ורשתות שיווק מובילות בספרד ובדרום צרפת. החברה הינה אחד משני היצרנים הגדולים בספרד.

מיקי לזר, יו"ר על בד: "אנו גאים מאוד על השלמת הרכישה של Optimal Care, לאחר מאמץ אינטנסיבי מצד הנהלות שתי החברות לאורך קרוב לשנתיים. Optimal Care תחזק מאוד את מעמדנו העסקי והתחרותי ביבשת אירופה ותאפשר לנו להציע את מוצרי החברה ללקוחות חדשים תוך ניצול אופטימאלי של הסינרגיות הרבות הגלומות בפריסה הגיאוגרפית שלנו וביכולות הייצור. על בד עברה בהצלחה תהליך למיקוד עסקי שהחל במכירת פעילות הפאדים וממונף כעת גם באמצעות רכישה אסטרטגית במערב אירופה. האיתנות הפיננסית של על בד לצד הביקושים הגבוהים שאנו מזהים בשוק, בין היתר על רקע שינוי התנהגותי-תרבותי עמוק כחלק מההשלכות ארוכות הטווח של מגפת הקורונה, יאפשרו לחברה להמשיך ולבחון ביצוע רכישות סינרגטיות נוספות שיתמכו בהמשך צמיחה רווחית".

דן מסיקה, מנכ"ל על בד, מסר: "רכישת Optimal Care משתלבת היטב באסטרטגיה החדשה שגיבשנו להגדלת היכולת הוורטיקאלית של על בד בתחום ייצור הבדים, ותאפשר לנו להגדיל את התבססות החברה על ייצור עצמי של חומרי הגלם, מהלך שהוכיח את עצמו מאוד בתקופת הקורונה ואפשר לנו לענות במהירות על הביקושים הגבוהים מצד לקוחותינו. על בד נמצאת בתנופת השקעות באתרי הייצור בהיקף כולל של 15 מיליון יורו, והרכישה הנוכחית מסמלת כי בנוסף להרחבת יכולות הייצור בתחום המגבונים, החברה תתבסס גם על רכישות סינרגטיות כדי לבסס עוד יותר את מובילותה ולמקסם את הפוטנציאל העסקי שאנו מזהים בשווקים ובטריטוריות בהם פועלת על בד".


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS

כתבות נוספות

- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il