TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

סקר סופוס - 49% מהארגונים בישראל חוו מתקפת כופר במהלך 12 החודשים האחרונים


סופוס
עלות התאוששות ממוצעת מפגיעת תוכנות כופר מגיעה בישראל ל-569,729 דולר
סופוס, מובילה גלובלית באבטחת סייבר של הדור הבא, הציגה ממצאים של הסקר הגלובלי "מצב תוכנות הכופר 2021" אשר חושף כי עלות התאוששות ממוצעת ממתקפת תוכנת כופר יותר מהוכפלה במהלך השנה האחרונה, מ- 761,106 אלף דולר ב-2020 ל-1.85 מיליון דולר ב-2021. תשלום הכופר הממוצע עומד על 170,404 דולר. הממצאים גם מראים כי רק 8% מהארגונים הצליחו לקבל חזרה את כל הנתונים שלהם לאחר ששילמו דמי כופר, כש-29% מהם לא קיבלו בחזרה יותר מחצי מהנתונים.

הסקר נערך בקרב 5,400 בכירי IT בארגונים בגודל בינוני ב-30 מדינות ברחבי העולם, לרבות ישראל. בעוד ששיעור הארגונים אשר חווה מתקפת כופר צנח מ- 51% בשנת 2020 ל-37% ב-2021, ופחות ארגונים סבלו מהצפנת נתונים כתוצאה מהתקפה משמעותית (54% ב-2021 בהשוואה ל-73% ב-2020), תוצאות הסקר הנוכחי מציגות מגמות מדאיגות מבחינת היקף הפגיעה של מתקפות הכופר.

"הירידה במספר הארגונים שנפגעו מתוכנות כופר היא חדשה טובה, אבל הדבר משקף, לפחות בחלקו, שינויים בהתנהגות התוקפים", אמר צ'סטר ווישנייבסקי, מדען מחקר ראשי, סופוס. "ראינו תוקפים עוברים מביצוע התקפות גנריות ואוטומטיות, בהיקפים נרחבים, להתקפות ממוקדות יותר הכוללות פריצה ידנית על ידי בני אדם. בעוד סך ההתקפות נמוך יותר כתוצאה מכך, הניסיון שלנו מלמד כי פוטנציאל הנזק מההתקפות המתקדמות והמורכבות יותר הוא גבוה בהרבה. מהתקפות שכאלה גם קשה יותר להתאושש, והדבר משתקף בתוצאות הסקר עם הכפלת עלויות תיקון הנזקים".

הממצאים המרכזיים בסקר מצב תוכנות הכופר 2021 כוללים:
ממוצע התיקון של מתקפת כופר יותר מהוכפל במהלך 12 החודשים האחרונים. עלויות תיקון, כולל השבתה של פעילות עסקית, אובדן הזמנות, עלויות תפעול ועוד, צמחו בממוצע של 761,106 דולר בשנת 2020 ל- 1.85 מיליון דולר ב-2021. המשמעות היא שהעלות הממוצעת של התאוששות ממתקפות כופר היא כעת פי 10 מגובה תשלום דמי הכופר, בממוצע.
ממוצע התשלום היה 170,404 דולר. בעוד 3.2 מיליון דולר היה התשלום הגבוה ביותר שצוין בסקר, התשלום הנפוץ ביותר היה של 10,000 דולר. עשרה ארגונים שילמו דמי כופר של מיליון דולר או יותר.
מספר הארגונים ששילמו את דמי הכופר צמח מ-26% ב-2020 ל-32% ב-2021, על אף שפחות מארגון אחד מתוך 10 (8%) הצליח לאחזר את כל הנתונים שלו.
"הממצאים מאמתים את המציאות הקשה של תוכנות הכופר – לא משתלם לשלם. על אף שארגונים ממהרים לפנות לתשלום הכופר, רק אחוז קטן מאלה ששילמו קיבלו חזרה את כל הנתונים שלהם", אמר ווישנייבסקי. "זו יכולה להיות תוצאה של הקושי להשתמש במפתחות הצפנה כדי לאחזר את הנתונים. לדוגמא, ראינו בהתקפות האחרונות של תוכנות הכופר DearCry ו-Black Kingdom, הפעלה של קוד שנכתב במהירות עם איכות קוד נמוכה, ושימוש בטכניקות אשר יכולות להקשות על אחזור הנתונים, אם בכלל".

יותר מחצי (54%) מהמשיבים מאמינים כי מתקפות סייבר הן מתקדמות מידי כעת מכדי שצוות ה-IT שלהם יוכל לטפל בהן בעצמו.
סחיטה ללא הצפנה נמצאת במגמת עליה. מספר קטן (7%) מבין המשיבים ציין כי הנתונים לא הוצפנו, אך הם עדיין נפגעו מכיוון התוקפים הצליחו לגנוב את הנתונים. ב-2020, המספר הזה עמד על 3%.
"התאוששות מתוכנת כופר יכולה לארוך שנים, והיא מכילה הרבה יותר גורמים מאשר רק אחזור של הנתונים", אמר ווישנייבסקי. "יש צורך בבנייה מחדש של מערכות שלמות מחדש, ויש לקחת בחשבון את זמן ההשבתה התפעולי ואת הפגיעה בלקוחות, והרבה מעבר לכך. יתרה מכך, ההגדרה של מה שנחשב ל'מתקפת כופר' מתרחבת. עבור מספר קטן, אך משמעותי של המשיבים, ההתקפות כללו דרישות תשלום מבלי שהוצפנו נתונים במהלך ההתקפה. הדבר יכול לקרות מכיוון שהיו להם טכנולוגיות נגד תוכנות כופר שחסמו את שלב ההצפנה, או מכיוון שהתוקפים פשוט החליטו שלא להצפין את הנתונים. סביר להניח כי התוקפים דרשו תשלום בתמורה לכך שלא יפיצו את הנתונים ברשת. דוגמא אחרונה לדרך פעולה זו ראינו עם כנופיית תוכנות הכופר Clop, גורם איום מוכר שכל עניינו רווח כספי, אשר פגע בכ-10 קורבנות אשר נסחטו בלבד.

"יותר מתמיד חשוב להגן מפני תוקפים בשער הכניסה, לפני שהם מקבלים הזדמנות להוציא לפועל את ההתקפות שלהם, שהופכות למגוונות יותר. למרבה המזל, אם ארגונים מותקפים, הם אינם צריכים להתמודד עם האתגר לבד. ישנה תמיכה הזמינה 24/7 באמצעות מרכזי תפעול אבטחה חיצוניים, ציידי איומים אנושיים ושירותי תגובה לאירועים".

ממצאים מרכזיים בדוח מצב תוכנות הכופר בישראל:
49% מהמשיבים בישראל חוו מתקפת כופר במהלך 12 החודשים האחרונים
35% מהארגונים בישראל נפגעו מתוכנות כופר והנתונים שלהם הוצפנו
עלות התיקון הממוצעת של מתקפת כופר בישראל עמדה על 569,729 דולר. מהעלויות הנמוכות ביותר בכל המדינות שנסקרו.
46% מהמשיבים מישראל שלא נפגעו על ידי תוכנת כופר במהלך 12 החודשים האחרונים אך מצפים לפגיעה כזו בעתיד, אמרו כי מתקפות כופר הופכות לקשות יותר לעצירה בגלל התחכום שלהן.
24% מהמשיבים בישראל שלא נפגעו מתוכנות כופר במהלך 12 החודשים האחרונים, אך מצפים לפגיעה כזו בעתיד, אומרים כי משתמשים מסכנים את אבטחת המידע בארגון.
לדברי דורון כחילה, מנהל סופוס ישראל, "ישראל היא בין המדינות עם העלויות הנמוכות ביותר להתאוששות מתוכנת כופר למרות היותה כלכלה מפותחת. מסיבות גיאופוליטיות, ישראל מהווה יעד מרכזי להתקפות סייבר - לא רק תוכנות כופר - מה שמביא לרמה לוקלית גבוהה מאוד של הגנת סייבר, מוכנות ומומחיות. אלה משתלבים ביחד להפחתת ההשפעה הכספית של מתקפה".

סופוס ממליצה על 6 הפעולות הבאות להגנה מפני תוכנות כופר והתקפות סייבר דומות:

צאו מהנחה שתפגעו. תוכנות כופר הן עדיין נפוצות מאוד. אין מגזר, מדינה או ארגון החסין לסיכון הזה. עדיף להיות מוכנים, אבל לא להיפגע, מאשר ההיפך.
בצעו גיבויים ושמרו על עותקים שאינם מחוברים לרשת. גיבויים הם השיטה המרכזית של הארגונים שנסקרו כדי לאחזר את הנתונים שלהם לאחר התקפה. אמצו את הגישה הסטנדרטית בתעשייה של 3:2:1 (שלושה מערכי גיבוי, שימוש בשני אמצעי מדיה שונים, שאחד מהם אינו מחובר).
הפעילו הגנה רב שכבתית. כאשר יותר מתקפות כופר כוללות כעת גם סחיטה, חשוב יותר מאי פעם להדוף את התוקפים ולא לאפשר להם חדירה לרשת הארגונית. השתמשו בהגנה רב שכבתית כדי לחסום תוקפים במספר רב ככל האפשר של נקודות לרוחב התשתית.
שלבו מומחיות אנושיים עם טכנולוגיה נגד תוכנות כופר. המפתח לעצירת תוכנות כופר נמצא בהפעלת הגנה עם עומק, אשר משלבת טכנולוגיה ייעודית נגד תוכנות כופר ויכולות אנושיות לציד איומים. הטכנולוגיה מספקת את היקף הפעולה והאוטומציה שארגונים צריכים, בעוד המומחיות האנושית מסוגלת לזהות ולחשוף טקטיקות, טכניקות ותהליכים אשר מצביעים על כך שתוקף מנסה להיכנס לסביבה. אם אין לכם את הכישורים האלה בתוך הארגון, יש לגייס חברת אבטחת מידע חיצונית. מרכזי תפעול אבטחה (SOC) הם כעת אפשרות נגישה עבור ארגונים בכל הגדלים.
אל תשלמו כופר. קל לומר, אבל קשה יותר לבצע כאשר פעילות הארגון נעצרת כתוצאה ממתקפת כופר. במנותק מכל שיקול אתי, תשלום הכופר הוא דרך בלתי יעילה כדי לקבל את הנתונים חזרה. אם אתם כן מחליטים לשלם, זכרו כי התקופים יאחזרו, בממוצע, רק שני שליש מהקבצים שלכם.
ודאו כי יש ברשותכם תוכנית התאוששות מקוד זדוני. הדרך הטובה ביותר לעצור מתקפת סייבר מלהפוך לפריצה בהיקף נרחב היא להתכונן מראש. ארגונים אשר נופלים קורבן להתקפות מבינים לעיתים קרובות כי יכלו להימנע מאובדן פיננסי משמעותי אם הייתה להם תוכנית תגובה לאירועים.
דוח מצב תוכנות הכופר 2021 זמין במלואו ב- Sophos.com
סקר מצב תוכנות הכופר 2021, נערך על ידי Vanson Bourne, מומחה עצמאי למחקרי שוק, במהלך ינואר ופברואר 2021. הסקר נערך בקרב 5,400 מקבלי החלטות IT ב-30 מדינות, לרבות ישראל. כל המשיבים היו מארגונים המעסיקים בין 100 ל–5,000 עובדים.

פתרון Sophos Intercept X מגן על המשתמשים באמצעות זיהוי הפעולות וההתנהגויות של תוכנות כופר והתקפות אחרות.


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il