TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

שיח מדיקל גרופ ופלנטארק חתמו על הסכם שיתוף פעולה אסטרטגי:


shutterstock
החברות יפתחו יחד מוצרים מבוססי טכנולוגית RNAi להגנה מפני מזיקים בצמח הקנאביס ומוצרים להשפעה על תכונות הצמח
זהו הסכם שת"פ אסטרטגי שלישי של פלנטארק המצטרף להסכמים עם גדות וכיל;
אלדד משולם, מנכ"ל משותף בפלנטארק ביו: "טכנולוגיית ה-RNAi צפויה להיות המהפכה הירוקה הבאה והחברה הציבה לה כיעד להיות מובילה עולמית בתחום ולעמוד בראש מהפכה זו"
חברת פלנטארק ביו, חברת ביוטכנולוגיה ישראלית העוסקת במחקר ופיתוח בתחום איתור גנים ורכיבים ביולוגיים לשיפור תכונות בצמחים מגוונים, המיועדים בעיקר לשימוש בתעשיית החקלאות, מודיעה היום על שיתוף פעולה אסטרטגי עם חברת שיח מדיקל גרופ, חברת הקנאביס הרפואי בבעלות משפחת שריד, מחלוצות תעשיית הקנאביס הרפואי בארץ ובעולם, לביצוע מחקר ופיתוח משותף לצורך פיתוח ומסחור מוצרים מבוססי טכנולוגיית RNAi להגנה מפני מזיקים בצמח הקנאביס ולהשפעה על תכונות הצמח.

מדובר בהסכם המהווה צעד משמעותי נוסף אל עבר חזון החברה בה מחזיקה שיח מדיקל גרופ 6.9%, אשר השלימה הנפקה בבורסה בתל אביב בתחילת השנה לפי שווי חברה של כ-60 מיליון ש"ח. ההסכם עם שיח מצטרף להסכמים נוספים של החברה עם כימיקלים לישראל לפיתוח תכשירי RNAi לשיפור תנובה ביבול של קנולה, סויה ואורז ועם גדות אגרו לפיתוח תכשיר לקטילה של חדקונית הדקל, המבססים את מעמדה של החברה כמובילה עולמית בתחום פיתוח מוצרים מבוססי RNAi. במסגרת ההסכם נקבע כי החברות תנהלנה יחד ובבלעדיות את פיתוח המוצרים בתחום הקנאביס בלבד. כמו כן, נקבע מנגנון חלוקת רווחים בין החברות.

להערכת פלנטארק היקף הנזקים הפוטנציאלי של יבולי קנאביס כתוצאה ממחלות ומזיקים הינו משמעותי ומגיע לסך של עשרות מיליוני ש"ח בשנה בישראל לבדה. כמו כן קיימת דרישה גוברת לזני קנאביס בעלי תכונות מושבחות, ולכן הצורך בפתרונות מסוג זה הכרחי. ע"פ Market Data Forecast היקף שוק הקנאביס העולמי צפוי להגיע ל-44.4 מיליארדי דולרים בשנת 2025.

יישומי RNAi הינם מוצרים ביולוגיים ירוקים, אשר ע"י השפעה ממוקדת על גנים ספציפיים גורמים להשפעה על היבול, עמידות למחלות או קטילה של מזיקים. מולקולות ה RNAi למעשה משתקות תפקוד של גנים ספציפיים של הצמח או המזיק, וכך למעשה מושגת ההשפעה על תכונה מסויימת או קטילתו של המזיק.

אלדד משולם, מנכ"ל משותף בפלנטארק ביו מסר כי "טכנולוגיית ה- RNAi צפויה להיות המהפכה הירוקה הבאה והחברה הציבה לה כיעד להיות מובילה עולמית בתחום ולעמוד בראש מהפכה זו. ההסכם עם שיח מצטרף להסכמים הקיימים של החברה עם כימיקלים לישראל וגדות בתחום ה-RNAi שמוכיחים את עצמם. אנו מאמינים כי הפיתוח לקנאביס בעל פוטנציאל גם לאור צמיחה מהירה של שוק הקנאביס העולמי והיקף הנזקים הגוברים והולכים וגם לאור הרגולציה בתחום הקנאביס אשר אינה מאפשרת שימוש בחומרי הדברה כימיים במוצרים רפואיים".

"שי אברהם שריד, מנהל הפיתוח של חברת שיח מדיקל גרופ מסר: "אחד מיעדי החברה שלנו הוא גידול בצורה ירוקה וידידותית לסביבה ככל האפשר. אנו מאמינים שבעזרת השימוש ב-RNAi נצליח לגדוע התפתחות מזיקים בקנאביס, ולגדל תוצרת בריאה, הדירה ואיכותית יותר בדרך ביולוגית לחלוטין. בזכות בסיס המידע הגני הרחב שמחזיקה חברת פלנטארק ביו, ובזכות הטכנולוגיה והצוות המדעי המיוחד של החברה, אנו יכולים כבר היום לאתר את הביטויים הגנטיים של התכונות עליהן אנו מעוניינים להשפיע ולטייב אותם בהתאם לדרישות הרגולציה, השוק והרפואה, לכיוונים שעד היום נחשבו בלתי נגישים בשיטות גידול סטנדרטיות. אני סמוך ובטוח כי השותפות עם פלנטארק תסייע לשיח מדיקל להוביל את תחום הגידול המדויק, בצורה היעילה ביותר, תוך שמירה על המטופלים והסביבה."

אודות שיח מדיקל גרופ
שיח מדיקל גרופ, חברה בבעלות משפחת שריד (כ-65%) הינה חלוצת הקנאביס הרפואי בישראל המובילה את השוק הבינלאומי בחדשנות טכנולוגית ובפיתוח גנטי של צמח הקנאביס. שיח מגדלת ומפתחת פתרונות בתחום הקנאביס הרפואי משנת 2008 תחת סטנדרטים בלתי מתפשרים ומספקת מזור לאלפי מטופלים ברחבי הארץ. כיום מחזיקה שיח במתקני גידול על גבי שטח של 14 דונם ומקיימת שיתופי פעולה עם חוות נוספות לטובת הגדלת כושר הייצור לשוק הישראלי והבינלאומי. סדרת 'ניצן', מותג הבית של שיח מדיקל גרופ מובילה את השוק הישראלי באיכות וביעילות ולאחרונה שיח כבר ביצעה מספר משלוחי ייצוא מישראל למדינות ברחבי העולם.
כמו כן פועלת שיח להרחבת נוכחותה הגלובלית באמצעות חברות בנות במספר מדינות בעולם בהן יוון והולנד. לשיח תשתית רחבה באירופה הכוללת הקמת חוות גידול וכן מפעל ביוון. זאת לצד מספר שיתופי פעולה עם חברות מובילות בצפון אמריקה למכירת מוצרי החברה ושימוש בידע הגנטי של קבוצת שיח מדיקל גרופ לביצוע מחקרים בתחום הקנאביס הרפואי בשיתוף עם מכוני מחקר, אוניברסיטאות מובילות וחברות בינלאומיות, והינן שותפות במספר מיזמים העוסקים בפעילות מדעית, מחקר גנטי ופיתוח טכנולוגיות בתחום הקנאביס הרפואי.
שיח מחזיקה באישור IMC-GAP לריבוי וגידול קנאביס רפואי, וכן בתקן ISO9001.


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il