TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

מנסרים את הבטון: מה זה בכלל וכמה זה עולה?


ניסור יהלום, צילום: 123rf
אם אתם משפצים או נמצאים בתהליכי בנייה, סביר להניח שנתקלתם בצורך לנסר בטון ולא ממש הבנתם מה רוצים מכם. חשבתם פעם למה צריך לנסר בטון ואיך עושים את זה? הגעתם למקום הנכון, אנחנו ננסה לעשות לכם קצת סדר בבלגאן
במאמר הבא נסביר מה זה ניסור בטון, איך עושים את זה נכון, כמה זה עולה וגם, איך בוחרים את קבלן ניסור הבטון האמין והמקצועי ביותר! מתחילים.

ניסור בטון – מה זה בכלל?
בעידן המודרני הבטון הוא החומר מספר 1 שבו כדי לבנות מבנים כמעט מכל סוג. הגמישות והיכולת לעשות איתו כמעט הכל, כמו גם החוזק והיכולות שלו לבנות באופן חזק ובטוח, מביאים לכך שהשימוש בבטון נמצא בעליה מתמדת.
כמובן שמבחינת קבלני הבניה מדובר ביתרון גדול בעבודה עם חומר חזק מאד, אך עם זאת, עלה הצורך המידי בטכנולוגיות וטכניקות שיאפשרו לקבלנים הללו לבצע שינויים בחומר החזק הזה, על מנת לענות על כל הצרכים השונים של האדריכלים ולעמוד בתכניות הבניה שלהם.
הטכנולוגיה שמאפשרת לבצע את השינויים בבטון ולהתאים אותו לתכניות של האדריכלים, נקראת חיתוך בטון ביהלום והיא למעשה האופציה היחידה כיום להתמודד עם הבטון ולבצע בו שינויים לאחר שזה כבר התקשה והפך לחזק ועמיד במיוחד.

ניסור בטון – איך זה עובד?
מכיוון שהבטון הוא חומר סופר חזק, יש צורך להשתמש בכלים כבדים שיכולים לחדור אותו באמצעות כוח חשמל עוצמתי ושילוב חומרים אחרים שמסוגלים להתמודד עם החוזק של הבטון.
הטכניקה הראשונה שעומדת בפני הקבלנים היא ניסור בטון במסור יהלום. נכון, לא סתם קוראים לו כך, שכן על הלהבים שלו יש שכבה של אבקת יהלום שמצפה אותם.
למה יהלום? מכיוון שמדובר בחומר האורגני החזק ביותר, כן, אפילו יותר מהבטון. להבי המסור מונעים באמצעות מנוע חשמלי בעוצמה אדירה וכשהם פוגשים את הבטון, הם פשוט מנסרים אותו.
על מנת לקרר את הלהבים שבאים בחיכוך אדיר עם הבטון, מזרימים מים לאורך כל תהליך העבודה.
הטכניקה השנייה שעומדת בפני קבלני חיתוך הבטון היא שימוש בכבל יהלום. ממש כמו בתחומים אחרים בהם בעלי המקצוע מתקשים לגשת למקום הרצוי בשל הגישה הלא נוחה, גם כאן זה קורה. כבל היהלום יכול לנסר בטון במקומות בהם מסור היהלום פשוט לא מסוגל להגיע אליהם.
חיתוך בטון עם כבל יהלום מתבצע על ידי סיבוב של הכבל באמצעות גלגלת מיוחדת שמחוברת למנוע חשמלי. זו בדיוק הטכניקה שמאפשרת לקבלן ניסור הבטון להגיע למקומות שאליהם המסור הרגיל פשוט לא יכול להגיע.
שיטת הפעולה הייחודית של הכבל, מאפשרת לחתוך בטון עבה יותר, במקומות קשים יותר וכל זה תוך הפחתה משמעותית של הרעש והלכלוך הנלווים לתהליך.

מה הסיכונים שיש בניסור בטון?
אין ספק שבמהלך פרויקט בניה, העובדים נחשפים למגוון סכנות בשטח, כגון נפילה ממגובה, התחשמלות ועוד. לכן, יש חשיבות מכרעת לשמירה על נהלי הבטיחות, כדי למנוע פגיעות בנפש.
אחד מהגורמים הנפוצים ביותר לתאונות עבודה בבניה היא שימוש בכלי עבודה כבדים, כגון מסורי בטון, דחפורים, משאיות ועוד.
לכן, ניסור הבטון חייב להתבצע על ידי בעל מקצוע מנוסה, כזה שיש לו את כל התעודות הנדרשות וכמובן עבר את כל הדרכות הבטיחות בתחום העיסוק שלו.
ניסור בטון היא עבודה מורכבת ומסוכנת שמשלבת שימוש במסורים בעלי להבים חדים, מנוע חשמלי ושימוש במים, נקודות שכל אחת מהן מסוכנת בפני עצמה.
העובד נתון כל העת לפגיעה במהלך העבודה, בין אם כתוצאה מפעולת הניסור עצמה, ובין אם כתוצאה מהתחשמלות שנובעת מהשילוב של המים והחשמל.
בנוסף, על בעל המקצוע שמבצע את העבודה להכיר את תכנית הבנייה על בוריה. במידה והוא ינסר את הבטון במקום הלא נכון, הוא עלול לגרום לקריסה של המבנה ולפגיעה בסובבים.

כך תבחרו קבלן ניסור מקצועי
מכיוון שמדובר בעבודה שחושפת את העוסקים בה לסכנות כל הזמן, עליכם לוודא שאתם סוגרים על קבלן ניסור בטון מורשה, כזה שיש לו את כל הרישיונות, שעבר הדרכות בטיחות בעצמו והעביר את העובדים שלו את הדרכות הבטיחות הנדרשות.
בנוסף, אל תתעסקו עם חאפרים, זה פשוט לא הזמן הנכון לעשות זאת. אתם צריכים לסגור עם קבלן ניסור בטון מנוסה ומקצועי, כזה שיש לו רשימה של לקוחות שכבר עבדו איתו בפרויקטים דומים והיו מרוצים ממנו.
על מנת לקבל הצעת מחיר מבוססת מקבלן ניסור הבטון, אתם צריכים להזמין אותו לאתר הבניה או השיפוצים ולסייר איתו בשטח.
רק כך הוא יוכל להעריך בצורה אמיתית את מורכבות העבודה ואת האלמנטים שעשויים לייקר אותה.

ניסור בטון – כמה זה עולה?
באופן כללי, מחיר חיתוך בטון נקבע לפי מטר רץ. כלומר, ככל שקבלן הניסור יצטרך לנסר יותר, כך הוא ידרוש יותר כסף על העבודה שלו.
אולם חשוב לציין, רוב בעלי המקצוע מעדיפים לבצע עבודות גדולות. לכן, במידה ויש לכם שטח עבודה נרחב, דווקא סביר להניח שקבלן ניסור הבטון יעשה לכם מחיר פר מטר ובהסתכלות על העלות הכללית זה דווקא ישתלם לכם מכיוון שהמחיר למטר ילך וירד ככל שהשטח גדול יותר.
ניתן לומר באופן כללי שהמחיר פר מטר מתחיל ב-1500 ₪, אך הוא כמובן יכול לקפוץ במידה ומדובר בעבודה מורכבת או בגישה לא נוחה לאזור שאותו צריך לנסר.
בכל אופן, לפני שאתם סוגרים עם קבלן חיתוך, בדקו כמה מקובל לגבות על עבודה כמו שאתם צריכים. תמיד מומלץ לקחת כמה הצעות מחיר ולא להתפתות אחר הצעת המחיר הראשונה שאתם מקבלים.
זכרו, אם תבחרו בקבלן ניסור בטון מקצועי ומנוסה, הדרך שלכם להצלחה בפרויקט תהיה בטוחה יותר. כיום בשוק יש מגוון חברות שמתעסקות בתחום, חלקן טובות יותר וחלקן פחות, ולכן חשוב לרדת לפרטי ההצעה, לבדוק את המציע ולוודא שאתם מקבלים שירות מושלם שמתייחס לביצוע העבודה מתחילתה ועד סופה ובכלל זה החיתוך של הבטון והפינוי של הפסולת באופן מסודר ועל פי החוק.


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il