TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

אנרג'ין מקימה מעבדה גנטית בקנדה


המנכ"ל גיל רונן ויו"ר החברה אסף לוי. צלם: שי בראל
החברה צופה הכנסות של 20 מיליון דולר ב-5 השנים הקרובות מהמהלך האסטרטגי שישרת את לקוחותיה עם מערך בדיקות גנטיות לצד שירותי פיענוח
בשלב ראשון המעבדה תספק מענה ללקוחות הפועלים בעיקר בגידולים מסוג: קנולה, חיטה, קאנביס, קטניות, תירס, סויה ועוד.

אסף לוי, יו"ר אנרג'ין: "הקמת המעבדה הינה חלק מיישום אסטרטגיית החברה, להרחבת פעילותה בתחום הבדיקות הגנטיות וביסוס נוכחות מקומית בקנדה, שהינה שוק יעד מרכזי למוצרי החברה ובאפשרותה גם לתמוך בפעילויות נוספות בצפון אמריקה. לפי מחקרי שוק, היקף שוק הבדיקות הגנטיות בחקלאות היה כ-1.4 מיליארד דולר בשנת 2018 והוא צפוי לצמוח בכ-17% בשנה עד שנת 2023, ובכוונתנו להרחיב את הפעילות בשוק זה, ולהפוך אותו לאחד ממקורות ההכנסה המשמעותיים שלנו, לצד הפעילות של החברה בתחום של פענוח מידע גנטי, ופיתוח קניין רוחני מול חברות תעשייתיות בינלאומיות מובילות."

ד"ר גיל רונן, מייסד ומנכ"ל אנרג'ין: "אנו סמוכים ובטוחים כי המעבדה תאפשר לנו להעניק שירותים נרחבים יותר ללקוחותינו. הדרך של אנרג'ין להצלחה טמונה באיכות ללא פשרות. זה מתחיל באנליזות הגנטיות ונמשך במאגרי המידע המקיפים שלנו ובטכנולוגיה הייחודית של החברה. לראשונה נוכל לרכז עבור הלקוחות את כל התהליך וכך לדייק, לקצר ולקדם את המחקרים ללקוחות ולפיתוחים החדשניים מ-א' ועד ת'."

אנרג'ין (NRGene), חברה מובילה בתעשיית השבחת הזרעים באמצעות בינה מלאכותית, הודיעה היום על הרחבת פעילותה בחו"ל. אנרג'ין מקימה בקנדה מעבדה ייעודית, לצורת ביצוע בדיקות גנטיות עבור לקוחותיה. המעבדה תשרת לקוחות קיימים וחדשים של החברה, בעיקר בתחומים של גידולי קנולה, חיטה, קטניות, תירס, סויה ועוד. בשלב מאוחר יותר, תוכל המעבדה לשרת גם לקוחות בתחום גידולי הקנאביס והמפ. החברה צופה, כי המעבדה החדשה תחל לפעול כבר בשנת 2021, וכי היא תניב לחברה הכנסות בסך של כ-20 מיליון דולר במהלך השנים 2021-2025.

המעבדה תוקם על-ידי החברה בקנדה, במהלך שנת 2021, ותשרת לקוחות קיימים ולקוחות חדשים עם שירותי בדיקות ופיענוח גנטי לגידולים שונים. מדובר בהרחבה של שירותי החברה ללקוחותיה מאחר ועד כה סיפקה את שירותי הפיענוח והסתמכה על בדיקות גנטיות שסופקו לה ממקורות שונים. המעבדה החדשה תמוקם בעיר ססקטון (Saskatoon), במחוז ססקצ'ואן (Saskatchewan), המשמשת מרכז מחקר והשבחה חקלאיים מהחשובים בקנדה. נכון למועד ההודעה, החברה מקיימת מו"מ לשכירת שטח ייעודי למעבדה ובוחנת חלופות מימון שונות, לרבות הגשת בקשה לקבלת מענק ייעודי של ממשלת קנדה. להערכת החברה, עלויות ההקמה יסתכמו בכ-1.2 מיליון דולר.

אנרג'ין נהגה עד כה להזמין שירותים של בדיקות גנטיות מקבלני משנה עבור לקוחותיה, והתמקדה לבניתוח המידע שנוצר במהלך הבדיקות הגנטיות בכלי בינה מלאכותית. לאחר הקמת המעבדה החדשה, תוכל החברה להעניק ללקוחותיה פתרון כולל, המקיף גם את ייצור המידע הגנטי וגם את פענוחו.

להערכת החברה, הקמת המעבדה תבסס את נוכחותה בחוליה נוספת בשרשרת הערך המוסף ללקוחותיה, ותאפשר לה להנות ממספר יתרונות: חיזוק הקשר ארוך הטווח עם הלקוחות על ידי מתן פתרונות אנליזה גנטית מקצה-לקצה; קיצור משך תהליך הבדיקות והפיענוח - גורם המהווה שיקול עיקרי של הלקוחות בבחירת הספק לבדיקות גנטיות; הובלה או השתתפות בפרויקטים שהחברה מתעתדת לבצע בקנדה, במודל של פיתוח קניין רוחני משותף כנגד תמלוגים, לרבות פרויקטים בתחום הקנולה, תחליפי בשר מהצומח וגידול שמן, הדורשים נפח משמעותי של בדיקות גנטיות.

להלן דוגמאות לפרוייקטים שעשויים לרכוש בדיקות גנטיות מהמעבדה בעתיד:
1. השבחת צמח הואיולי לייצור גומי טבעי- בפברואר האחרון, הודיעה אנרג'ין על התקדמות בשיתוף הפעולה שלה עם חברת ברידג'סטון (Bridgestone, קונצרן בינלאומי הגדול בעולם לייצור צמיגים), שהגיע לשלב הסופי בהרכבת הגנום של צמח הוואיולי (Guayule). מדובר בשיח ממנו מפיקים גומי טבעי הדרוש לייצור צמיגי משאיות ומטוסים, כחלק מהמאמץ של ברידג'סטון לפתח מקורות חלופיים לגומי טבעי.
2. שיתוף פעולה מחקרי בין החברה ובין קאיג'ין Kayagene האמריקאית יאפשר לפתח זני קנאביס והמפ היכולים לגדול בחממות פשוטות (ללא משטר תאורה) ואף בשטחים חקלאיים, בכל עונות השנה. המחקר מיפה את תכונת ה autoflower ופיתחה סמניDNA המייעלים החדרת התכונה באופן טבעי ויעיל. התכונה שזוהתה גנטית מאפשרת גידול צמחי קנאביס ללא משטר תאורה מלאכותי המייקר מאד את מתקני הגידול ועלות הפעלתם. כפועל יוצא של שיתוף הפעולה בין החברות, חתמו החברות על רישיון בלעדי וגלובאלי למסחור התכונה וסמני ה-DNA על ידי אנרג'ין לתקופה של 4 שנים והחברה מעריכה כי תקופת ההחדרה של התכונה ללקוחות תהיה בין 12 ל-18 חודשים.
3. בתחילת חודש מרץ דיווחה החברה כי במסגרת מאגד בו משתתפת החברה, יחד עם חברות זרעים ואגרוכימיה בינלאומיות מובילות (ביניהן Bayer, Corteva, Nutrien ו-Nuseed) וגופים אקדמיים הושלמה בניית מאגר מידע גנומי של צמחי שמן הקנולה. צמח הקנולה הוא אחד מחמשת הגידולים המובילים בעולם במונחי מכירות זרעים לחקלאים, וזרעיו משמשים להפקת שמנים איכותיים וליישומים תעשייתיים שונים, ביניהם דלק ביודיזל. החברות העוסקות בהשבחת קנולה נזקקות לעשרות אלפי בדיקות גנטיות בכל שנה.
4. החדרת תכונת העמידות לוירוס הטובמו בעגבניה, וירוס הפוגע קשות ביבולי העגבניה. החברה משתפת פעולה עם חברת Philoseed הישראלית במטרה לאתר את הגן המעניק עמידות לצמחי העגבניה מפני הוירוס. בעזרת סמנים גנטיים ובדיקות גנטיות ניתן יהיה להחדיר בקלות ובשיטה טבעית לחלוטין את תכונת העמידות לעגבניה.

אודות אנרג'ין NRGene
אנרג'ין (NRGene) מפתחת וממסחרת כלי בינה מלאכותית המנתחים מידע גנטי במטרה לייעל ולהאיץ תהליכי השבחת צמחים ובעלי חיים. הטכנולוגיה של NRGene הינה ייחודית ופורצת דרך ומאפשרת ללקוחותיה פיתוח מואץ של זנים עתירי יבול, עמידים למחלות ולתנאי אקלים קיצוניים, ובעלי הרכב תזונתי בריא יותר. זנים אלו מאפשרים לחקלאים לייצר מזון רב ועשיר יותר, כמו גם חומרי גלם איכותיים לתעשיות השונות.
הפתרון הטכנולוגי של החברה הוכח בלמעלה מ 250 פרוייקטים עם מעל 100 לקוחות ב- 30 מדינות ברחבי העולם. בין לקוחות החברה נמנות החברות המובילות בעולם בתחומי החקלאות, מזון, משקאות, שמן, נייר, גומי, קנביס ועוד.


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il