TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

השימוש ברחפנים בעולמות השירותים והאנטרפרייז יזנק ב- 2021


shutterstock
שוק הרחפנים צפוי להגיע להיקף של 42.8 מיליארד דולר עד 2025, כאשר פלח השירותים בדגש של פיקוח ואכיפה ימשיך להיות הפלח הגדול ביותר בתעשייה, והפלח השני אחריו הוא תחום המשלוחים
מאת: רן רייכברג
מחקר של חברת Drone Industry Insights מראה כי שוק הרחפנים צפוי להגיע להיקף של 42.8 מיליארד דולר עד 2025, כאשר פלח השירותים בדגש של פיקוח ואכיפה ימשיך להיות הפלח הגדול ביותר בתעשייה, והפלח השני אחריו הוא תחום המשלוחים כמובן. המגמה לשילוב רחפנים בעולמות השירותים והאנטרפרייז נמצאת עדין בחיתולים, אולם היא עומדת לזנק כבר השנה ויכולה בין השאר להשתלב נהדר עם מגבלות הריחוק החברתי.
עד כה רחפנים נווטו במרחב הפתוח באמצעות GPS, אולם הדור החדש של הרחפנים דומה לרובוט אוטונומי המצויד ב"עיניים דיגיטליות". המצלמות הזעירות משמשות כחיישנים ומאפשרות לרחפן להתמצא במרחב ולנווט לעבר המטרה תוך דילוג על מכשולים בשטח, גם בתוך מבנים מקורים וצפופים. מדובר בטכנולוגית AI מתקדמת אשר עד לא מזמן דרשה משאבי מחשוב אדירים והיום היא מסתפקת במחשב זעיר שמקבל אנרגיה מהסוללה של הרחפן. כך לדוגמא, הרחפן החדש של אמזון - Ring - משמש כחלק ממערכת האזעקה של הבית, או Tando של חברת Indoor Robotics מנטר בתים פרטיים, משרדים, או מחסנים. להלן מספר יישומים לדוגמא:
צמצום תאונות עבודה באתרי בניה:
באתר בניה יש דרכים זמניות, ערמות עפר, בורות, פיגומים וכל אלו משנים מקום מעת לעת, כך שהצבת מצלמות נייחות פחות מתאימה למעקב ופיקוח אחר אתר כזה. רחפן אשר נע בחופשיות, בכל גובה, ועם יכולת להיכנס לכל פינה, יכול לשלוח התראות לגבי פועלים שעובדים ללא קסדה או רתמה למשל. ניתן אף לצייד את הרחפן ברמקול ובאמצעותו להתריע את הפועל ולעודד אותו לאכוף את חוקי העבודה באתר.
התייעלות וחוויית לקוח, שוב, באתרי בניה:
רחפנים המצוידים בעיניים דיגיטליות יכולים, לא רק לשפר את הבטיחות באתר הבנייה, אלא לתרום להתקדמות הבנייה. כך ניתן באמצעות המצלמות למדוד את גובה ערימת העפר, למדוד עומק וקוטר של בורות או לספק מבט כולל על התקדמות הפרויקט. תמונות וסרטונים שמפיק הרחפן מאפשרים בניה של מודלים תלת-ממדיים הממחישים את התקדמות הפרויקט ומשמשים גם כאמצעי שיווקי מול הלקוחות. בנוסף יכולים הרחפנים להועיל לתהליכי בקרת איכות באמצעות איתור סדקים בעובי של מילימטרים בודדים, זיהוי של נזילות מים, בעיות בבידוד, נקבים וחורים בגגות ואפילו בדיקת תקינות של קולטי השמש.
עבודות בגובה:
רחפנים יכולים לבצע עבודות בגובה כמו איתור סדקים בגשרים גבוהים, ניטור תעלות או אנטנות. יכולת זו יכולה כמובן למנוע תאונות עבודה, ואף לייעל ולזרז את העבודה, וברוב המקרים להציג ממצאים מדויקים יותר מגורם אנושי. לדוגמא, מערכת של חברת יבמ כבר מנטרת את גשר ארסונד המחבר בין דנמרק לשבדיה, אשר אורכו קצת פחות משמונה ק"מ והוא הגשר הארוך באירופה.
רחפנים בשירות הראשות העירונית:
רחפנים יכולים לסייע באכיפת חוקי הרשות העירונית ולזהות מפגעים ברחוב כגון מצבורי אשפה ופסולת. הם גם יכולים לתעד חריגות בנייה או אפילו מכוניות שחונות בצורה לא חוקית ולשלוח דוחות, באופן אוטומטי.
שמירה ואבטחה:
שמירה ואבטחה על מבנים, אתרים ציבוריים, קניונים, מפעלים או שדות חקלאיים זו משימה קלאסית לרחפנים. אלו יכולים לצאת למשימות סיור במסלולים קבועים או משתנים, ניתן להקפיצם למשימת פטרול תוך דקות ספורות, ובמקרה של אירוע חשוד הם יכולים לשלוח צילומים מן השטח ישירות לכוחות ההצלה שבדרך. בעתיד הקרוב, אף ניתן יהיה להשתמש בהם להרחקת מסיגי גבול באמצעות תאורה מסנוורת או רעש חריג.
מפעלי ייצור:
העיניים הדיגיטליות יכולות גם להתריע מפני תקלות בפסי ייצור כמו דליפות של חומרים מסוכנים, תנועה של אנשים לא מורשים בקרבת מכונות מסוכנות ובעיות נוספות שזיהוי שלהן בשלב מוקדם יכול למנוע נזקים גדולים.
ובחסות הקורונה ועיקרון הריחוק החברתי, רחפנים עם עיניים דיגיטליות יכולים לדווח על אנשים שהולכים בשטח ציבורי ללא מסיכה, ואף לפנות אליהם ולהזכיר להם לעטות מסיכה. לרחפנים יכולה להיות תרומה גם בקיום מעקב אפידמיולוגי באמצעות בחינה של מרחק ומשך החשיפה של אנשים מחולים מאומתים ועוד.
ומי שילינו על אובדן הפרטיות...ובכן, הפרטיות כבר הופרה מזמן. ממילא הרחוב שלנו מלא במצלמות אז מדוע שלא נעשה בהן שימוש מועיל לרווחת כולנו?

מייסד ומנכ"ל Tingz, חטיבת הדיגיטל של One1


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il