TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

רה"מ נתניהו חנך היום את שכונת התכנן ובנה הראשונה בישראל


שכונת בצותא בחריש שפיר מגורים. צילום: רודי אלמוג
שנבנתה בשלמותה תוך שנתיים וחצי בלבד
נתניהו: " לקח לי זמן להגיע לכאן מכביש 6 אנחנו נביא את המחלף לחריש"

שכונת "בצוותא" בחריש, הוקמה על ידי חברת שפיר שבנתה בזמן שיא כ- 1500 דירות ב-86 בניינים, בתי ספר, גני ילדים, מבני ציבור וספורט, מרכזים מסחריים ופארקים; למרות משבר הקורונה אכלוס השכונה החל בימים אלו, חודשיים לפני המועד המתוכנן.
ראש הממשלה בנימין נתניהו חנך היום (ג') באירוע מיוחד את שכונת "בצוותא" בחריש, שכונת התכנן ובנה הראשונה בישראל שהוקמה על ידי חברת שפיר מגורים בכשנתיים וחצי בלבד ממועד תחילת בנייתה. באירוע נכחו גם השר יואב גלנט לשעבר שר הבינוי והשיכון, ראש עיריית חריש יצחק קשת, מנכ"ל שפיר מגורים, חן שפירא, תושבים ועובדי החברה.
ראש הממשלה, בנימין נתניהו אמר היום באירוע, כי "כשאני מגיע למדינה ורואה מחלפים, כבישים, מנהרות ובעיקר מנופים – זה אינדיקציה למדינה מתפתחת , ובארץ שלנו יש הרבה מחלפים וכבישים והמון מנופים, גם כאן בחריש, אנחנו בונים את הארץ תרתי משמע". עוד הוסיף נתניהו כי לקח לו זמן להגיע מכביש 6 לישוב ולכן הוא מבטיח לראש העיר ותושביה שיהיה מחלף חדש שייבנה ויחבר בין חריש לכביש 6, מה שיהפוך את העיר לנגישה מבחינה תחבורתית.
מחברת שפיר נמסר כי : "אנו גאים לסכם היום 3 שנים ארוכות, קשות ולפעמים מפרכות של בניית שכונת 'בצוותא'. כשקיבלנו על עצמנו את המשימה של הקמת השכונה, הסתכלו עלינו בספקנות, אבל בשפיר כמו תמיד לקחנו את האתגר שנראה בלתי אפשרי, בכל הכוונה והרצינות, תכננו. בנינו. הבטחנו - ולא רק שקיימנו, אפילו סיימנו לפני הזמן על אף ולמרות הקשיים והעיכובים ובראשם הקורונה. רק חברה עם אלפי עובדים שמעמידה לטובת מטרה מרכזית את כל המשאבים הנדרשים: מחצבות, מפעלי בטון, מפעלי אספלט ועובדים מיומנים מוכשרים ומסורים יכולה לעמוד במשימות כמו בצוותא. אנו נרגשים וגאים לחנוך את השכונה, הדירות מוכנות וממתינות לדיירים. כל העבודה הקשה שלנו הופכת לדבר שהכי מרגש אותנו - בית ישראלי. במקרה של בצוותא, לראשונה בישראל, כל מי שנכנס היום לשכונה מקבל בית אמיתי, ולא דירה בתוך אתר בנייה. כל משפחה שנכנסת לשכונה מקבלת את הגנים, את שטחי הציבור ואת כל השירותים הנדרשים".
האכלוס של שכונת "בצוותא" החל בימים אלו, חודשיים לפני המועד המתוכנן ולמרות משבר הקורונה. בשבועות הקרובים צפויים להתקבל טפסי אכלוס לבניינים נוספים בשכונה. השכונה הוקמה לראשונה בישראל במודל "תכנן ובנה", לפיו יזם אחד אחראי על בנייתה של כל השכונה, כולל תשתיות, מבני מגורים ומוסדות ציבור ומסחר. משך הקמתה היה 28 חודשים בלבד, בעוד שהזמן הממוצע לתכנון ובניית שכונה חדשה בישראל עומד על 13 שנים ומשך זמן בניית דירה אחת עומד על 32 חודשים עפ"י נתוני הלמ"ס.
שכונת "בצוותא" כוללת כ- 1500 דירות ב-86 בניינים, בתי ספר, גני ילדים, מבני ציבור וספורט, מרכזים מסחריים ופארקים. שפיר מגורים, זכתה במכרז של מדינת ישראל לבניית השכונה בדצמבר 2017, ומאז ועד היום הספיקה לתכנן וגם לבנות את כל מרכיביה השונים. שיווקה של השכונה הסתיים, נותרו דירות אחרונות בלבד למכירה.
"בצוותא" היא גם השכונה השיתופית הראשונה בישראל. היא משלבת מגורים עם חיי קהילה משותפים ועשירים. בין האלמנטים השיתופיים בשכונה: מרכז מצוינות והעשרה, חללי עבודה עם שירותים כמו עמדות עבודה, אינטרנט אלחוטי, מטבחון ועוד, חלל אירועים שיתופי לעריכת ימי הולדת, בר מצווה ועוד וגינה שיתופית. כמו כן במרכז המסחרי של השכונה נבנית חנות שיתופית ראשונה בה יוכלו התושבים להחליף מוצרים ולהעמיד לרשות השכנים כלי עבודה, גינון, כלים לעבודה, ציוד קמפינג ועוד.


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS

כתבות נוספות

- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il