TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

פחות מ-6,000 התחלות בנייה לצמודי קרקע בשלושה רבעונים – צניחה של כ-30% והנתון הנמוך ביותר בעשור האחרון


נדלן
שיעור התחלות הבנייה של צמודי הקרקע מסך התחלות הבנייה עומד על 17% - הנתון הנמוך ביותר מאז 1995 לפחות. בגלל משבר הקורונה הביקוש לצמודי קרקע עולה, אך ההיצע הולך ויורד
רק 5,771 יח"ד צמודות קרקע החלו להיבנות בשלושת הרבעונים הראשונים של 2020, לעומת 10,718 בכל 2019 - כך עולה מניתוח נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה שבוצע בחברת דרא שיווק נדל"ן.
בהערכה שנתית מדובר בצניחה של כמעט 30% - הנתון הנמוך ביותר של התחלות בנייה של יח"ד כאלה בחמש השנים האחרונות שבהן נבנו כ-12,400 צמודי קרקע בכל שנה בממוצע. שיעור התחלות הבנייה של צמודי הקרקע מסך התחלות הבנייה עומד על 17% - הנתון הנמוך ביותר מאז 1995 לפחות. בשנים הקודמות שיעורן נע בין 23% ועד ל-40% מכלל התחלות הבנייה, כשהשיא היה ב-2007 עם שיעור של 48%.
מנגד, מנתוני יד 2 עולה כי הביקוש לצמודי קרקע רק עלה בשנת 2020, בין השאר בגלל משבר הקורונה, אך ההיצע רק הולך ויורד כאמור. כמות הגולשים שחיפשו ב-2020 צמודי קרקע באתר יד 2 עמדה על כ-192 אלף בממוצע לחודש במחצית השנייה של השנה, לעומת 130 אלף במחצית הראשונה ו-123 אלף בממוצע לחודש במחצית השנייה של 2019. שיעור החיפושים לווילות וקוטג'ים באתר יד 2 עמד ב-2020 על 29% מכלל החיפושים, לעומת 25% בשנת 2019.
הערים והאזורים המובילים בהתחלות הבנייה לצמודי קרקע בשלושת הרבעונים הראשונים של 2020, הם יהודה ושומרון עם 244 התחלות בנייה, באר שבע עם 186, אופקים (137), רהט (133), וחדרה עם 108 התחלות בנייה. עוד עולה מניתוח הנתונים, כי כמעט כל צמוד קרקע רביעי שהחל להיבנות בתקופה זו היה במגזר הערבי (כ-23%), והיתר התחלק בין המתחם העירוני היהודי (42%) לאזור הכפרי (כ-39%).
שרה אילין, מנהלת השיווק בחברת שרביב הבונה את פרויקט גבעת אלונים בקריית אתא הכולל 622 יח"ד בבנייה רוויה וצמודי קרקע, מוסיפה כי "השנה האחרונה, שבה אנשים רבים היום סגורים בבתים לאורך זמן, הגדילה באופן טבעי את הצורך במרחב מחייה גדול ונוח יותר. החלום הישראלי על בית עם גינה עדיין קיים והוא נחלתם של רבים, בעיקר בתקופה זו. למרות הביקושים הגבוהים, אין כמעט פרויקטים חדשים של צמודי קרקע והם הופכים למוצר הולך ונעלם".
אחד המכרזים הבודדים שפורסמו בשנים האחרונות לצמודי קרקע לקבלנים הוא של החברה לפיתוח קיסריה בשכונת אור ים. חברת יורו ישראל משווקת את פרויקט הקוטג'ים וילה יורו הכולל 91 קוטג'ים במחיר התחלתי של 2.69 מיליון שקל.

לדברי עפרה חדד, סמנכ"לית ומבעלי יורו ישראל "כבר מזמן שהמדינה כמעט ולא משווקת צמודי קרקע, מלבד מקומות שבהגדרה מחייבים בניה צמודת קרקע. במצב שנוצר, לקבלנים שרוצים לבנות היום צמודי קרקע אין כאמור אפשרות לרכוש קרקע מהמדינה. מכיוון שאנחנו מאמינים שלמוצר הזה יש ביקוש גבוה, החלטנו לרכוש את הקרקע מהקרן לפיתוח קיסריה. הקוטג'ים בפרויקט מבוקשים בעיקר על ידי כל מי שמעוניין בבית עם גינה, אלו שקיסריה יקרה להם ואנשי קבע והייטק, במחיר התחלתי של 2.69 מיליון שקל".
לדברי דרור אוהב ציון, מנכ"ל ובעלי חברת דרא שיווק נדל"ן המשווקת 8 פרויקטים של צמודי קרקע ברחבי הארץ, "צמודי קרקע בישראל זה מוצר שהולך ופוחת, והמגמה הזו תמשיך לפחות בשנים הבאות בגלל הצורך בציפוף ושמירה על שטחים ירוקים. עיקר עתודת צמודי הקרקע נמצאת בפריפריות- צפון, דרום ויו"ש. הודות להשקעת המדינה בתחבורה ציבורית, רכבות וכבישים תפיסת הפריפריה של ישראל הולכת ומשתנה, ולכן הביקוש לצמודי קרקע בפריפריה הולך וגובר. חשוב לציין שזו מגמה שהחלה עוד לפני הקורונה, וכאמור בגלל השקעה בתשתיות היא מתעצמת עם השנים. בשורה התחתונה היצע צמודי הקרקע הולך ומצטמצם, הביקוש הולך ועולה והתוצאה היא שבהתאם לחוקי הכלכלה – המחירים שלהם צפויים לעלות".


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il