TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

עם הפנים קדימה: סיכום שנת 2020 בענף הביטוח


shutterstock
הנה מגיע לו עוד סיכום שנתי והפעם – בתחום הביטוח. סיפור שהתחלתו אינה קלה אך משתפר בהמשכו ואופטימי מתמיד בסיומו, לפחות לפי איך שהמצב נראה כעת. הנה כל מה שהתרחש בענף הביטוח בשנת 2020
על אף שלאורך השנים יצרו לעצמן חברות הביטוח תדמית שנויה במחלוקת, מבינים כיום רבים את משמעותן הרבה עבור השוק האזרחי והעסקי וכי ברגע האמת, הן עשויות להציל חייהם ורכושם של לא מעטים.

מגפת הקורונה שפרצה לחיינו בשנה החולפת וללא כל הכנה מוקדמת, גרמה לפגיעה מהותית בכלכלה – הן הישראלית והן העולמית, שהגיעה בדרך כזו או אחרת גם לענף הביטוח, על כל סוגיו השונים. עקב כך ועם מחשבה רבה על איך בכל זאת יהיה ניתן לאושש את הענף, החלו חברות הביטוח השונות להתאים את עצמן למצב החדש ולהציע פוליסות וביטוחים בתנאים אטרקטיביים ונוחים בהרבה. כך למשל, יכלו המבוטחים להינות מהנחות משמעותיות בתשלום על ביטוח הרכב וכן מהקלות כאלו ואחרות שעקב הסגרים וההגבלות, חלה ירידה משמעותית בהיקף השימוש בו אך עדיין היה בו צורך רב.

מה עוד התרחש בתחום הביטוח במהלך השנה החולפת? הנה סקירה קצרה ובה כלל הנתונים העדכניים ותחזיות אופטימיות לעתיד.

בלימת פתע
התחום בענף בו באו לידי ביטוי רוב ההשלכות היה דווקא זה של ביטוחי הרכב, המהווה גם את זה הרווחי ביותר בו עם כמעט 3 מיליון רכבים בישראל בעלי פוליסת ביטוח מקיף או ביטוח צד ג'. הסגרים, הגבלות הנסיעה, הפיטורים הרבים וההוצאות לחל"ת, הביאו לעצירה כמעט מוחלטת של הגלגלים בישראל ולהישארותם של רבים בבתיהם. הרכבים שעמדו בחניות וכן אי הודאות הכלכלית, הובילו בתורם את הציבור לחסוך היכן שניתן, גם בהוצאות השונות על ביטוחי הרכב וחידושם. הנתונים לא איחרו לבוא והציגו מספרים לא מעודדים במיוחד: ירידה של עשרות אחוזים בהכנסות ובתזרים, אי עמידה בתשלומים וחוסר יכולת לתמחר פוליסות בתקופה של אי בהירות.

תנאים של חיבה
עוד טרם כניסתה של הקורונה לחיינו, החלה רשות שוק ההון להוביל מהלכים לשיפור תנאי פוליסת הרכב עבור הצרכן, לאחר מחקר מעמיק של הפוליסות השונות, הצלבת המידע עם תלונות הציבור, הפקת לקחים וניתוח הנתונים. המטרה שהציבה לעצמה הרשות היא ייצורו של סטנדרט מחייב עבור מבוטחי הרכב שיכלול שינויים והגדרות שעל פיהם יישרו חברות הרכב קו אחיד. השינויים כללו בין היתר הגדלת שקיפות ביטוחית כלפי הצרכן, אי רישום תאונות בעלויות נמוכות בטופס העבר הביטוחי ואולי החשוב מכל – קיומה של האפשרות להתאים את הפוליסה לצרכי לקוחות שונים.
הסטנדרט החדש החל להתגבש בדיוק עם פריצתו של המשבר – מה שאפשר לציבור לרכוש ביטוח בתנאים טובים יותר בהרבה. במקביל, היכולת להציע ביטוח המותאם לצרכים אישיים, הביאה אף היא לשיפור ולהגברת התחרות בין חברות הביטוח וגם למענה אישי שעזר לרבים לפתוח את הארנק ולחדש את הביטוח, גם בתקופה המאתגרת. מעבר למזל רב, הייתה זו התושיה שהכריעה והצילה את המצב.

שיהיה לבריאות
בנוסף לתחום ביטוחי הרכב שספג לא מעט, הועלו סימני שאלה רבים גם בתחומי ביטוח נוספים בענף וביניהם זה של ביטוח הבריאות, שהתפתח השנה משמעותית. מצד אחד, החל ביקוש רב לרכישת ביטוח רפואי עקב המחלה המסתורית שנכנסה לחיינו בהפתעה ועשויה לגבות מחיר כבד ומאידך, בעודה כזו שדרך ההתמודדות עימה בתחילת הדרך לא הייתה מוכרת במיוחד, לא היה ניתן להציע עבורה כיסוי ביטוחי מתאים.
נוסף על כך, נפגעו ביטוחי הדירה אף הם. ככל שמדובר בביטוח רכוש – חלק לא מבוטל מאזרחי ישראל העביר פרק זמן ממושך בביתו ופחות בהרבה במקום העבודה, מה שהוביל רבים לחשוש פחות מגניבות או ממפגעים שיכולים להתרחש כשהם מחוץ לביתם. כפועל יוצא מכך, חל צמצום משמעותי ברכישתן ובחידושן של פוליסות ביטוח הדירה. יחד עם זאת, היו לצידם גם לא מעטים שבחרו בכל זאת לא לוותר או להתפשר על רכישתו של אחד, למרות השהייה הרבה בבית והסיכוי להתרחשותם של אירועים מסכנים בו דוגמת שריפה, שטפונות ועוד.

רוחות של תקווה
חברות הביטוח הגדולות בישראל צברו יחד הפסד של כמעט 2.7 מיליארד דולר ברבעון הראשון של שנת 2020. זה נראה כמו מסלול מהיר להתרסקות אך שילוב של כמה מהלכים וכן התרחשותם של שינויים בחברות הביטוח השונות אשר יושמו בזמן, הצליחו להפוך את המצב, להחזיר את אמון הציבור בהן ולהוביל לרכישה מוגברת של ביטוחים. תהליכי התייעלות בחברות, הכוללים הוצאת עובדים לחל"ת, צמצום בנדל"ן מסחרי על־ידי עבודה מהבית ולמרבה הצער גם פיטורם של לא מעט עובדים, הביאו לחיסכון מהותי בתקציב, וניהול נכון ומפוקח של מניות והחזקות – הרים את ראשן של חברות הביטוח מעל המים, הרבה מעל המים.
את הרבעון השלישי של 2020 סיימו חברות הביטוח עם רווח של כ- 1.1 מיליארד שקלים, כזה שעוד צפוי לגדול גם בתחילת השנה הנוכחית החדשה ובסופו של דבר – זהו הרווח של כולנו, בפרט בשנים קשות דוגמת זו האחרונה שחווינו.

אם כן, חווו חברות הביטוח בישראל שנה מאתגרת במיוחד אך גם כזו שהובילה ללא מעט שינויים אשר נדרשו עוד קודם לכן, ונכונים הן עבורן והן עבור המבוטחים. שנת 2021 שרק החלה, מביאה עימה תקווה רבה ונראה שהתחזית עבורה אופטימית מתמיד. כל שנותר לנו, הצרכנים, הוא להוסיף ולהתעדכן במתרחש בתחום וכמובן, להמשיך לערוך השוואת מחירים יעילה, גם בשנה החדשה.


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS

כתבות נוספות

- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il