TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

נפתלי בנט: לב הבעיה הכלכלית היום זו הממשלה


ח"כ נפתלי בנט
"אנו זקוקים למהפכה קיצונית דרסטית בהסרת רגולציה עודפת" כך אמר בכנס השנתי של מועצת לשכת המסחר תל-אביב והמרכז
לפני שעה קלה הסתיים הכנס השנתי של מועצת לשכת המסחר תל-אביב והמרכז, בו לקחו חלק אורחי הכבוד חה"כ נפתלי בנט, שר הביטחון לשעבר ויו"ר קדימה, והגב' מיכל פינק, סמנכ"ל אסטרטגיה במשרד הכלכלה.

עו"ד אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, פתח את הכנס ואמר: "כדי שנתמודד עם המשבר הכלכלי נדרש כיום שינוי במדיניות הכלכלית, על אף ההליכה לבחירות. אין לנו את המותרות להמשיך במדיניות הכלכלית הנוכחית בגלל שב-26 במרץ תערכנה בחירות לכנסת חדשה".

חה"כ נפתלי בנט: "לב הבעיה הכלכלית היום זו הממשלה. היו לנו את כל התנאים להיות המדינה המובילה בעולם בהבסת הקורונה: אנחנו מדינת אי עם נקודת כניסה ויציאה אחת. רק כדי לסבר את האוזן, בגרמניה יש 120 כניסות ויציאות; אנחנו צעירים בצורה משמעותית ביחס לעולם המערבי; אנחנו אומת ההייטק עם מערכת בריאות מצוינת (ומשרד בריאות נוראי); אך התפיסה רגולטורית והביורוקרטית היא איומה ונוראה."

"הממשלה לא רואה את התמונה הרחבה. כל רגולטור רואה את הפינה שלו. זהו אחד הנושאים הליבתיים בהם זקוקים לטפל. אנו זקוקים למהפכה קיצונית דרסטית בהסרת רגולציה עודפת. בדרכים מאוד נועזות. עוצר כללי על רגולציה חדשה זה ברור מאליו. עצרנו רגולציות על דברים מטופשים ברמה שלא תאמן."

"נפגשתי עם מאות בעלי עסקים וכל צמרת הכלכלה הישראלית, ובניתי תכנית בחצי שנה האחרונה. לב התכנית זו צמיחה, אך צמיחה תבוא בחינם אם נבוא עם מצ'טה ונסיר באמת את הרגולציה."

"אני מצדיע לקהיליה העסקית בישראל. אני פוגש אנשים עם כל כך הרבה תושיה ויצירתיות. זו ארץ ישראל היפה, זה המהות שלנו. יש עשרות מדינות בעולם עם פגיעה כלכלית יותר נמוכה משלנו בעקבות הקורונה. הממשלה, בהתנהלות מטופשת, הכניסה אנשים למצוקה כלכלית ולסבל. וכשבני העם שלי סובלים אני לא יכול לעמוד ולהביט מהצד".

לאחריו הוסיף לין והציג את האתגרים איתם נאלץ להתמודד המגזר העסקי בימים אלו: "במסדרונות השלטון ובמנטליות של כמה שרים עוד שוררת התפיסה של הנהגת מדיניות אפלייתית בעלת אופי סקטוריאלי. עלינו לדאוג לביטול האפליה החמורה מול המגזר העסקי המקומי. יש לבטל את הפטור ממע"מ בייבוא אישי. עם ביטול הפטור, תושגנה כמה מטרות עיקריות: תמיכה בקיומם של עסקים רבים בישראל; הזרמת כוח קניה מוגבר למגזר המקומי ויצירת מקומות עבודה; וביטול האפליה בין האוכלוסיות השונות בישראל, והשגת תמיכה חברתית לשכבות החלשות."

"בנוסף, בתקופה זו, כשצריך לאפשר למגזר העסקי לחדש את פעילותו ולהתמקד ביצירת מקומות עבודה מחדש, הממשלה לא בולמת יוזמות מיותרות שמשמעותן האמיתית היא הכבדה נוספת, וללא כל הצדקה, על המגזר העסקי. בתקופה זו, שממשלת ישראל מזרימה תקציבי ענק כדי לשמור על עסקים וגם כדי לאפשר אמצעי קיום לבלתי-מועסקים, אין מקום ליוזמות של רגולציה חדשה, אלא אם כן הדבר חיוני באמת כדי לשמור על בריאות הציבור. יש בכך משום אטימות משוועת".


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il