TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

רפק אנרגיה בהסכמים עם אנרג'יאן לרכישת גז טבעי בעד כ-2.7 מיליארד דולר‎


אסדה ימית
במסגרת ההתקשרות, עודכנו הסכמי רכישת הגז הטבעי הקיימים ביחס לתחנות הצפוניות באלון תבור וברמת גבריאל, וביחס לאתר ייצור החשמל של MRC באלון תבור, וכן נחתמו הסכמים חדשים לרכישת גז טבעי עבור רפק אנרגיה ועבור התחנות החופיות בשורק ובאשקלון.
קרן התשתיות והאנרגיה, ג'נריישן קפיטל וחברת רפק תקשורת ותשתיות, דווחו היום כי חברת רפק אנרגיה, המוחזקת על ידן בחלקים שווים, התקשרה עם חברת אנרג'יאן במערכת הסכמים לרכישת גז טבעי עבור כל תחנות הכוח הפועלות תחת רפק אנרגיה, זאת, במטרה להוזיל את עלויות הגז הטבעי של תחנות הכוח, תוך ניצול היתרון לגודל של רפק אנרגיה והסינרגיה בין תחנות הכוח השונות. במסגרת ההתקשרות, עודכנו הסכמי רכישת הגז הטבעי הקיימים ביחס לתחנות הצפוניות באלון תבור וברמת גבריאל, וביחס לאתר ייצור החשמל של MRC באלון תבור, וכן נחתמו הסכמים חדשים לרכישת גז טבעי עבור רפק אנרגיה ועבור התחנות החופיות בשורק ובאשקלון.

בהתאם להסכמים המעודכנים וההסכמים החדשים, החל מתחילת ההזרמה של גז טבעי משדה "כריש", תמכור אנרג'יאן לרפק אנרגיה גז טבעי בכמות מצרפית של בין 1.1 ל-1.3 BCM לשנה, לתקופות של בין 6 ל-15 שנים בהיקף כספי כולל של עד כ-2.7 מיליארד דולר. יצוין, כי כמות מסוימת מהגז הטבעי שיירכש כאמור בהסכמים החדשים, תימכר על ידי רפק אנרגיה לצדדים שלישיים.

הסכמי הגז הטבעי צפויים להפחית מהותית את עלויות רכישת הגז הטבעי, המהווה תשומה המרכזית בהפעלת תחנות כוח, עבור כלל תחנות הכוח הפועלות תחת רפק אנרגיה בתקופות ההסכמים. לאור זאת, השפעת הסכמי הגז הטבעי על רווחי רפק אנרגיה בתקופות ההסכמים צפויה להיות מהותית, ובהתאם צפויה להן השפעה חיובית על שוויה ההוגן של רפק אנרגיה.

נדב מרוז, יו"ר רפק אנרגיה: "הסכמי הגז הטבעי עליהם חתמנו עם אנרג'יאן מביאים לידי ביטוי בצורה מיטבית את היתרונות לגודל של רפק אנרגיה בתחום ייצור החשמל, בהמשך למהלכי ההתרחבות והסינרגיה שביצענו בשנה האחרונה בשוק צומח זה. ההסכמים צפויים להפחית באופן מהותי את עלויות רכישת הגז עבור כלל תחנות הכוח הפועלות תחת רפק אנרגיה, ובהתאם להביא לשיפור מהותי ברווחי החברה. לאחר שנשלים את העסקה לרכישת תחנות הכוח החופיות בשורק ובאשקלון, אנו נחזיק בתחנות כוח פעילות ב-5 אתרים לייצור חשמל בהספק כולל של כ-1 ג'יגה ואט, דבר שיחזק את מעמדה של רפק אנרגיה כשחקנית מובילה בתחום ייצור החשמל בישראל. אנו נמשיך לפעול לניצול היתרונות לגודל והסינרגיה בין התחנות כחלק מהמשך השבחת פעילות החברה".


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS

כתבות נוספות

- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il