TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

אגפלנוס מודיעה על הגעה לשלב "Lead" בתכנית הפיתוח לקוטלי עשבים


עופר חביב, מנכל אבוגן (קרדיט: יחצ)
המבוססים על מנגנון פעילות חדש (חברת בת של אבוג'ן)
אבן דרך חשובה זאת בפיתוח הושגה בעקבות תוצאות חיובית במוצר בפיתוח המוביל של החברה – APH1 – במבדקי שדה במינונים מסחריים כנגד מגוון רחב של עשבים

רחובות, ישראל - 15 בדצמבר, 2020 – אגפלנוס בע"מ, חברה המפתחת מוצרי כימיה אפקטיביים וברי קיימא להגנת יבולים באמצעות ביולוגיה וכימיה מיחשוביות, וחברה בת של אבוג'ן בע"מ (NASDAQ: EVGN), (TASE: EVGN), הודיעה היום כי הגיעה לשלב "Lead" בתכנית הפיתוח שלה לקוטלי עשבים בעלי מנגנון פעילות (MoA) חדש. אבן דרך זו הושגה עם השלמתם של מבדקי שדה אשר הראו כי המוצר בפיתוח, APH1, השיג, במינונים מסחריים, בקרה אפקטיבית של מגוון רחב של עשבים, לרבות עשבים הידועים כבעלי עמידות לקוטלי העשבים הקיימים. תוצאות מבדקי השדה אושררו במבדקי שדה בלתי תלויים שנערכו על-ידי SynTech Research, ארגון מחקר ופיתוח חקלאי שמקום מושבו בקליפורניה, ארה"ב.

להגנת יבולים באמצעות קוטלי עשבים תפקיד חשוב בהשגת ביטחון תזונתי עולמי. גודל השוק העולמי לקוטלי עשבים צפוי להגיע לכ-34 מיליארד דולר עד לשנת 2022 . בעשורים האחרונים, כתוצאה משימוש הולך וגובר בקוטלי עשבים בעלי מנגנון פעילות דומה לצד מיעוט בהשקות מוצרים בעלי מנגנון פעילות חדש, פיתחו העשבים עמידות גבוהה למוצרים המסחריים הקיימים. עמידות זו של העשבים הפכה לסוגיה קריטית עבור החקלאים בשל ירידה ביבול הגידולים המובילה לשימוש במינון מוגבר של קוטלי עשבים. הפתרון העיקרי לעמידות העשבים לקוטלי העשבים הקיימים הוא פיתוח ושימוש בקוטלי עשבים המבוססים על מנגנון פעילות חדש .

תכנית הפיתוח של קוטלי עשבים של אגפלנוס מתמקדת במנגנוני פעילות חדשים על מנת להתמודד עם סוגיית העמידות של עשבים כנגד קוטלי עשבים. המוצר המועמד של אגפלנוס, APH1, הינה התרכובת הכימית הראשונה הפועלת במנגנון פעילות חדש מתכנית פיתוח זו אשר הגיעה לשלב ה-"Lead".

APH1 הוא מועמד למוצר לקטילת עשבים, בעל טווח פעולה רחב, אשר הראה יעילות כנגד עשבים חד פסיגיים ודו פסיגיים עמידים ביותר. התוצאות החיוביות עליהן הכריזה החברה היום הושגו במבדקי שדה בישראל ואושררו במבדקי שדה בלתי תלויים שנערכו בקליפורניה על-ידי SynTech Research, במינונים מסחריים כנגד מגוון רחב של עשבים בריסוס לאחר הנבטה. התוצאות הציגו מובהקות סטטיסטית של בקרת עשבים (בהשוואה לקבוצת הבקרה שלא טופלה במוצר) בטווח של 70%-100% בשישה מתוך תשעה זני עשבים חשובים מבחינה מסחרית. מבדקי חממה שנערכו בריסוס לאחר נביטה הראו גם ש-APH1 יעיל כנגד מספר עשבים שפיתחו עמידות לקוטלי עשבים קיימים, ביניהם עשבים בעלי עמידות לגליפוסאט . בנוסף ליעילות כנגד מגוון רחב של עשבים, APH1 הדגים גם סלקטיביות בקטילת העשבים לעומת גידולי מטרה - תירס ודגנים - אשר הציגו עמידות טבעית ל-APH1.

מבדקי השדה נערכו לאחר סדרה של ניסויים שנערכו במעבדה ובחממות. ניסויי המעבדה אישרו כי המנגנון הביולוגי שבאמצעותו APH1 משפיע על הצמחים הינו חדש ואינו קיים באורגניזמים מפותחים כגון יונקים, דבר העשוי להשפיע על הפרופיל הבטיחותי הפוטנציאלי. ניסויים בחממות, שנערכו בריסוס טרום ולאחר נביטה, הציגו יעילות גבוהה נגד עשבים הידועים כמפתחי עמידות.

החברה הגישה בקשה לרישום פטנט עבור מוצר מועמד זה. שלבי הפיתוח הבאים של APH1 כוללים ניסויי שדה ומבדקי בטיחות במטרה להגיע לשלב "Optimized Lead".
דגלאס אייזנר, מנכ"ל אגפלנוס, אמר, "אני שמח להצטרף לאגפלנוס בנקודה כל כך משמעותית בפיתוח של מוצרים לקטילת עשבים. אחרי שנים של עבודה חישובית ו'רטובה', אגפלנוס הגיעה לציון דרך חשוב בפיתוח המוצרים שלה, אשר אנו מתכוונים למנף כדי לקדם את התכנית לפיתוח קוטלי העשבים שלנו. ללא ספק, זוהי עדות לערך שגישות מיחשוביות לפיתוח מוצרים יכולות לספק לעולם החקלאות. אנו מצפים לדווח על התקדמות עתידית עם APH1 ועם מוצרים בפיתוח נוספים."

עופר חביב, יו"ר אגפלנוס ומנכ"ל אבוג'ן, אמר, "אני נרגש מציון הדרך החשוב שאגפלנוס השיגה בפיתוח אחד המוצרים הנחשקים ביותר בתחום הגנת הצומח – קוטל עשבים המבוסס על אופן פעולה חדש. זוהי בבירור תוצאה של הגישה המיחשובית הייחודית של אגפלנוס לפיתוח מוצרים להגנת הצומח, המתבססת על מנוע הבינה המלאכותית של אבוג'ן –AI ChemPass. אני מצפה להמשך הפיתוח של מועמד למוצר זה ומוצרים נוספים בשנה הקרובה."
***
אודות שלב "Lead" בקוטל עשבים
שלב "Lead" בקוטל עשבים מושג כאשר מוצר משיג אפקטיביות מובהקת סטטיסטית, הנמדדת במבדקי שדה ובמינונים מסחריים, על מגוון רחב של עשבים.
אודות AgPlenus Ltd.
אגפלנוס מתכננת מוצרים אפקטיביים וברי-קיימא להגנת יבולים באמצעות מינוף ביולוגיה וכימיה פרדיקטיביות. החברה שואפת לפתח מוצרים להגנת יבולים, בהם קוטלי עשבים וחרקים, קוטלי פטריות ומשפרי יבולים. אגפלנוס משתפת פעולה עם מובילות התעשייה כגון BASF ו-Corteva. אגפלנוס היא חברה בת של אבוג'ן (NASDAQ: EVGN), (TASE: EVGN). למידע נוסף, בקרו ב-www.agplenus.com

אודות אבוג'ן בע"מ:
אבוג'ן בע"מ (NASDAQ: EVGN), (TASE: EVGN) הינה חברת ביולוגיה מיחשובית מובילה ששמה לעצמה מטרה לקדם מהפכה בתהליך הגילוי ופיתוח מוצרים לתעשיות המבוססות על מדעי-החיים, ובהן בריאות האדם וחקלאות, על ידי שימוש בפלטפורמת ה-CPB לחיזוי ביולוגי מיחשובי. פלטפורמת ה- CPB, המשלבת הבנה ביולוגית מעמיקה ומינוף יכולות ביג-דאטה ובינה מלאכותית (AI), תוכננו לגילוי המיחשובי ולהכוונה ייחודית של של פיתוח מוצרים בתחומי מדעי חיים המבוססים על מיקרובים, מולקולות קטנות ואלמנטים גנטיים. תוך שימוש בפלטפורמת ה-CPB, אבוג'ן וחברות הבנות מקדמות כעת צנרת מוצרים בפיתוח לתרופות המבוססות על המיקרוביום האנושי דרך ביומיקה בע"מ, קנאביס רפואי דרך קאנוניק בע"מ, אג-ביולוג'יקלס דרך לביא ביו בע"מ, כימיה לחקלאות דרך אגפלנוס בע"מ ופתרונות חקלאיים לייצור שמן קיקיון דרך קסטרה אג בע"מ.


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS

כתבות נוספות

- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il