TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

עפר קליין מקבוצת הראל ביטוח ופיננסים: מחירי הדירות כבר מחוסנים לקורונה


עפר קליין הראל
המומנטום החזק בשוק הדיור למגורים ממשיך להאיץ, כך על פי נתוני מכירות דירות חדשות באוקטובר שעלו ב-5 אחוזים (על פי נתונים מנוכים עונתיות) והם גבוהים ב-43 אחוזים בהשוואה לאוקטובר בשנה שעברה.
בארץ

מחירי הדירות כבר מחוסנים לקורונה - הערב יפורסם מדד מחירים לצרכן שלילי. מנגד, מחירי הדירות צפויים להמשיך לעלות.

המומנטום החזק בשוק הדיור למגורים ממשיך להאיץ, כך על פי נתוני מכירות דירות חדשות באוקטובר שעלו ב-5 אחוזים (על פי נתונים מנוכים עונתיות) והם גבוהים ב-43 אחוזים!! בהשוואה לאוקטובר בשנה שעברה. הריבית הנמוכה על משכנתאות והעובדה שבמשבר הנוכחי הפגיעה לא הייתה אחידה בכל משקי הבית היו בין הגורמים שתרמו לכך. בנוסף, יש לציין את הסיוע של האוצר עם הורדת מס הרכישה על דירה נוספת והסיוע של בנק ישראל בדחיית המשכנתאות בנוסף לדיווחים על כך שבנק ישראל שוקל לבטל את תקרת המשכנתא שניתן לקחת בריבית משתנה. גורמים אלו ממשיכים לתמוך בעלייה במחירי הדירות.

אנו מצפים לראות היום בערב (שלישי) המשך עלייה במחירי הדירות, במקביל לפרסום מדד המחירים לצרכן שלהערכתנו ירד בין 0.2 ל-0.3 אחוז, בעיקר בשל ירידה במחיר הדלק והשכירות.

השקל חזק כתמיד - התאוששות מהירה של היצוא הישראלי ברבעון השלישי הביאה את העודף בחשבון השוטף לשיא דבר שמסביר בין היתר את חוזקו של השקל

נתוני מאזן התשלומים הראשוניים לרבעון השלישי הראו עלייה חדה בעודף של החשבון השוטף ל-6.4 מיליארד דולר (על פי נתונים מנוכים עונתיות), הגבוה ביותר בהיסטוריה, וקרוב ל-5 אחוזים מהתוצר (ב-4 הרבעונים האחרונים). עלייה קלה ביצוא השירותים לצד עלייה גדולה יותר ביצוא הסחורות היו הגורמים העיקריים לכך.

במקביל, גם ההשקעות הזרות הישירות בישראל עמדו על 4.1 מיליארד דולר, כך שכבר ב-3 הרבעונים הראשוניים סך ההשקעות הישירות דומה ל-2019 כולה. הגורמים הללו ממשיכים לתמוך בחוזקו של השקל.

שיא בעודף בחשבון השוטף של מאזן התשלומים ברבעון השלישי ממשיך לתמוך בחוזקו של השקל.
שיא ביבוא מוצרי צריכה בנובמבר כתוצאה מהייסוף בשקל והאופטימיות של היבואנים לגבי ההתאוששות של הצריכה הפרטית ב-2021. גם יבוא מוצרי השקעה וחומרי גלם חזרו לרמות שראינו קדם המשבר.
סנטימנט משקי הבית ממשיך לעלות בעקביות לאחר ההקלה בהגבלות באוקטובר, וזה מסביר בחלקו את העלייה המקבילה והמהירה ברכישות בכרטיסי אשראי ובמכירות של דירות חדשות ששוברות שיאים.


בעולם

עם המשך העלייה בתחלואה ההתאוששות הכלכלית בארה"ב ממשיכה לאבד מומנטום. למרות זאת, להערכתנו, הבנק המרכזי ימתין לנשיא החדש ולא יפרסם מחר צעדים נוספים.

העלייה החדה בתחלואה ממשיכה לבוא לידי ביטוי בנתוני התעסוקה כאשר סך הדרישות השבועיות לדמי אבטלה עלה בשיעור חד מהצפי ל—853 אלף, ואם תימשך העלייה גם בשבועיים הבאים נצפה לדוח תעסוקה שלילי בדצמבר.

מחר, רביעי, תתפרסם החלטת הריבית של הפד. אנו צופים שהבנק ימשיך להדגיש את הנחיצות בהרחבה ממשלתית נוספת נוכח ההתאוששות הלא-אחידה ואי-הוודאות הגדולה לגבי התחלואה, זאת למרות שהשבוע מנהל התרופות והמזון האמריקאי אישר שימוש בחיסון של Pfizer. אנו סבורים שהבנק לא ישנה את מדיניותו וימתין לפחות עד כניסתו לתפקיד של הנשיא החדש והתבהרות הסיכויים להרחבה נוספת. בנוסף, הבנק יפרסם את העדכון הרבעוני של תחזיותיו; אנו צופים שהבנק יאשרר את הצפי להשארת הריבית הקצרה ללא שינוי לפחות עד לסוף 2022 ושיעדכן קלות כלפי מטה את תחזיותיו לשנה הבאה.

הציפייה לחיסון ב-2021 מקטינה את הפסימיות גם בקרב החברות ביפן. הממשלה היפנית צפויה להמשיך ולתמוך.

סנטימנט החברות ביפן (TANKAN) זינק משמעותית ברבעון האחרון של השנה זאת למרות העלייה בתחלואה וההגבלות. החברות פחות פסימיות לגבי מצבן בזכות הצפי להתאוששות מהירה בשנה הבאה עם תקווה להפצה מהירה של החיסון ברמה המקומית והעולמית. אך השיפור לא סימטרי כאשר נרשם שיפור ניכר בענפי התעשייה (במיוחד הרכבים) לצד שיפור מתון יותר בענפי השירותים.

השיפור הלא אחיד, החולשה בענפי השירותים ואי-הוודאות מקרבים את הממשלה לאישור הרחבה פיסקאלית (שלישית) בתחילת 2021.


העלייה בתחלואה בארה"ב ממשיכה לפגוע במומנטום בשוק העבודה.
האינפלציה בארה"ב אמנם נותרה ללא שינוי בנובמבר, אך עם התמתנות במחירי השירותים לצד עלייה במחירי הסחורות.
אנו סבורים שהבנק המרכזי לא יבצע שינויים בהחלטת הריבית מחר בערב (רביעי) וימתין לכניסתו לתפקיד של הנשיא החדש בעוד כחודש ולהתבהרות הסיכויים להרחבה ממשלתית. עיני המשקיעים יופנו לתחזיות הבנק המרכזי לקצב ההתאוששות בשנה הבאה נוכח העלייה בתחלואה אך גם תחילת החיסונים.
לאחר קרוב ל-8 חודשים של משא ומתן ומנהיגי האיחוד האירופאי אישרו סופית קרן חילוץ משותפת של כ-750 מיליארד אירו לצד תקציב של קרוב לטריליון אירו. אין כמעט חששות ממימון התוכניות בשל ההרחבה הנוספת של תוכנית הרכישות של הבנק המרכזי בגוש האירו להתמודדות עם המשבר שכבר מגיעה ל-1.9 טריליון אירו.
מנהיגי בריטניה והאיחוד האירופאי ממשיכים לעמוד על הרגלים האחוריות ולא מוכנים לוותר במשא ומתן על הסכם הסחר המשותף, למרות ההבדלים הקטנים בין הצדדים.


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il