TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

נחתם הסכם קיבוצי חדש ל-800 עובדי סאפ ישראל‎


הסכם החתימה בSAP צילום: יחצ
ההסכם מאמץ מדיניות ארגונית הדומה לSAP בגרמניה של עבודה מכל מקום
הנהלת סאפ (SAP) בישראל, ועד העובדים וההסתדרות חידשו את ההסכם הקיבוצי

ההסכם הקיבוצי, שנרקם בהידברות מלאה לפני ובמהלך תקופת הקורונה, נותן ביטוי לגישות ארגוניות חדשניות בתחום התעסוקה ורווחת העובדים ומגולמות בו תובנות עדכניות שגובשו על ידי הנהלת החברה, ועד העובדים ואיגוד עובדי הסלולר, האינטרנט וההייטק בהסתדרות, נוכח השינויים התכופים בשוק העבודה המשתנה

השנה האחרונה הביאה עמה אתגרים רבים לכלכלת העולם ולשוק התעסוקה, ובדיוק בתקופה שבה ענף ההייטק, והמשק כולו, נדרשים להרגיל את עצמם לצורת עבודה חדשה, מודיעים היום סאפ, ועד עובדיה בישראל ואיגוד עובדי הסלולר, האינטרנט וההייטק בהסתדרות על חידושו של ההסכם הקיבוצי, המיישם מודלים ארגוניים המביאים לקדמה, לחדשנות ולגמישות תוך התאמה לעולם המשתנה.

ההסכם יחול על כ-800 עובדי SAP בישראל ומבטא אמון גבוה בעובדים, מעודד צמיחה ומצוינות, מכיר בזכויותיו הייחודיות של כל עובד, תוך אימוץ מודלים חדשניים של גמישות, אמון והעצמת העובדים.

המשא ומתן לצורך גיבוש ההסכם החל בין ועד העובדים, איגוד עובדי הסלולר, האינטרנט וההייטק בהסתדרות להנהלה בתחילת השנה טרום פרוץ משבר הקורונה, אשר נמשך עמוק לתוך המשבר וזאת למרות הסגרים והמשבר הגלובלי שהמגיפה יצרה. בזמן שהשוק העולמי התמודד עם פיטורים והוצאת עובדים לחופשות, סאפ העולמית והחברה בארץ, שלא פיטרו עובדים ולא הוציאו אף עובד לחל״ת, עמלו על יצירת מודלים חדשניים בשיתוף פעולה עם ועד העובדים כחלק מתהליך מתמיד של שיפור והתאמת תנאי העבודה כמובילי שוק במגזר ההייטק הישראלי והעולמי.

במסגרת השיחות בין הצדדים, הועלו יוזמות חדשניות אשר נרקמו לכדי הסכם ייחודי שאושר היום ונחתם בידי הנהלת SAP בישראל, ועד העובדים ונציגי ההסתדרות. הליווי המשפטי להסכם ניתן על ידי עו"ד הילה גבר מהלשכה המשפטית באגף לאיגוד מקצועי של ההסתדרות, משרדי הרצוג פוקס נאמן מטעם החברה ובשה זבידה סבוראי מטעם ועד העובדים.


להלן חלק מן ההישגים המרכזיים בהסכם:

מודל הטבות גמיש ושוויוני, המכיר בשונות העובד

מודל הטבות חדש בתחום התעסוקה, אותו גיבשה SAP יחד עם נציגות העובדים, מבוסס על ההבנה שלעובדים שונים צרכים שונים, ומטרתו לאפשר לעובדים להגדיר בעצמם את ההטבות שהם מעוניינים לקבל. מערך הטבות התפור לצרכים הייחודים של העובדים, מחייב גמישות תפעולית והכרה מובנית בשונות של כל אחת ואחד מעובדי החברה. לדוגמא, הטבות שרלוונטיות לילדים מתייתרות בקרב עובדים שאינם הורים לילדים, או שילדיהם מבוגרים. על פי מודל הטבות ייחודי זה, כל עובד SAP יקבל סכום חודשי קבוע אותו יוכל לממש במסלולי הטבות על פי בחירתו האישית. מסלול ההטבות יכול להשתנות בהתאם להעדפות העובד, גילו, מצבו המשפחתי וצרכיו האישיים.


המודל מאמץ גישות חדשניות של בחירה, מכיר בשונות הפנים-ארגונית ובייחודיות של כל עובדי החברה. סל ההטבות הכללי הוא שוויוני ללא הבדל של סוג משרה, ותק או מעמד בחברה. זאת ועוד, סל ההטבות הגמיש מתחבר לשינוי הכללי במציאות העבודה החדשה ולצרכי העובדים המשתנים.


עבודה מכל מקום

הנהלת SAP בישראל ונציגות העובדים הגיעו להסכמה משותפת כי יש לאמץ מדיניות ארגונית דומה לזה הקיימת ב-SAP בגרמניה, שתאפשר עבודה בתנאים חדשים וגמישים. המעבר לעבודה במתכונת שכזו הוא חלק משינוי מודל ההעסקה ובחינת עתיד העבודה לאור כלל השינויים המתרחשים בשנים האחרונות הכוללים אתגרים תעבורתיים, לצד השינוי הכללי בגישה של עבודה מרחוק, צרכים חדשים של העובדים ועוד. תובנות אלו, אשר היו חלק מהשיח בין הצדדים עוד בתחילת שנת 2020, קיבלו משנה תוקף לאחר פרוץ מגפת הקורונה. ההסכם שנחתם מבטא אמון גבוה בעובדים, מעודד עשייה ותפוקה במסלול העסקה גמיש, הכרה ביכולתו של כל עובד, בזכותו וביכולת החברה לאפשר עבודה מכל מיקום תוך אימוץ מודלים של תמיכה, אינטראקציה, מעורבות מנהל וקשר חברתי בין קולגות ואל מקום העבודה. במודל החדש, מרכז הכובד עובר ממשרדי החברה אל מסלול היברידי המשלב עבודה מהבית לצד עבודה מהמשרד.



"חופשת Restart"

במסגרת ההסכם הושק בין היתר מודל חדש של חופשים, ״חופשת Restart", שיאפשר לעובדים לתכנן ולייצר חופשה לתקופה ממושכת. מודל זה מתווסף למכסת החופשות העומדות לרשות העובד בשגרה ומטרתו לחזק את המדיניות הארגונית של SAP המעודדת איזון בין חיים לעבודה, באופן שיאפשר לעובדי SAP לתכנן חופשות ארוכות ולארגון להיערך בהתאם.



מענקי פונדקאות/אימוץ

אחד הסעיפים המשמעותיים בהסכם עוסק בתמיכה לעובדים הנמצאים בתהליכי פונדקאות ואימוץ. לפי ההסכם, עובדים הנמצאים בהליכי פונדקאות, או אימוץ יקבלו מענק בשווי של 50 אלף שקל המבטא תמיכה של החברה במאמציהם ותוך הכרה בעלויות הכלכליות הנלוות לתהליכים מסוג אלו.



הרחבת ההשקעה בעובדים ובאופן התפתחותם בחברה

כמתבטא במגוון סעיפים בהסכם, חברת SAP הרחיבה את השקעתה הכלכלית בעובדים, הכניסה לשורותיה עובדי קבלן ושיפרה את תהליכי הזיהוי והתמיכה ביכולת של עובדים להמשיך ולהתפתח עם החברה ובתוכה. כמו כן, החברה הגדילה את השקעתה ברווחת העובד וזו תכלול, בין היתר, גם ביטוחי שיניים.


עם החתימה על ההסכם, מסרה הנהלת SAP בישראל: ״אנו מודים לחברי ההנהלה ולוועד העובדים שעמלו על ההסכם הזה. אנו מאמינים כי יצרנו הזדמנות ארגונית יוצאת דופן וגאים בחדשנות שהובלנו עבור העובדים. הצלחנו ליישם גישות גמישות ומעודכנות המתאימות למציאות ולשינויים הדרמטיים שעובר העולם בכלל, ושוק התעסוקה בפרט: המודלים שלנו הוכחו כרלוונטיים לרבות בתנאים של מגפה עולמית. רוח החברה, האומץ להסתגל והנכונות לפרוץ מחסומים – כל אלה מוצעים עכשיו לעובדים שלנו. עבדנו בשיתוף פעולה והצלחנו להתגבר על השונות בין הגורמים השונים לטובת הארגון והעובדים. תהיה לכך השפעה חיובית מאוד על התרבות הארגונית ואנו מאמינים שזה יבוא לידי ביטוי גם בחיזוק המחוברות הארגונית, הפרודוקטיביות והמצוינות של עובדי החברה. יש לנו אתגרים תחרותיים משמעותיים ואנו נתייצב מולם מאוחדים וחזקים מאי פעם".

יו"ר איגוד עובדי הסלולר, האינטרנט וההייטק בהסתדרות, יקי חלוצי, מסר: "בתקופה המאתגרת הזו גילינו כולנו שרק ביחד זה עובד: ההתאגדות והעבודה המאורגנת, גם בהייטק הישראלי מוכיחה את עצמה. ניתן לפרוץ גבולות ולחדש מודלים ארגוניים בעבודה באמצעות שיח של עובדים ומנהלים. אבקש לברך את ועד עובדי SAP והנהלת האתר על המוגמר".

יו״ר ועד עובדי SAP בישראל, גד רביד: "הסכם זה משקף את מקומו החשוב של ועד עובדים בהייטק הישראלי כגורם יוזם ומעודד שינויים חיוביים בתפיסת העולם התעסוקתית, הפועל בשיתוף ובסינרגיה עם הנהלת החברה בארץ ובעולם. לאורך כל הדרך שמנו דגש על חשיבה מעצימה ששמה את הצורך במתן גמישות ואמון בעובד על מנת לממש את חזון המצוינות של חברת SAP. אנו גאים בהישגי ההסכם פורץ הדרך ובחברת SAP אשר ממשיכה להציג מחויבות לעובדים ושואפת יחד עם ועד העובדים להמשיך ולפעול על מנת לשמר את מעמדה כמעסיק הטוב ביותר בארץ ובעולם".





טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il