TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

רשות החדשנות ורשות ניירות ערך בחרו שתי חברות פינטק למיזמי "ארגז חול" (Data Sandbox) במסגרת מסלול הפיילוטים


רשות החדשנות
קול קורא שלישי יתפרסם בסוף השנה ובו תיחשף אפשרות לביצוע פיילוט בישראל ובחו"ל במקביל
רשות ניירות ערך ורשות החדשנות בחרו שתי חברות פינטק להשתתף בתכנית ה-"Data Sandbox", במסגרת מסלול הפיילוטים. חברות אלה מצטרפות לחמש חברות שנבחרו לתכנית מוקדם יותר השנה. התכנית נועדה לקדם את פעילותן של חברות פינטק בישראל, כחלק מיישום האסטרטגיה שמובילה רשות ניירות ערך לפיתוח שוק הון חדשני, תחרותי ואטרקטיבי לטובת הצרכן הפיננסי.
תכנית ה"דאטה סנדבוקס" מייצרת ממשק ישיר בין רשות ניירות ערך וגופים פיננסיים לבין חברות צמיחה בתחום הפינטק. החברות המשתתפות בתכנית יקבלו גישה למאגרי המידע של רשות ניירות ערך ושל הבורסה לניירות ערך, יזכו לליווי צמוד מסגל הרשות בסוגיות רגולטוריות וכן מימון של 30%-50% מהוצאות הפיילוט ובכך יקבלו ערך מוסף משמעותי בפיתוח טכנולוגיות מתקדמות בתחום הפיננסי. מסלול הפיילוטים הוא שיתוף פעולה ראשון מסוגו בין רשות ניירות ערך לבין רשות החדשנות, אשר יצא לפועל הודות לתמיכה ולגיבוי של משרד האוצר.
החברות והפיילוטים שנבחרו:
בונד אי טי בע"מ – רשות ניירות ערך תשמש כאתר הרצה במסגרת הפיילוט ותבחן האם המוצר של החברה מאפשר לבצע דירוג סינטטי לסדרות אג"ח ולתאגידים בישראל בהסתמך על המתודולוגיה של חברות הדירוג. הרשות סבורה כי לפיילוט קיים פוטנציאל לבחון כלי שעשוי לשפר את יכולות הרשות בפיקוח השוטף ובניטור הסיכונים הפיננסיים של התאגידים המדווחים בישראל וכן בפיקוח על חברות הדירוג.
ניר מילוא, סמנכ"ל אסטרטגיה ופיתוח של החברה: "BondIT רואה חשיבות רבה בפיילוט עם רשות ניירות ערך. טכנולוגיית הבינה המלאכותית של החברה המשתמשת בהיקף עצום של מקורות מידע פיננסיים ואלטרנטיביים, תאפשר לרשות ניירות ערך לשפר באופן מהותי את עבודת הפיקוח וניטור הסיכונים. כמו כן, הפיילוט עם הרשות יתרום לפיתוח מוצרי החברה ויאיץ את פעילותנו בשוק הרגולטורי ובשוק ניהול הכספים המוסדי בישראל ובעולם".
די.די.קיו.איי.אר בע"מ (DDQIR Ltd.) –חברת הזנק בתחום אנליטיקת המידע הפיננסי אשר פועלת להנגשה של מקורות מידע אלטרנטיביים למשקיעים. במסגרת הפיילוט תפתח החברה מדדי השקעה חדשניים, בהתבסס על מידע גיאוגרפי אנונימי מבוסס GPS המשקף תנועה פיזית של צרכנים. מדדי ההשקעה יסייעו למשקיעים לנתח בזמן אמת את הפעילות הכלכלית במשק ואת מצבן העסקי של חברות ציבוריות, בעיקר בתחום הנדל"ן והקמעונאות. הפיתוח יתבצע בשיתוף פעולה עם שלושה אתרי הרצה, פרדיקטה בע"מ, כלל ניהול פיננסים בע"מ וקרן גידור. הרשות סבורה כי הנגשה של מקורות מידע אלטרנטיביים תואמת למגמות רווחות בעולם ועשויה לתרום לשכלולו של שוק ההון לטובת כלל המשקיעים. השלב הראשון בדרך להנגשת המידע לכלל המשקיעים הוא תיקוף תרומתו להחלטות השקעה על ידי גופים מתוחכמים, כפי שנעשה במסגרת הפיילוט. כמו כן, סבורה הרשות כי מימון הפיילוט תורם להגברת אטרקטיביות השוק הישראלי כשוק יעד לפיתוח פתרונות טכנולוגיים מסוג זה.
מייסדי DDQIR, דימטרי נגינסקי ודריו ביאסיני: "אנחנו תמיד מחפשים דרכים חדשות להביא תובנות ומוצרי השקעה לישראל ונרגשים מאוד מהיוזמה של רשות ניירות ערך ורשות החדשנות".
בימים הקרובים צפויות הרשויות לפרסם קול קורא נוסף, שיאפשר להצטרף לפיילוט השלישי. במסגרת הקול קורא, הרשויות מזמינות חברות פינטק צעירות וגופים פיננסים המעוניינים להטמיע טכנולוגיה חדשה ומעוניינות לבחון את התאמתן לתכנית. וובינר בנושא יתקיים ביום שלישי, 15.12.2020, ובו נתמקד ביתרונות התכנית לגופים פיננסיים שמעוניינים לשמש אתרי הרצה וכן נחשוף באילו תנאים חברות יוכלו לבצע פיילוט של התכנית בישראל ובחו"ל בו זמנית.
לדברי ענת גואטה, יו"ר רשות ניירות ערך: "הקמנו את תכנית הדאטה סנדבוקס כדי לפתח, לשכלל ולהניע את שוק ההון הישראלי, באמצעות הטמעת טכנולוגיות מתקדמות שיאפשרו לנו להציע לציבור שירותים איכותיים ותחרותיים. היתרון המשמעותי של התכנית, מלבד הליווי המקצועי והמימון, הוא החשיפה למידע רב ולמסד הנתונים הנרחב שלנו ושל הבורסה לניירות ערך – למעשה בנינו בטא סייט לחברות שמעוניינות לפתח את מוצריהן, גם אם הן מכוונות לשווקים הבינלאומיים. עד סוף החודש נצא לדרך עם תכנית שלישית, ובה לראשונה נאפשר לחברות לבצע פיילוט מקביל בישראל ובמדינה נוספת".
אהרון אהרון, מנכ"ל רשות החדשנות: "מטרת תכנית הפיילוטים עם הרשות לני"ע הייתה לאפשר לחברות ההי-טק המקומיות להטמיע את הטכנולוגיה שלהם לטובת הבורסה ושוק ההון הישראלי ובדרך זו לשפר את מוכנות מוצריהן למסחור וחדירה לשוק לצד מתן מענה לאתגרי השוק הישראלי. הביקוש הגבוה למסלול ומגוון הפתרונות השונים שהוגשו וזכו בתמיכה הוכיח את חשיבות המהלך והשת"פ בין רשות החדשנות לרשות לניירות ערך ולכן גם החלטנו לפתוח בקול קורא נוסף".


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS

כתבות נוספות

- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il