TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

חברת ניהול המערכת קיבלה לידיה את האחריות על תכנון ופיתוח משק החשמל בישראל


יורם כהן, מנכ"ל חברת ניהול המערכת. צילום: יחצ
היום (ג') אישרה ועדת הכלכלה את מתווה הפעילות של חברת ניהול המערכת, חברה ממשלתית, אשר הוקמה מכוח החלטת ממשלה במסגרת הרפורמה במשק החשמל
יורם כהן, מנכ"ל חברת ניהול המערכת: "אני גאה ונרגש לעמוד בראש החברה שתצעיד קדימה את משק החשמל בישראל. מדובר בצעד חשוב לקראת משק חשמל מתקדם, תחרותי ושוויוני המבוסס על טכנולוגיות מתקדמות ואנרגיות מתחדשות - בהתאם לאתגרים שקבעה ממשלת ישראל"

היום (ג') אישרה ועדת הכלכלה את מתווה הפעילות של חברת ניהול המערכת (חנ"מ), בראשותם של יו"ר החברה האלוף (במיל.) סמי תורג'מן ומנכ"ל החברה יורם כהן. על פי המתווה, בשלב הראשון, שהחל היום, תפעל החברה עם 120 עובדי תפ"ט (תכנון ופיתוח טכנולוגי), היחידה לסטטיסטיקה וחקר שווקים ומטה החברה, תוך שמירה על הרציפות התפקודית. במחצית 2021 יצטרפו לחברה גם עובדי ינ"מ (היחידה לניהול המערכת) המונים כ-100 עובדים - בסך הכל יועברו מחברת החשמל (חח"י) לחנ"מ כ- 220 עובדים. הסיבה לתחילת הפעילות המדורגת נעוצה, בעיקר במשבר הקורונה שהביא לעיכוב בהקמת ופריסת תשתיות מערכות המידע, שבלעדיהן לא תוכל החברה להקים תשתיות מידע טכנולוגיות עצמאיות, כפי שחייבה הוראת הממשלה. מדובר בחברה טכנולוגית שנדרשת להקים 3 דאטה סנטר, ברמת אבטחת מידע גבוהה במיוחד, לשם העברת כמויות עצומות של דאטה ומאות תוכנות.

אלוף (מיל) סמי תורג'מן, יו"ר הדירקטוריון: "אנו גאים ושמחים להתחיל לפעול כחברת ניהול מערכת החשמל בישראל. יש לנו זכות וחובת ראשונים להוביל את הרפורמה המבנית במשק החשמל. אנו מבינים את עומק ההשתנות שחלה היום, ומודעים לגודל האחריות המוטלת עלינו. אני סמוך ובטוח שהמנהלים והעובדים באגף תכנון ופיתוח מערכת החשמל, חבורה איכותית של אנשים, תדע להוביל את ההשתנות במשק החשמל, לתועלת המשק ולטובת הציבור, בממלכתיות, במקצועיות, ועל בסיס חשיבה עצמאית פורצת דרך. אני מודה לשר האנרגיה ד"ר יובל שטייניץ המוביל רפורמה זו, לרשות החשמל, לרשות החברות, ולהנהלת חברת חשמל על השותפות בתהליכי ההקמה והמחויבות להצלחתם. שותפות זו ויחסי האמון בין הגורמים השונים במשק הם הבסיס להמשך הדרך."

יורם כהן, מנכ"ל חברת ניהול המערכת: "אני גאה ונרגש לעמוד בראש החברה שתצעיד קדימה את משק החשמל בישראל אל עבר היעדים המאתגרים שעוד נכונו לו. חבלי הלידה היו מורכבים, וכללו הקמת חברה ממשלתית חדשה תוך התמודדות עם משבר הקורונה ואתגרים טכנולוגיים מהמורכבים שיש. היום קיבלנו אלינו באופן רשמי את 120 עובדי תפ"ט, האמונים על התכנון והפיתוח של משק החשמל אשר יסייעו לנו לממש בהצלחה את היעדים אותם קבעה ממשלת ישראל. באמצע 2021 יצטרפו אלינו גם 100 עובדי ינ"מ והחברה תשלים את העברת האחריות על כלל היבטי תכנון וניהול מערכת החשמל בישראל. מדובר בעובדים מסורים ומקצועיים ביותר בעלי ידע יחודי במשק החשמל. זהו צעד חשוב לקראת משק חשמל מתקדם, תחרותי ושוויוני המבוסס על אנרגיות מתחדשות וטכנולוגיות מתקדמות בהתאם לאתגרים העומדים בפנינו. אני רוצה להודות לשר האנרגיה, ד"ר יובל שטייניץ, שחולל את הרפורמה במשק החשמל והביא להקמת חברת ניהול המערכת, למשרד האנרגיה, לרשות החשמל, לרשות החברות, למשרד האוצר, לחברת החשמל ולכל מי שנטל חלק במהלך היסטורי זה וסייע למימושו".

החברה, שהוקמה מכוח החלטת ממשלה וכחלק מהרפורמה במשק החשמל, תהיה עצמאית ומקצועית ותוביל את הפיתוח והניהול של משק החשמל, בשגרה ובחירום, ואת השתנות משק החשמל לתחרותיות וסחר הוגן ושיוויני. החברה תהיה אחראית על אספקת חשמל סדירה לכלל המשק באמינות ובאיכות הנדרשים, תתכנן ותפתח את המשק בראייה מערכתית צופה פני עתיד מתוך מחויבות סביבתית, ותעודד חדשנות וטכנולוגיות מתקדמות. החברה תהיה כפופה לרשות החשמל ולמשרד האנרגיה, ותפעל על פי הנחיותיהם.

החברה הוקמה תוך חשיבה על האתגרים והיעדים העומדים בפני משק החשמל בישראל. אחד היעדים המרכזיים הוא המעבר לייצור של כ-30% מהחשמל בישראל מאנרגיות מתחדשות – עד לשנת 2030, יעד אותו קבע שר האנרגיה, ד"ר יובל שטייניץ.



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il