TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

קופיקס גרופ מסכמת את הרבעון השלישי, עם צמיחה דו-ספרתית בהכנסות פעילות המרכולים


ומנגד ירידה בהכנסות פעילות בתי הקפה בעקבות השלכות משבר הקורונה
ההכנסות ברבעון צמחו בכ-4% לכ-74 מיליון שקל, בהשוואה לכ-71 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד - הושפעו לחיוב מצמיחה דו-ספרתית בהכנסות המרכולים ומנגד ירידה חדה בהכנסות פעילות בתי הקפה נוכח משבר הקורונה וסגירת בתי קפה בהפעלה עצמית שפעלו בהיעדר כדאיות כלכלית.

הכנסות בתחום המרכולים טיפסו ברבעון בכ-29% בעקבות 14 סניפי מרכולים מוסבים מפורמט "סופר קופיקס" לפורמט "רמי לוי בשכונה" לעומת 3 סניפים מוסבים בתקופה המקבילה אשתקד כמו כן במהלך התקופה נרכשו 4 מרכולים חדשים תחת המותג "שוויצריה הקטנה"; שיעור הרווח הגולמי בתחום המרכולים עלה לכ-31.1%, בהשוואה לכ-30.6% ברבעון המקביל אשתקד.

שיעור הרווח הגולמי של קופיקס ברבעון עלה לכ-30.8%, בהשוואה לכ-30% ברבעון המקביל אשתקד.

הרווח התפעולי ברבעון הסתכם בכ-0.7 מיליון שקל, וזאת לאחר הכרה בהוצאות חד פעמיות בסך של כ-1.1 מיליון שקל בגין סגירת בתי קפה בהפעלה עצמית שפעלו בהיעדר כדאיות כלכלית, מעלייה בהפרשה לחובות מסופקים ומהפחתת ערך מלאי בעקבות משבר הקורונה.

נכון לסוף הרבעון השלישי של 2020, החברה הפעילה 110 סניפים, מתוכם 75 בתי קפה ו-35 מרכולים.

במהלך תשעת החודשים הראשונים של השנה, הסבה החברה 14 מרכולים תחת המותג "סופר קופיקס" לפורמט "רמי לוי בשכונה", בנוסף ל-3 מרכולים שפעלו תחת פורמט זה בסוף שנת 2019.

רן אפרתי, יו"ר קופיקס גרופ: "בתחום המרכולים אנו מסכמים רבעון שלישי מוצלח עם צמיחה דו-ספרתית בהכנסות ושיפור מתמשך ברווחיות וברווחים. צמיחה זו היא בעיקרה פועל יוצא של הצלחת הפורמט של 'רמי לוי בשכונה', כאשר עד כה הסבנו 17 מרכולים של קופיקס לפורמט זה. בנוסף לכך, רכשנו במהלך התקופה 4 סניפים חדשים של שוויצריה הקטנה, ובכוונתנו לפתוח מרכולים חדשים, זאת כחלק מתוכניותינו להרחבת הרשת והגדלת היקפי המכירות. אין ספק שהחדרת "מחירי רמי לוי" לשכונות במסגרת הפורמט "רמי לוי בשכונה" היא בשורה צרכנית ואנו רואים את ההיענות של הלקוחות לשינוי בפורמט.
ההצלחה בתחום המרכולים, קוזזה חלקית עם הירידה החדה ברבעון בפעילות בתחום בתי הקפה בעקבות הירידה בביקושים ומקיטון בתנועת הלקוחות בעקבות משבר הקורונה, מסגירת בתי קפה במהלך השנה האחרונה שפעלו בהיעדר כדאיות כלכלית, וכן מסגירה זמנית של בתי הקפה במחצית השנייה של חודש ספטמבר עם המגבלות על פתיחת עסקים במסגרת הסגר השני. לאחרונה השקנו את בית הקפה הראשון תחת הפורמט החדש "קופיקס פרש" במתכונת של Grab & Go‬ ואנו מאמינים כי בשיטה זו תגבר הכדאיות לזכיינים ויחול שיפור ברווחיות של תחום בתי הקפה.
למרות משבר הקורונה אנחנו מצליחים להציג רווחיות תפעולית בפעילות הקבוצה הן ברבעון השלישי והן בתשעת החודשים הראשונים של השנה. כמו כן, במהלך החודשים האחרונים הגדלנו את היקף ההשקעה בפעילות החברה הגלובאלית של קופיקס בסכום כולל של כ-2.5 מיליון דולר, וזאת במטרה לתמוך בהרחבת הפעילות העסקית של המותג קופיקס בחו"ל, לרבות הקמת מפעלי ייצור קפה ודברי מזון, וכניסה לראשונה למדינות נוספות, ביניהן: פולין, ברזיל, בריטניה, קזחסטאן וגרמניה".

פיני שטרית, מנכ"ל קופיקס גרופ: "ברבעון השלישי של השנה הצלחנו להגדיל את היקפי הפעילות של הקבוצה למרות ההשפעות המנוגדות של גידול חד בהכנסות המרכולים ומנגד ירידה בהכנסות פעילות בתי הקפה. במקביל, המשכנו את מגמת השיפור בשיעור הרווח הגולמי של הקבוצה לכ-30.8% - בעיקר בשל הפעולות המתמשכות לשיפור בתנאי הסחר והשוואתם לתנאי הסחר של רשת רמי לוי, לצד שיפורים במערך הלוגיסטי של הקבוצה. למרות הצמיחה בהכנסות והשיפור ברווחיות הגולמית, סיכמנו את הרבעון השלישי עם ירידה קלה ברווח התפעולי כתוצאה מהכרה בהוצאות חד פעמיות המיוחסות בחלקן למשבר הקורונה. אנו מאמינים שיישום התכנית האסטרטגית לפיתוח וייעול החברה, שפירותיה כבר קיבלו ביטוי ברבעונים האחרונים, ימשיכו להניב תרומה חיובית לתוצאות הכספיות של החברה כבר בטווח הקצר והבינוני".

רשת קופיקס גרופ, בשליטת רשת רמי לוי שיווק השקמה, דיווחה על תוצאותיה הכספיות לרבעון השלישי של שנת 2020, המלמדות צמיחה דו-ספרתית בהכנסות בתחום המרכולים לצד ירידה בהכנסות בפעילות בתי הקפה בעקבות ירידה בביקושים בגין משבר הקורונה והמשך סגירת בתי קפה שפעלו בהיעדר כדאיות כלכלית בהתאם לאסטרטגיית החברה, שיפור משמעותי ברווחיות הגולמית והכרה בהוצאות חד פעמיות שהשפיעו על שורת הרווח הנקי.

רבעון שלישי של שנת 2020:
ההכנסות של קופיקס גרופ ברבעון השלישי של שנת 2020 צמחו בכ-4% לכ-74 מיליון שקל, בהשוואה לכ-71 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.
• ההכנסות בפעילות המרכולים צמחו ברבעון בכ-29% לכ-66.5 מיליון שקל, בהשוואה לכ-51.5 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הצמיחה בהכנסות בתחום המרכולים נבעה בעיקר מהסבה של חלקי מסניפי "סופר קופיקס" לפורמט "רמי לוי בשכונה", מרכישת 4 מרכולים מרשת שוויצריה הקטנה בתחילת שנת 2020 שתרמו ברבעון הכנסות של כ-10.4 מיליון שקל, כל זאת בקיזוז חלקי עם הירידה במכירות של המרכולים הממוקמים בקניונים שהיו סגורים במחצית השניה של חודש ספטמבר בהתאם למגבלות על פתיחת עסקים בגין התפשטות נגיף הקורונה.
• ההכנסות בפעילות בתי הקפה הסתכמו בכ-7.1 מיליון שקל, בהשוואה לכ-15.5 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הירידה בהכנסות פעילות בתי הקפה נבעה בעיקר מקיטון בביקושים בעקבות משבר הקורונה, מסגירת זמנית של בתי הקפה במחצית השניה של חודש ספטמבר בעקבות המגבלות על פתיחת עסקים בגין התפשטות נגיף הקורונה, וכן מסגירת בתי קפה שפעלו בהיעדר כדאיות כלכלית.

הרווח הגולמי ברבעון השלישי של שנת 2020 עלה בכ-7% לכ-22.8 מיליון שקל, בהשוואה לכ-21.3 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. שיעור הרווח הגולמי ברבעון עלה לכ-30.8%, לעומת כ-30.0% ברבעון המקביל אשתקד. העלייה בשיעור הרווח הגולמי נבעה בעיקר משיפור בתנאי הסחר .
• הרווח הגולמי בפעילות המרכולים ברבעון עלה בכ-31% לכ-20.7 מיליון שקל, בהשוואה לכ-15.8 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. שיעור הרווח הגולמי בפעילות המרכולים עלה ברבעון לכ-31.1%, בהשוואה לכ-30.6% ברבעון המקביל אשתקד.
• הרווח הגולמי בפעילות בתי הקפה ברבעון הסתכם בכ-1.9 מיליון שקל, לעומת כ-3.2 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. שיעור הרווח הגולמי בפעילות בתי הקפה ברבעון עמד על כ-26.1%, בהשוואה לכ-20.4% ברבעון המקביל אשתקד.

הרווח תפעולי, לפני הוצאות אחרות, ברבעון השלישי של השנה הסתכם בכ-0.7 מיליון שקל, בהשוואה לכ-1 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.
• הרווח התפעול, לפני הוצאות אחרות, בפעילות המרכולים ברבעון עלה לכ-2.1 מיליון שקל, לעומת כ-0.5 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.
• הפסד התפעולי, לפני הוצאות אחרות, בפעילות בתי הקפה ברבעון הסתכם בכ-1.4 מיליון שקל, בהשוואה לרווח תפעולי בסך של כ-0.5 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. ההפסד התפעולי לפני הוצאות אחרות הושפע בעיקר מהירידה האמורה בהכנסות בעקבות השלכות משבר הקורונה.

ההפסד המיוחס לבעלי המניות ברבעון השלישי של שנת 2020 הסתכם בכ-0.9 מיליון שקל, לעומת הפסד בסך של כ-0.3 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הגידול בהפסד נבע בעיקר מהירידה האמורה בהיקפי הפעילות של בתי הקפה כתוצאה מהשפעת התפשטות נגיף הקורונה, וכן מהכרה בהוצאות חד פעמיות בנטו בסך של כ-1.1 מיליון שקל המיוחסות לסגירת בתי קפה שפעלו בהיעדר כדאיות כלכלית, לגידול בחובות מסופקים ולירידת ערך מלאי בעקבות השפעת נגיף הקורונה.

תשעת החודשים הראשונים של שנת 2020:
ההכנסות של החברה בתשעת החודשים הראשונים של שנת 2020 צמחו בכ-4% לכ-217 מיליון שקל, בהשוואה לכ-208 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.
• ההכנסות בפעילות המרכולים צמחו בכ-27% לכ-192.8 מיליון שקל, בהשוואה לכ-152.2 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. הצמיחה בהכנסות נבעה בעיקר מהסבה של חלק מסניפי "סופר קופיקס" לפורמט "רמי לוי בשכונה", מרכישת 4 מרכולים מרשת שוויצריה הקטנה בתחילת שנת 2020 שתרמו כ-35.3 מיליון שקל בהכנסות. כל זאת, למרות קיזוז חלקי עם הירידה במכירות של המרכולים הממוקמים בקניונים שהיו סגורים בהתאם למגבלות על פתיחת עסקים, בסגר הראשון והסגר השני.
• ההכנסות בפעילות בתי הקפה הסתכמו בכ-21.6 מיליון שקל, בהשוואה לכ-43.8 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. הירידה בהכנסות נבעה בעיקר מסגירת בתי הקפה במסגרת ההגבלות על פתיחת עסקים בגין התפשטות נגיף הקורונה, וכן מסגירת סניפים (מתוכם 13 סניפים בהפעלה עצמית) שפעלו בהיעדר כדאיות כלכלית.

הרווח הגולמי בתשעת החודשים הראשונים של שנת 2020 עלה בכ-16% לכ-66.4 מיליון שקל, בהשוואה לכ-57.2 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. שיעור הרווח הגולמי במחצית עלה לכ-30.6%, לעומת כ-27.5% בתקופה המקבילה אשתקד. העלייה בשיעור הרווח הגולמי נבעה בעיקר מהמשך השיפור בתנאי הסחר מול הספקים וכן מהגידול החד בהיקף הפעילות של המרכולים.
• הרווח הגולמי בפעילות המרכולים עלה בכ-42% לכ-60 מיליון שקל, בהשוואה לכ-42.4 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. שיעור הרווח הגולמי בפעילות המרכולים עלה לכ-31.1%, בהשוואה לכ-27.9% בתקופה המקבילה אשתקד.
• הרווח הגולמי בפעילות בתי הקפה הסתכם בכ-5 מיליון שקל, לעומת כ-7.7 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. שיעור הרווח הגולמי בפעילות בתי הקפה עלה לכ-22.9%, בהשוואה לכ-17.6% בתקופה המקבילה אשתקד.

הרווח התפעולי, לפני הוצאות אחרות, בתשעת החודשים הראשונים של השנה הסתכם בכ-2 מיליון שקל, בהשוואה להפסד תפעולי לפני הוצאות אחרות של כ-4.3 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.
• הרווח התפעולי, לפני הוצאות אחרות, בפעילות המרכולים בתשעת החודשים הראשונים של השנה עלה לכ-6.1 מיליון שקל, לעומת הפסד תפעולי בסך של כ-0.7 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.
• ההפסד התפעולי, לפני הוצאות אחרות, בפעילות בתי הקפה בתשעת החודשים הראשונים של השנה הסתכם בכ-4 מיליון שקל, בהשוואה להפסד תפעולי בסך של כ-3.6 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. הגידול בהפסד התפעולי לפני הוצאות אחרות הושפע מהירידה האמורה ברווח הגולמי כתוצאה מהקיטון בהכנסות בגין התפשטות נגיף הקורונה.

ההפסד המיוחס לבעלי המניות בתשעת החודשים הראשונים של שנת 2020 הצטמצם לכ-5.7 מיליון שקל, לעומת הפסד בסך של כ-10.5 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. הקיטון בהפסד נבע בעיקר מהירידה האמורה בהפסד התפעולי ומכך שבתקופה המקבילה אשתקד הכירה החברה בהוצאות מימון, נטו גבוהות יותר, בין היתר, בגין הפסד ממכירת מניות רשת רמי לוי בסך של כ-0.8 מיליון שקל.

מאזן ליום ה-30.09.2020:
לחברה מזומנים ושווי מזומנים בסך של כ-18 מיליון שקל וחוב פיננסי ברוטו בסך של כ-9.9 מיליון שקל, כך שלחברה עודף נכסים פיננסיים, נטו בסך של כ-8.1 מיליון שקל.

היקף בתי הקפה ומרכולים:
מרכולים - נכון לסוף רבעון שלישי 2020, לחברה 35 מרכולים, לעומת 31 מרכולים בסוף שנת 2019 – הגידול בהיקף המרכולים מיוחס לרכישת 4 מרכולים של רשת שוויצריה הקטנה בתחילת השנה. כמו כן, במהלך תשעת החודשים הראשונים של השנה השלימה החברה הסבה של 14 מרכולים נוספים מפורמט "סופר קופיקס" לפורמט "רמי לוי בשכונה", כך שנכון לסוף התקופה לחברה 17 מרכולים תחת הפורמט "רמי לוי בשכונה".

בתי קפה 'קופיקס' – נכון לסוף רבעון שלישי 2020, לחברה 75 סניפי בתי קפה, לעומת 104 סניפי בתי קפה בסוף שנת 2019. במהלך תשעת החודשים הראשונים של השנה סגרה החברה בתי הקפה שפעלו ללא כדאיות כלכלית, וזאת בהתאם לאסטרטגיית החברה.

אירועים מרכזיים:
בחודש אוגוסט 2020, חברת הבת אורבן קופיקס (מוחזקת 100%) התקשרה בהסכם עם קופיקס גלובל להעמדת הלוואה בסכום של כ-1.5 מיליון דולר הנושאת ריבית שנתית של כ-12% עד לתום שנת 2023. נכון למועד פרסום הדוחות, העמידה החברה כ-1 מיליון דולר מתוך הסכום הנדרש ועם השלמת יתרת הסכום (0.5 מיליון דולר) האחזקה של אורבן קופיקס בקופיקס גלובל תגדל מכ-40.77% לכ-42.75%.

בחודש מאי 2020, חברת הבת אורבן קופיקס (מוחזקת 100%) הגדילה את אחזקותיה בחברת קופיקס גלובל והחברה הרוסית לכ-40.77%, במסגרת הקצאת מניות בהיקף כספי של כ-1.5 מיליון דולר, וזאת במטרה לתמוך בהרחבת הפעילות העסקית של המותג קופיקס בחו"ל, לרבות הקמת מפעלי ייצור קפה ודברי מזון וכניסה לראשונה למדינות נוספות, ביניהן: פולין, ברזיל, בריטניה וגרמניה.

רשת קופיקס גרופ פועלת בשני מגזרים עיקריים: מגזר המרכולים – באמצעות חברת הבת סופר קופיקס בע"מ (חלק החברה -70%) - רשת מרכולים תחת המותגים "סופר קופיקס", "רמי לוי בשכונה" ו"שוויצריה הקטנה" למכירת מוצרי מזון בתוך מרכזי ערים. מגזר בתי הקפה – באמצעות חברת הבת אורבן קופיקס בע"מ – איתור ומכירת זיכיונות לזכיינים ומפעילה בעיקר באמצעות זכיינים רשת קמעונאית תחת המותג "קופיקס" למכירת קפה, מאפים, כריכים ועוד. רשת רמי לוי שיווק השקמה בעלת השליטה בחברת קופיקס גרופ החל מחודש ספטמבר 2018. רן אפרתי - יו"ר החברה; פיני שטרית – מנכ"ל החברה.



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS

כתבות נוספות

- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il