TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

אפריקה ישראל השקעות מסכמת את הרבעון הרביעי ושנת 2016


אפריקה
אברהם נובוגרוצקי (נובו), מנכ"ל אפריקה ישראל: "תוצאות השנה עומדות בסימן ההחרפה המתמשכת במצב המאקרו כלכלי ברוסיה

 אפריקה ישראל נכסים – סיכמה את שנת 2016 עם צמיחה של כ-74% ברווחי החברה בשנת 2016 לשיא של כ-377 מיליון ₪. הגידול החד ברווח בשנת 2016 נבע ממכירת נכסי החברה בגרמניה, השלמת מספר פרויקטים במהלך השנה ביניהם בנייני המשרדים בבלגרד, בוקרשט ופראג. זאת בנוסף, לאכלוס פרויקט הדיור להשכרה ארוכת טווח בהרצליה ברבעון הרביעי. כמו כן, נרשם שיפור בפרמטרים התפעוליים של מרבית נכסי החברה אשר הוביל לעלייה בשווי הנכסים. שנת 2016 עמדה בסימן שיא בהיקף פעילות היזום והפיתוח של פרויקטים קיימים וחדשים: החברה השלימה במהלך השנה את הקמתם של בנייני המשרדים אפי פארק 4-5 בבוקרשט ובניני משרדים בפרויקט אירפורט סיטי בבלגרד ובפרויקט קלאסיק 7 בפראג, שהוסיפו כ-50,000 מ"ר לסך הנכסים המניבים של החברה. כמו כן, השלימה החברה לקראת סוף השנה את פרויקט הדיור להשכרה בהרצליה, ומספר פרויקטים בתחום המגורים. בנוסף, קדמה הקמתם של 10 פרויקטים למשרדים, מגורים ומסחר.

 אפריקה ישראל מגורים – סיכמה את שנת 65 עם רווח שיא אשר צמח בכ- 36% לעומת אשתקד לכ- 137 מיליון ₪. החברה מכרה במהלך שנת 2016 558 יח"ד בהיקף כספי של כ- 1.1 מיליארד ₪, ובנוסף שיווקה 208 יח"ד להשכרה ארוכת טווח. החברה ממשיכה להציג תנופת עשייה בלמעלה מ- 20 אתרים: מתוך 1,669 יח"ד הנמצאות בשלבי שיווק וביצוע, מכרה החברה שיא של 909 יח"ד בשווי של 1.4 מיליארד ₪ (חלק החברה) אשר טרם בא לידי ביטוי בדוח הרווח והפסד של החברה. החברה, שזכתה בפרויקט הראשון בישראל לדיור להשכרה ארוכת טווח בגליל ים, השלימה את הקמתו תוך שנתיים וחצי, ונכון לתחילת חודש מרץ 2017 שיווקה 220 יח"ד. במהלך שנת 2017 החברה צפויה להתחיל בביצוען של קרוב ל- 2,000 יח"ד במספר פרויקטים עיקריים בהרצליה (מחיר למשתכן), נתניה (פינוי בינוי), קרית ביאליק וחריש.

♣ דניה סיבוס - צבר ההזמנות של החברה גדל לשיא של כ-6.7 מיליארד ₪ והיא פעילה כיום בלמעלה מ-100 פרויקטים בארץ ובעולם. החברה משקיעה מאמצים רבים באיתור מנועי צמיחה עתידיים ביניהם: הרחבת פעילותה בענפי הביצוע, המשיקים להיותה קבלן ראשי לביצוע פרויקטים, וכניסה לפעילויות משיקות בתחום עבודות עפר. לצד בחינת פעילויות חדשות, הן באמצעות פעילות עצמאית, והן באמצעות רכישת פעילויות קיימות. כחלק מכך, במסגרת מפעל סיבוס רימון הקימה החברה מפעל לוח"דים, ומפעל סגמנטים, שישמש את הרכבת הקלה בעמק שרה. מפעלים אלה צפויים להגביר את קצב עבודתם, כך שימשו גם עבור פרויקט הרכבת הקלה בתל אביב. כמו כן, החלה בפעילות בתחום ניהול עבודות אלומיניום, בפעילות שאיבת בטון וסיוע לוגיסטי לאתרי הביצוע. בחו"ל בנתה החברה ברומניה בסיס לצבא האמריקאי, בנייני מגורים ומשרדים והיא ממשיכה להתמודד על מכרזי ביצוע למגוון פעילויות יזמיות ועבודות במדינה; בארה"ב פעילה החברה בצורה משמעותית בניו יורק, תוך שהגדילה משמעותית את היקפי הפעילות, שהסתכמו בכ - 330 מיליון ₪ עם צבר הזמנות של כ- 470 מיליון ₪. אנו מאמינים שמגמת הגידול צפויה להמשיך גם בשנה הקרובה. בארץ המשיכה החברה להעמיק את אחיזתה גם בשוק הבנייה המקומי, ובין היתר, זכתה במכרז של חברת נת"ע, במסגרתו החלה בביצוע הקמת תחנת הרכבת הקלה בצומת קרליבך, בתל- אביב, לצד ביצוע פרויקטים חדשים למגורים; כמו כן, זכתה במכרז לביצוע עבודות תכנון והקמה של מבנה משרדים למשרד המשפטים בירושלים, ובמכרז לביצוע עבודות תכנון והקמה של מבנה משרדים ממשלתי ושטחי מסחר, בקריה המחוזית בירושלים; כמו כן, חתמה על הסכם עם ע. לוזון נכסים והשקעות בע"מ לצורך השתתפות בהגשה וביצוע של מכרזי רשות מקרקעי ישראל ורשויות אחרות, להקמת פרויקטים למגורים וייעודיים נלווים במתכונת של "מחיר למשתכן" בישראל. במסגרת הפעילות המשותפת זכתה בארבעה מכרזים של מחיר למשתכן (בראשל״צ ובראש העין) בהיקף כולל של כמיליארד ₪ ובהיקף של כ - 850 יח״ד.

♣ אפריקה ישראל תעשיות - החברה דיווחה בשנת 2016 על הפסד בסך של כ- 289 מיליון ₪. הגידול בהפסד נובע בעיקרו מרישום הפחתה לירידת ערך בגין פעילות הייצור של המפעל בירוחם בסך של כ-135 מיליוני ₪. בנוסף, מקיטון במחזור המכירות עקב סגירת מספר חנויות וצמצום פעילויות. מתוך כוונה להתמקד בפעילויות הליבה של החברה. וכן, משחיקת הרווח הגולמי הנובע בין היתר, ממכירת היקפים גבוהים של מלאי איטי במחירים נמוכים בהשוואה לשנה הקודמת, לצד עלייה בעלויות הייצור למ"ר. כחלק מגיבוש פתרון למבנה החוב הקיים בנגב משקיעה הנהלת הקבוצה מאמצים כבירים למציאת משקיע שיחזיר אותה לפסי הרווחיות. במגזר הפלדה למרות, המשבר אליו נקלע שוק הפלדה העולמי והירידות החדות במחירי הפלדה, החברה הצליחה לשמור על תזרים מזומנים חיובי, ולעבור לרווח לעומת הפסד בשנת 2015. המעבר לרווחיות נובע מגידול ברווח הגולמי, שנגזר מגידול בכמויות הנמכרות ומעליה במחירי חומרי הגלם של מוצרי המגזר, בהשוואה לירידה בתקופה המקבילה אשתקד.

♣ אברהם נובוגרוצקי (נובו), מנכ"ל אפריקה ישראל: "תוצאות השנה עומדות בסימן ההחרפה המתמשכת במצב המאקרו כלכלי ברוסיה, והשפעת מצב זה על החלטת הנהלת החברה והדירקטוריון, להודיע במאי 2016 על גיבוש תכנית לארגון מחדש של מצבת התחייבויותיה של החברה. החלטה זו, היתה בבחינת הכרח המציאות ואנו עדיין בעיצומו של התהליך, בו אנו מפעילים את כל הצעדים הדרושים, מבניים וניהוליים כאחד, כדי להתאים את פעילותה העסקית והארגונית של החברה, למציאות מורכבת זו. כחלק מכך, השלימה החברה את מכירתה של אפי פיתוח לידי בעל השליטה מר לב לבייב. אנו תקווה שארגון מבנה החוב יסתיים במהרה. לצד האתגרים הלא פשוטים הללו אנו מעודדים מכך כי, המאמצים הרבים המושקעים בקידום הפיתוח העסקי באים לידי ביטוי בתוצאות חברות הבת אפריקה ישראל נכסים, דניה סיבוס ואפריקה ישראל מגורים. החברות מציגות המשך תנופת עשייה, המתבטאת בגידול וצמיחה בפעילות, תוך ביסוס איתנותן הפיננסית. אנו מאמינים כי, המומנטום החיובי בחברות יימשך והוא יבוא לידי ביטוי בתוצאותיהן גם בהמשך. לצד ההצלחה של מרבית הפעילויות של חברות הבת נמשיך ללא לאות להשקיע מאמצים רבים למציאת משקיע שיחזיר את נגב לפסי הרווחיות. כמו גם, נתמוך בהמשך קידום פעילות ענפה במגזר הפלדה, שלמרות שסבל בשנה החולפת מירידת מחירים, את פירות היציבות ו/או עליית המחירים בענף זה התחלנו לקצור עם המעבר לרווחיות".


בתמונה :  אברהם נובוגרוצקי (נובו), מנכ"ל אפריקה ישראל





קבוצת אפריקה ישראל מדווחת היום (יום חמישי 30 במרץ 2017) על תוצאותיה הכספיות לרבעון הרביעי ושנת 2016.

ההפסד המיוחס לבעלים הסתכם ברבעון הרביעי של השנה בכ-122 מיליון ₪ ובכ-2,733 מיליון ₪ בשנת 2016 (מתוך הסך הנ"ל כ-2.6 מיליארד ₪ נובע מאפי פיתוח ונרשם בתשעת החודשים הראשונים של שנת 2016).

הרווח מהשכרה והפעלת נכסים הסתכם בשנת 2016 בכ-338 מיליון ₪ לעומת רווח של בכ-342 מיליון ₪ אשתקד. נובע בעיקר מקיטון הנובע בעיקר ממכירת נכסים בישראל בשנת 2015, אשר תרמו הכנסות בסך של כ- 26 מיליון ₪ בשנת 2015. וכן, מהחלשות בממוצע בתקופה של מטבע האירו לעומת השקל אשר משפיע על מדידת סך הכנסות מהשכרת נכסים באירופה. הקיטון קוזז על ידי גידול בהכנסות מנכסי החברה בישראל ובאירופה במהלך שנת 2016 בסך של כ- 24 מיליון ₪.

הרווח מפעילות התעשייה הסתכם שנת 2016 בכ-51 מיליון ₪ לעומת רווח של בכ-4 מיליון ₪ אשתקד. העלייה ברווחיות נובעת מגידול בכמויות הנמכרות ומעליה במחירי חומרי הגלם של מוצרי מגזר הפלדה בתקופת הדוח בהשוואה לירידה בתקופה המקבילה אשתקד, שתרם גם לעליה בשיעור הרווח הגולמי. וזאת, בקיזוז ירידה ברווחים בנגב הנובעת מקיטון במחזור המכירות עקב סגירת חנויות וצמצום פעילויות מתוך כוונת להתמקד בפעילויות הליבה של החברה. בנוסף, משחיקה ברווח הגולמי הנובע בין היתר, ממכירת היקפים גבוהים של מלאי איטי במחירים נמוכים בשנת 2016 ביחס לשנת 2015. וכן, מעלייה בעלויות הייצור למ"ר לאור ירידה מכוונת (זמנית) בכמות הייצור במפעל נגב.

ההון המיוחס לבעלים של החברה הסתכם ביום 31 בדצמבר 2015 בגרעון של כ-390 מיליון ₪ לעומת בכ-1,319 מיליון ₪ ביום 31 בדצמבר 2015. הירידה בהון נובעת מההפסד כמפורט לעיל.

יתרת הנדל"ן להשקעה הסתכמה ליום 31 בדצמבר 2016 בכ-4,493 מיליון ₪, יתרת נדל"ן להשקעה בהקמה הסתכמה לסך של בכ-817 מיליון ₪, יתרת מלאי הבניינים למכירה (פרויקטים למגורים) הסתכמה בכ-1,394 מיליון ₪ ויתרת מלאי הקרקעות של החברה הסתכמה בסך של בכ-2,014 מיליון ₪.

תזרים מפעילות שוטפת - תזרים המזומנים מפעילות שוטפת (מאוחד) הסתכם בשנת 2016 בכ-648 מיליון ₪. יתרות הנזילות של החברה (סולו מורחב) הסתכמו ביום 31 בדצמבר 2016 בכ-79 מיליון ₪.

הרווח התפעולי של הקבוצה בנטרול השפעת שערוכים בשנת 2016 הסתכם בכ-430 מיליון ₪.



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il