TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

איכות השלטון: חשש לטרפוד החלת פיקוח מבקר המדינה על קק"ל


התנועה לאיכות השלטון
טרפוד ההצעה עלול לסכל את המגמה להחלת נורמות של שקיפות במוסדות העוסקים בכספי ציבור
התנועה לאיכות השלטון פנתה לחברי צוות השרים לבחינת החלת ביקורת המדינה על קק"ל בקריאה למלא את תפקידם באמונה ולדון בעניין בהתאם להמלצות גורמי המקצוע, מתוך התמקדות באינטרס הציבורי – ולא מתוך שיקולים פוליטיים צרים. טרפוד ההצעה עלול לסכל את המגמה להחלת נורמות של שקיפות במוסדות העוסקים בכספי ציבור

התנועה מציינת בפני חברי הוועדה כי ההחלטה להכפיף את קק"ל לביקורת מבקר המדינה היא פריצת דרך מבורכת, המתחייבת מאופייה הציבורי של קק"ל ושליטתה על נכסים ציבוריים, כמו גם מן ההיסטוריה העגומה של התנהלותה. מדובר בהחלטה שהיא פרי עבודה מאומצת של גורמים רבים והסכמה רחבה – לרבות מצד קק"ל עצמה.
הקמתו של "צוות בדיקה" ערב ההצבעה על אישורה של ההחלטה, כמו גם התבטאויות שפורסמו מצד חברי צוות הבדיקה, מעלים ספק בדבר נכונותו של צוות הבדיקה לדון בסוגיה בלב פתוח ובנפש חפצה – ומעלים חשש כי מדובר בכסות למהלך שיביא לקבורת ההצעה בטרם עת. אנו קוראים לצוות הבדיקה למלא את תפקידו ולבחון את הסוגיה לאור האינטרס הציבורי – המחייב את אישור ההצעה.
בשנתיים האחרונות עמדה קק"ל במוקדה של ביקורת ציבורית ותקשורתית חריפה, על רקע נורמות התנהלות פסולות והיעדר שקיפות אשר אפיינו את פעילותה לאורך שנים רבות על אף היותה "חברה שלה תקציבי עתק המבוססים על כספי ציבור". במסגרת זו נכפה על קק"ל רישומה כחברה לתועלת הציבור, ונעשים מאמצים להכפפתה לחוק חופש המידע, ולחוק מבקר המדינה.
ההצעה להחיל על קק"ל את ביקורתו של מבקר המדינה עלתה בעבר מספר פעמים, ובין היתר במסגרת הצעות חוק פרטיות, אשר לא זכו לתמיכת הממשלה. לאחרונה, לאחר תהליך עמוק ומו"מ ארוך בין קק"ל לבין משרד מבקר המדינה ומשרד ראש הממשלה, הושגה פריצת דרך היסטורית כאשר קק"ל אישרה הסכם לפיו יוחל עליה פיקוח מבקר המדינה.
פיקוח הרשויות על קק"ל מתחייב מתפקידיה וממעמדה של קק"ל – המנהלת קרקעות ונכסים ציבוריים בהיקפי ענק – ומתחייב ביתר שאת לאור ההיסטוריה העגומה של קק"ל בכל הנוגע לחוסר שקיפות, אשר הפכה אותה מצע פורה ל"דילים" פוליטיים, למינהל בלתי תקין ולבזבוז כספי ציבור.
הקמת "צוות בדיקה" על הסכם שנדון במשך למעלה מחצי שנה על ידי רשויות המדינה עצמן, אומרת דרשני. בנוסף, על פי פרסומים שלושה מבין חברי הצוות כבר גיבשו דעתם כנגד ההחלטה – והדבר מעלה ספק בדבר נכונותו של צוות הבדיקה לקיים דיון מקצועי ונטול פניות בהצעה, ומעלה חשש כי מטרת הקמת הצוות לטרפד את ההצעה ממניעים לא ענייניים ולקבור אותה בטרם עת.


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il