TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

"התיקון לתמ"א 38 יוצר חוסר וודאות לתוכנית"


סגן יו"ר לשכת עו"ד מבקר בחריפות את התיקון שאושר אתמול בקבינט הדיור
לאחר שנת קיפאון בפרוייקטי תמ"א 38, אושר אתמול על ידי קבינט הדיור תיקון 3 א' לתמ"א 38. התיקון מעניק לרשויות המקומיות שיקול דעת על בסיס מדיניות ולא על בסיס התכניות כפי שהיה נהוג, כך שבפועל רשות מקומית עשויה לדחות תכנית מתוקף תמ"א 38 או לקצץ את זכויות הבנייה בה.
גולן שבי, שמאי מקרקעין, אמר היום בכנס ה- 31 של לשכת שמאי המקרקעין כי "מטרתו העיקרית של התיקון הינה הבהרת אופן חישוב זכויות הבנייה ויצירת וודאות". בתגובה אמר עו"ד אבי ללום, סגן יו"ר לשכת עורכי הדין כי "התיקון יצר חוסר וודאות מוחלטת. אני רואה בתיקון כשיטת גילת אייל המשודרגת ולא שיטת היועץ המשפטי המשודרגת. הענקת כוח לרשויות להשפיע על זכויות הבנייה יוצרת חוסר וודאות, כאשר ראש רשות מקומית יכול לשנות את המדיניות לאחר שהתקבלו החלטות אצל בעלי המקצוע, כגון עורכי דין שיצרו הסכם עם הדיירים". ללום הוסיף שבעקבות כך הוא ממליץ להוסיף סעיף בהסכמים לפיו הכל בכפוף לשיקול דעתה של הרשות, ולאור שיקול דעתה הנרחב יש להגדיר מראש שמאי שיצטרך לכמת את זכויות הבנייה שקוצצו מהתוכנית על ידי הרשות ולחלקם בין הדיירים ליזם".
בנוסף ללום אמר כי לנוכח חוסר הוודאות הוא ממליץ להפחית בין 10 ל-15 אחוז מרווחיות כל פרויקט וכן להוסיף סעיף יציאה מהפרויקט".
בנוגע להתקפה ברשת על יו"ר לשכת שמאי המקרקעין, אוהד דנוס, אמר ללום: "בניגוד חנה שטוענים גורמים אינטרסנטיים עלומי שם, אני חושב שכל הדברים שנאמרים על ידי אוהד נכונים, מדויקים ומקצועיים, אנו חברי לשכת עורכי הדין תומכים בו ומחזקים אותו".
אייל אוכמן, מנהל התחדשות עירונית בחברת אזורים אמר: "אנחנו מאמינים ששיקול דעתה של הרשות הוא חשוב והרשות תקדם את ענייניה ובסוף היא תישפט על ידי העם. בגלל המצב האבסורדי בו הרשות יכולה לשנות את המדיניות בקלות, יזמים רבים החלו להסתכל לא רק על הכדאיות הכלכלית של עסקה, אלא גם על ההיבט של העסקיות - משמע - האם העסקה מסוכנת והיא עשויה לא לצאת לפועל. לכן, אינני ממהר להיכנס לעסקאות בערים שנשענות על מסמכי מדיניות בלבד, ללא תכנית מסודרת. אני מאמין שאם לרשות המקומית העסקה תהא שווה מבחינה כלכלית היא תאשר במהירות".
דניאלה פז, מנכ"לית ובעלים של חברת פז כלכלה אמרה: "התיקון לא יביא את השפעת התמ"א לפריפריה. אנו עדיין רואים שההריסה והבנייה כלכלית במרכז הארץ לעומת הפריפריה. נקודת האיזון בפרויקטים של תמ"א 38 במסלול הריסה ובנייה מחדש בבניינים של 2- 3 קומות תהיה באזורים בהם המחיר למ"ר בנוי הוא 18 אלף שקלים - כלומר אזור המרכז והשרון. לעומת זאת בבניינים של 4 קומות נקודות האיזון עומדת על 22 אלף שקלים למ"ר, כך שרדיוס האזור בהם התוכנית כלכלית מצטמצם".


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il