TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

"הרגולציה המוגזמת שכופה האוצר על שוק הנדל"ן נראית מוזרה ולא רלוונטית"


השמאי אסף גסטפרוינד טען בכנס לשכת השמאים שהרגולציה שעושה הממשלה באופן תכוף מדי בשוק הנדל"ן, עשויה לפגוע במשק הישראלי כולו
"צעדים שונים לא רק שלא הורידו את המחירים, אלא רק העלו אותם". עו"ד מאיר מזרחי הגדיר את מס ריבוי נכסים: "מהגרועים שנחקקו בישראל"
מגמת ההתקפות נגד צעדי ממשלת ישראל בידי המרצים השונים בכנס לשכת שמאי המקרקעין באילת נמשכה גם היום.
תחילה, שמאי המקרקעין, אסף גסטרוינד, שהנחה את אחד הפאנלים המקצועיים בכנס, בחר לפתוח את דבריו בהתקפה חריפה על הרגולציה המוגזמת שמנסים שר האוצר, משה כחלון וחברי קבינט הדיור, לכפות על שוק הנדל"ן.
"הגרולציה בנדל"ן משתנה באופן תדיר, ולמעשה תדיר מדי", אמר גסטפרוינד. "אולי המטרה היא לנסות ולעצור את הגאות במחירי הנדל"ן, אך לעתים קרובות מדי, בניסיון לשנות את כיוון הספינה, צעדים שונים של הממשלה והאוצר נראים לנו, השמאים, כמוזרים ואף לא רלוונטיים. דוגמא מובהקת לכך הייתה ההחלטה של שר האוצר להעלות את שיעורי מס הרכישה על דירה שנייה. צעד זה – לא רק שלא השיג את המטרה שלשמא הוא תוקן, אלא נהפוך הוא – הוא גרם רק לעליית מחירים. החשש הוא שריסון בלתי מבוקר של מחירי הנדל"ן, כפי שנעשה היום על ידי הממשלה, עשוי לגרום לטלטלות ולפגיעה הפוכה בשוק הנדל"ן, בכלכלה החופשית, ואף בכלכלה הישראלית כולה. על הממשלה להיזהר שלא לשפוך את התינוק עם המים".
גסטפרוינד הציע לממשלה להיעזר בשמאים לפני שהיא קובעת רגולציה נוספת בשוק הנדל"ן. "ראינו בשנים האחרונות, שכל מה שהציעו השמאים בתחום תרם לשינויים חיוביים בענף", אמר גסטפרוינד. "אנחנו גוף מקצועי שמלווה את הנדל"ן הישראלי ומכיר אותו מקרוב גם בתקופות של עליית מחירים וגם בתקופות של ירידת מחירים. מי שרוצה, באמצעות חקיקה, לגרום למפנה בשוק הנדל"ן ולירידת מחירים – ראוי שיתייעץ בשמאים, במקום להתעמת איתם".
עו"ד מאיר מזרחי, תקף גם הוא רגולציה שמוביל כחלון. "מס ריבוי נכסים הוא מהמיסים הגרועים שנחקקו בישראל", אמר מזרחי. "החליטו להוריד את מחירי הדירות וקבעו מס חדש. זה המס היחיד על רכוש ועל משהו שכבר יש לך, והוא נחקק רטרואקטיבית. הוא גם מוטל על מי שאין לו רווח. גם אם יש לאדם דירה שלישית בירוחם, שהוא לא מצליח להשכיר – עדיין הוא צריך לשלם. למה? המס הזה עומד בניגוד לפסיקות עבר של בית המשפט. בחוק יש גם דברים הזויים: קבעו שאם יש שני בני זוג שיש להם 4 דירות – הם יכולים לגור בנפרד, ואז זה לא נחשב לדירה שלישית. גאוני. הטילו מס חדש וקבעו שיש 50 אלף דירות כאלה. במקרה כזה הרווח למדינה הוא 900 מיליון שקל בשנה, ואז זה אולי מס שראוי לחוקק. אבל אם בודקים את המספרים, רואים ש-40 אלף מהדירות האלה הן דירות שאנשים יתנו כ'מתנה' לבני משפחה או פתרונות אחרים שהמדינה לא תוכל לעקוב אחריהם. גם הנוסחה לפיה מנוסח החוק היא הזויה ואין אחד שיכול באמת לחשב אותה. מי שקרא את החוק מבין את זה. אני מבטיח ארוחת בוקר זוגית למי שמבין את הנוסחה הזאת".
עו"ד ירון גרופמן כינה את חוק ההסדרים כ"פח שאליו מושלכים חוקים מהותיים ורלוונטיים מדי, שמשפיעים על כולנו, ומאושרים בבת אחת".
בפאנל השתתפו עם עו"ד טלי סלטון ישועה, עו"ד גדעון פישר ועו"ד משה רז כהן.


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il