TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

אפריקה ישראל השקעות מדווחת על כוונתה לפתוח בהידברות עם כלל מחזיקי האג"ח של החברה לגיבוש תכנית לארגון מחדש של מצבת התחייבויותיה


אפי פיתוח הודעה מהבנק הרוסי VTB , שהעמיד לרשותה ליווי בנקאי בהיקף של כ- 611 מיליון דולר
♦ בתקופה האחרונה, כפועל יוצא מהחרפת הקונפליקט המדיני – פוליטי בין רוסיה לבין אוקראינה שגרר הטלת סנקציות כלכליות על רוסיה על ידי הקהילה הבינלאומית, לצד ירידה דרמטית במחירי הנפט בעולם ופיחות חריף בשער החליפין של הרובל לעומת הדולר, נקלע המשק הרוסי למשבר עמוק שטרם ניתן לעמוד בבירור על סיומו בטווח הקצר ואף מעבר לכך. השלכותיו של משבר כלכלי נרחב זה, לא פסחו על חברת הבת המהותית של החברה, אפי פיתוח, המרכזת את נכסיה ופעילות הנדל"ן של אפריקה ישראל ברוסיה. החברה ספגה שחיקה מתמשכת בהכנסותיה ורווחיה, ורשמה הפחתות בהיקף מצטבר של מאות מיליוני דולר בשווי נכסי הנדל"ן להשקעה שלה.
♦ לאחרונה כפועל יוצא של התרחשויות אלו, קיבלה אפי פיתוח הודעה מהבנק הרוסי VTB , שהעמיד לרשותה ליווי בנקאי בהיקף של כ- 611 מיליון דולר בפרויקטים אפימול ואוזרקובסקיה III, המתריע על כך שחלה הרעה מהותית במצב הפיננסי של החברה. וכי, קיימות נסיבות נוספות המעידות על כך, שהלוואות אלה לא יסולקו במועדיהן. לאור זאת, הודיע הבנק הרוסי שהיה וההשלכות השליליות הללו לא יוסרו, אזי יממש את זכויותיו לדרוש פירעון מוקדם של ההלוואות או לחילופין, בוחנים הצדדים אפשרות, לפיה ההלוואות תפרענה בתמורה למספר נכסים מהותיים. וזאת, לאחר שהיתכנותן של חלופות מימון אחרות נמצאו כבלתי ישימות.
♦ אם וככל שיוסכם על ביצועה של עסקת ההחלפה, ככל הנראה תרשום בגינה אפי פיתוח בדוחותיה הכספיים קיטון בהון בסך של כ- 266 מיליון בכפוף למבנה העסקה מול הבנק.
♦ מכניסתו לתוקף של הסדר החוב שנחתם במאי 2010, פעלה הנהלת החברה בנחישות למימוש נכסים במחירים ראויים לשם הבטחת יכולתה לפרוע את התחייבויותיה הפיננסיות הנרחבות. כאשר, מאז ועד היום מימשה החברה נכסים בהיקף כולל של כ- 6.7 מיליארד ₪ ופרעה התחייבויות בהיקף כולל של כ- 4.8 מיליארד ₪. כמו כן, במהלך התקופה השקיעו בעלי מניותיה כ- 1.35 מיליארד ₪ (מתוכו, חלקו של בעל השליטה בחברה הסתכם בכ- 765 מיליון ₪).
♦ התפתחויות האחרונות ברוסיה הצפויות להציב את החברה בסכנה מוחשית של חדלות פירעון, מחד, ותלותה המובהקת של יכולת הפירעון של התחייבויות אפריקה ישראל בהצלחתה לממש נכסים במהלך השנים הבאות, מאידך, מעצימים את תנאי אי הוודאות בפניהם ניצבת כיום אפריקה ישראל. ומעוררים ספק רב ביכולתה להמשיך וליישם בהצלחה מלאה את מהלכיה הנדרשים לשם פירעון התחייבויותיה במועדן.
♦ לאור זאת, הגיע דירקטוריון החברה לכלל מסקנה כי, לשם מתן מענה הולם לסיכונים המצויינים לעיל, כמו גם לשינויים נוספים לרעה שעוד עלולים לחול בהמשך, ומתוך ראייה שקולה ומידת האחריות לשפר את סיכוייה של אפריקה ישראל בהתמודדותה עם פירעון התחייבויותיה, יש לפעול לארגון מחדש של חוב החברה.
♦ להסרת ספק, מובהר כי הדברים האמורים אינם מתייחסים לחברות הבנות הציבוריות של החברה.
♦ אברהם נובוגרוצקי (נובו), מנכ"ל אפריקה ישראל: "המשבר העמוק, שפקד את הכלכלה הרוסית בשנתיים האחרונות והחריף בחודשים האחרונים, השליך לרעה על שוק הנדל"ן ברוסיה, וכפועל יוצא על נכסי הנדל"ן של אפי פיתוח. אנו ערים לכך, שמשבר זה טרם חלף והוא ממשיך להציב אתגרים מורכבים בפנינו ובפני חברות בינלאומיות הפועלות במדינה זו. לאור ההתמודדות עם האתגרים בשוק הרוסי, הוחלט בשנית לגבש תכנית לארגון מחדש של מצבת התחייבויותיה של אפריקה ישראל. החלטה זו הינה בבחינת הכרח המציאות, וזאת כדרך יחידה לאפשר לחברה לעמוד בהתחייבויותיה כלפי כלל מחזיקי אגרות החוב שלה. תוך, מחויבות לשמירה על הוגנות ויחס בלתי מפלה בין מחזיקי אגרות החוב. אפריקה ישראל תמשיך לנקוט בכל הצעדים הדרושים, מבניים וניהוליים כאחד, להתאמת פעילותה העסקית והארגונית למציאות מורכבת זו".
לאור ההחרפה במשבר הכלכלי ברוסיה: קבוצת אפריקה ישראל מדווחת היום (יום שלישי 17 במאי 2016), כי מדווחת על כוונתה לפתוח בהידברות עם כלל מחזיקי האג"ח של החברה לגיבוש תכנית לארגון מחדש של מצבת התחייבויותיה.
בתקופה האחרונה, כפועל יוצא מהחרפת הקונפליקט המדיני - פוליטי בין רוסיה לבין אוקראינה שגרר הטלת סנקציות כלכליות על רוסיה על ידי הקהילה הבינלאומית, לצד ירידה דרמטית במחירי הנפט בעולם ופיחות חריף בשער החליפין של הרובל לעומת הדולר, נקלע המשק הרוסי למשבר עמוק שטרם ניתן לעמוד בבירור על סיומו בטווח הקצר ואף מעבר לכך. השלכותיו של משבר כלכלי נרחב זה, לא פסחו על חברת הבת המהותית של החברה, אפי פיתוח, המרכזת את נכסיה ופעילות הנדל"ן של אפריקה ישראל ברוסיה. החברה ספגה שחיקה מתמשכת בהכנסותיה ורווחיה, ורשמה הפחתות בהיקף מצטבר של מאות מיליוני דולר בשווי נכסי הנדל"ן להשקעה שלה.
לאחרונה כפועל יוצא של התרחשויות אלו, קיבלה אפי פיתוח הודעה מהבנק הרוסי VTB , שהעמיד לרשותה ליווי בנקאי בהיקף של כ- 611 מיליון דולר בפרויקטים אפימול ובפרויקט אוזרקובסקיה III, המתריע על כך שחלה הרעה מהותית במצב הפיננסי של החברה. וכי, קיימות נסיבות נוספות המעידות על כך, שהלוואות אלה לא יסולקו במועדיהן. לאור זאת, הודיע הבנק הרוסי שהיה וההשלכות השליליות הללו לא יוסרו, אזי יממש את זכויותיו לדרוש פירעון מוקדם של ההלוואות או לחילופין, בוחנים הצדדים אפשרות, לפיה ההלוואות תפרענה בתמורה להעברה של מספר נכסים מהותיים. וזאת, לאחר שנבחנו היתכנותן של חלופות מימון אחרות בלתי ישימות.
אם וככל שיוסכם על ביצועה של עסקת ההחלפה, ככל הנראה תרשום בגינה אפי פיתוח בדוחותיה הכספיים הפחתה בשווי ההוגן של הנכסים הנ"ל בסך של כ- 266 מיליון דולר בכפוף למבנה העסקה מול הבנק.
מכניסתו לתוקף של הסדר החוב שנחתם במאי 2010, פעלה הנהלת החברה בנחישות למימוש נכסים במחירים ראויים לשם הבטחת יכולתה לפרוע את התחייבויותיה הפיננסיות הנרחבות. כאשר, מאז ועד היום מימשה החברה נכסים בהיקף כולל של כ- 6.7 מיליארד ₪ ופרעה התחייבויות בהיקף כולל של כ- 4.8 מיליארד ₪. כמו כן, במהלך התקופה השקיעו בעלי מניותיה כ- 1.35 מיליארד ₪ (מתוכו, חלקו של בעל השליטה בחברה הסתכם בכ- 765 מיליון ₪).
התפתחויות האחרונות ברוסיה הצפויות להציב את החברה בסכנה מוחשית של חדלות פירעון, מחד, ותלותה המובהקת של יכולת הפירעון של התחייבויות אפריקה ישראל בהצלחתה לממש נכסים במהלך השנים הבאות, מאידך, מעצימים את תנאי אי הוודאות בפניהם ניצבת כיום אפריקה ישראל. ומעוררים ספק רב ביכולתה להמשיך וליישם בהצלחה מלאה את מהלכיה הנדרשים לשם פירעון התחייבויותיה במועדן.
לאור זאת, הגיע דירקטוריון החברה לכלל מסקנה כי, לשם מתן מענה הולם לסיכונים המצויינים לעיל, כמו גם לשינויים נוספים לרעה שעוד עלולים לחול בהמשך, ומתוך ראייה שקולה ומידת האחריות לשפר את סיכוייה של אפריקה ישראל בהתמודדותה עם פירעון התחייבויותיה, יש לפעול לארגון מחדש של חוב החברה.


בתמונה: אברהם נובוגרוצקי (נובו), מנכ"ל אפריקה ישראל.
צילום: מיקי קורן


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il