TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

תחזית לשנת 2016-תכנית "מחיר למשתכן" מעוננת חלקית


הכותב הוא רוני מזרחי, מנכ"ל ובעלים של קבוצת מזרחי

עוד מעט אנחנו נפרדים משנת 2015, שנה שגם בה לא נמצא מרפא לתחלואי הנדל"ן בישראל. מה קרה בשנה האחרונה ומה מצפה לנו בשנת 2016? אינני איש בשורות – שום דבר לא ישתנה באופן דרמטי, רק כמה פלסטרים שלא ירפאו את המחלה. בשביל שדברים באמת יקרו - שייבנו יותר יחידות דיור עבור הזוגות הצעירים ושיוזלו מחירי הדיור - צריך לבצע ניתוח לב פתוח!

בעוד כי מתקיימת צמיחה באוכלוסייה העומדת על קצב גידול שנתי של 2% בשנה, והביקוש לדירות ממשיך לנסוק, הממשלה ממשיכה להעלות יוזמות לא אפקטיביות. ראינו כבר כי כל התוכניות של האוצר הקודם ובעיקר חוק מע"מ 0 לא הביאו לציון גאולה.

גם היוזמה החדשה והמבורכת של משרד השיכון תחת ניצוחו של שר האוצר הנוכחי משה כחלון ושר הבינוי והשיכון גלאנט "מחיר למשתכן" במסגרתה חסרי דירה יוכלו לרכוש דירה בתנאים מועדפים כאשר קבלן שיציע את המחיר הנמוך ביותר לדירה יזכה במכרז, מעניקה פתרון חלקי מאוד בטווך של 5-10 שנים מהיום. ומדוע כך הדבר? מאחר והשיטה תחול על כל קרקעות המדינה, של רשות מקרקעי ישראל עדיין יימצא מזור חלקי ומצומצם עבור הזוגות הצעירים במסגרת ההתנהלות הממשלתית, בעוד שייווצר מחסור עז בדירות בשוק משפרי הדיור מאחר ולשוק זה לא מופנות קרקעות כלל.

שיטת ה"זבנג וגמרנו" איננה נכונה. צריך לטפל במכלול חסמים מהותיים בענף הבנייה דוגמת בירוקרטיה מטורפת ורגולציה עודפת: הממשלה, העיריות, ומשרד השיכון "חולבים" את הקבלנים ומקשים על ביצוע מלאכתם הנאמנה דרך קשיים בקבלת היתרים שמעכבים את הבנייה והיטלי השבחה ופיתוח למיניהם שרק מייקרים את מחירי הדירות. אלו הם רק מקצת מן המשחקים המכוערים שבסופו של דבר פוגעים יותר מכל בלקוח הסופי – אותו זוג צעיר שחלומו לרכוש דירה רק הולך ומתרחק ו/או אותה משפחה הרוצה לשדרג את מגוריה.

צר לי רבותי, אבל פיתרון אמיתי לא נראה באופק וגם בשנת 2016 מחירי הדירות ימשיכו לעלות ולעלות. זאת בעת ש-40% ממחיר הדירה ממשיך לזרום לכיסה התופח של המדינה ואם מדובר בקרקעות השייכות למדינה אזי בין 50% ל-60% ממחיר הדירה משתלשל לכיס של מדינת ישראל.

לא יועילו לא הנאומים ולא ההבטחות ובטח שלא ההתנהלות הממשלתית בתחום הבינוי והדיור כפי שהיא כיום. גם אם בקרוב נתחיל לשמוע על התוצאות הראשונות של תכנית "מחיר למשתכן" ועל הקצאת מגרשים, הצרות סביב התכנית לא יאחרו להופיע גם כן, על אף רצונם הטוב של שר האוצר ושר השיכון. גם בשנת 2016 יתחוור לנו שהבירוקרטיה חזקה מכל רצון טוב ומכל דמיון פורה.
 


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il