TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

בנק מרכנתיל דיסקונט חתם על הסכם ליווי לעמותת בניה בחריש


זו העסקה הראשונה שנחתמת בין עמותת בניה לבנק מלווה בישוב; חברת הנדל"ן באמונה המנהלת את עמותת "בחריש ובקציר תשבות
בעוד עשרה חודשים נעניק בע"ה מפתחות לרוכשי הדירות בפרויקט

עמותת הבנייה "בחריש ובקציר תשבות" חתמה על הסכם ליווי עם בנק מרכנתיל דיסקונט. פרויקט העמותה כולל 66 יחידות דיור אשר שווקו לציבור הדתי לאומי. חברת באמונה המנהלת את העמותה מעריכה כי בעוד עשרה חודשים העבודות בפרויקט יסתיימו ורוכשי הדירות יוכלו לקבל טופס 4 לאכלוס.

"עמותת "בחריש ובקציר תשבות" זכתה בקרקע במסגרת מכרז של רשות מקרקעי ישראל שנסגר בתחילת 2012", מסביר מנכ"ל חברת באמונה ישראל זעירא, "מאז פעלה העמותה באמצעות חברת באמונה לקידום הפרויקט, הוצאת היתרי בניה, בחירת קבלן מבצע (אבנר עשוש מאשקלון) והתחלת עבודות הבניה. הפרויקט מלווה על-ידי עו"ד דודו ג'והן ממשרד עורכי הדין וינרוט, ונמצא כעת בשלבי בניה מתקדמים. הערכות שלנו הן שתוך עשרה חודשים יוכלו חברי העמותה לקבל מפתחות לדירה. אין ספק שחתימת העסקה מול בנק מרכנתיל דיסקונט מהווה בשורה לחברי הפרויקט, מאחר ותהליך ההתקשרות עם בנק לעמותה אורך זמן לא מועט.

בישוב חריש מנוהלות 5 עמותות בניה על-ידי חברת באמונה לבנייה של 1,060 דירות. אלו זכו במכרזי רשות מקרקעי ישראל לפני כשלוש שנים. מאז הודעת הזכייה ועד היום פעלה חברת באמונה מול הבנקים על מנת לקבל ליווי בנקאי לחברי הקבוצה, אך בשל גודל הפרויקט, נתקלה בקשיים רבים, בדומה למרבית קבוצות הרכישה והעמותות הבונות בישוב.
"כאשר הממשלה מאשרת שיווקים של עשרות אלפי דירות לעמותות וקבוצות רכישה, ומנגד, לא מנחה את המפקח על הבנקים כיצד להתנהל מולן, אין ספק שיהיו עיכובים בביצוע פרויקטים נדלניים ששווקו לאותן התארגנויות", מסביר זעירא, המכהן גם כיו"ר פורום ארגון קבוצות הרכישה. "הממשלה לא לקחה בחשבון את הצד המימוני ונכון להיום הבנקים מתקשים להתנהל עם גודל כזה. גם מפקח על הבנקים נקט בגישה מקשיחה מול חברי הקבוצות, כשהעלה את דרישות ההון העצמי שחבר קבוצה חייב לשלם למינימום -40%. כשזוג צעיר נדרש לשים 300,000 שקל על מחיר דירה של 750 אלף שקל, הרי שהעסקה הזו, אטרקטיבית ככל שתהיה, מתייתרת. ברצות המפקח לצנן את שוק המשקיעים הוא הטיל גזירות שהקשו גם על מבקשי דיור בר ההשגה בארץ".
תהליך הליווי הבנקאי בקבוצות רכישה מתחיל במשא ומתן מול הבנק, אך כל רוכש בנפרד צריך לקבל אישור מהבנק למשכנתא. רוכש שלא עובר את המסננת הבנקאית נאלץ לפרוש מהקבוצה וצריך למצוא רוכש אחר במקומו. נכון להיום, בארבע העמותות הנוספות אותן מנהלת "באמונה" יש הצעות ליווי מהבנקים השונים. בכל העמותות החלה הבניה וקצב הביצוע תלוי במידה רבה בליווי הבנקאי.
"אנחנו מצליחים להציע אלטרנטיבה לזוגות הצעירים ולהוזיל את מחירי הדירות", ממשיך זעירא, "דוחות שמאיים שהעברנו לבנקים המלווים מוכיחים כי הן בפרויקטים שאנחנו מנהלים בחריש וגם אלו שהקמנו בירושלים ובמקומות נוספים חברי הקבוצות ירוויחו כ-15%-20 על מחיר הדירה שרכשו".



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il