TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

עיריית בת ים הגישה התנגדות להחלטת הועדה המחוזית להפחית את זכויות הבניה בפרויקט פינוי בינוי ברח' כצנלסון מ- 600 יח"ד ל- 470 יח"ד


עיריית בת ים הגישה התנגדות להחלטת הועדה המחוזית לתכנון ובניה תל אביב שהחליטה להפחית את זכויות הבניה בפרויקט פינוי-בינוי ברחוב כצנלסון בבת ים.
ע"פ התוכנית המצומצמת שאושרה יפונו ויהרסו שיכוני רכבת ובהם 6 מבנים הכוללים 104 דירות ומבנה גן ילדים ובמקומם ייבנו 5 מגדלי מגורים בני 27 קומות, עם 470 יח"ד, וכן גני ילדים ומעון יום. כל מגדל יכלול קומת כניסה גבוהה אחת ו-25 קומות למגורים, עם 3 קומות של חניה תת קרקעית. הדירות החדשות ייבנו בגודל ממוצע של 100 מ"ר. סה"כ מציעה התכנית כ-48,000 מ"ר למגורים (כולל מרפסות) וכ-10,000 מ"ר למבני ציבור. השטח למבני ציבור כולל את מוזיאון "בית ריבק" – מבנה לשימור, אודיטוריום עירוני ומבני חינוך.

התוכנית קודמה לראשונה לפני עשור על ידי הקבלן י. זילברמינץ ובמתכונתה הראשונית תוכננו להיבנות 600 יחידות דיור, אולם הועדה המחוזית צמצמה את התוכנית ל- 470 יח"ד בלבד, דבר שהביא לפרישת היזם. בעקבות זאת התארגנו התושבים והתקשרו עם יזם חדש – מעוז דניאל, שהסכים לקדם את התוכנית ע"פ החלטת הועדה.
העירייה הגישה כעת התנגדות לתוכנית וביקשה להגדיל את כמות יח"ד וגודלן בהתאם לתוכנית המקורית. משמעות ההחלטה להקטין את כמות יח"ד היא שהדיירים יזכו לפחות מ"ר לדירה והעירייה לא תזכה להיטלי השבחה.

ראש עיריית בת ים, יוסי בכר אמר כי "תוכניות של התחדשות עירונית נועדו לשדרג את המבנים ולחזק אותם מפני רעידות אדמה, אך לא פחות חשוב מכך הן מהוות הזדמנות היסטורית לעשיית צדק ולצמצום פערים, אולם לצערנו החלטת הועדה פוגעת בעיקר בציבור". בכר הסביר כי "האינטרס הציבורי הוא לבנות כמה שיותר יחידות דיור, שיתנו מענה למצוקת הדיור החמורה בארץ ויתנו תמריצים לקבלן לסיים את הבניה במהירות. כמו כן התוכנית במתכונתה המצומצמת תביא לכך שהעיר לא תזכה להיטלי השבחה, שנועדו לשמש לצרכים ציבוריים ובהם הקמת גני ילדים, מעונות ומבני ציבור נוספים".

עו"ד ארז פודמסקי שקד, מנכ"ל עיריית בת ים תקף את החלטת הועדה ואמר כי "מדובר בשערורייה ובהמשך האפליה הממוסדת. לא מתקבל על הדעת שהמדינה מתעלמת מהפערים ומנהיגה מדיניות הוספת מ"ר אחידה לתושבי צפון תל אביב ולתושבי רמת יוסף בבת ים. מדיניות שמדקדקת במ"ר אך מתעלמת מהפערים העצומים בערך הקרקע והנדל"ן בכל מקום. וכך יוצא שבעוד תושב צפון ת"א זוכה בהטבה בגובה מיליון ₪ מהמדינה, תושב רמת יוסף זוכה לרבע מהסכום".


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il