TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

אלומות


אלומות
"קמעונאיות המזון נראות כאטרקטיביות להשקעה ביחס לאלטרנטיבות בשוק"
עם סיום עונת הדוחות לרבעון הראשון של 2018 בבורסה בישראל, מנתח רן לוי מבית ההשקעות אלומות שני סקטורים מרכזיים. על שוק קמעונאות המזון בישראל, הוא כותב: " קמעונאיות המזון נראות כאטרקטיביות להשקעה ביחס לאלטרנטיבות כיום בשוק. החברה המעניינת ביותר להשקעה הינה רמי לוי". על שוק התקשורת בישראל, אומר לוי כי הוא " ממשיך להיות מלווה באיומים מכל החזיתות, כאשר להערכתנו היחידים שירוויחו מכך הינם הצרכנים".

שוק קמעונאות מזון בישראל

שוק קמעונאות המזון סיים את דוחות רבעון ראשון 2018 בתוצאות טובות. שופרסל, רמי לוי , וויקטורי הציגו צמיחה בהכנסות של כ 9%, 5% ו 8% בהתאמה. את אותה מגמה אנו רואים ברווחיות התפעולית, כאשר שופרסל מובילה עם רווחיות תפעולית ברבעון 1 2018 של 3.6%, רמי לוי עם 3.5%, וויקטורי עם 2.8%.

קמעונאיות המזון נראות כאטרקטיביות להשקעה ביחס לאלטרנטיבות כיום בשוק. הסביבה הכלכלית בישראל טובה, כאשר החברות הינן בעיצומה של השקעה באפיקי צמיחה שלהן לשנים הקרובות. החברות משקיעות באפיקי צמיחה שלהם בשנים הקרובות, החל התפתחות וצמיחת הזמנות באונליין, כניסה לתחום רשתות פארם ושיפור בהסכמים עם חברות כרטיסי אשראי. נזכיר כי שופרסל רכשה את מהמשביר 365 את רשת ניו פארם, בעוד שרמי לוי רכש את רשת "גוד פארם" על מנת לחדור לשוק הפארם הנחשב לפחות תחרותי.

להערכתנו, החברה המעניינת ביותר להשקעה הינה רמי לוי. רמי לוי צמח לאורך השנים בעיקר על ידי פתיחה ורכישת סניפים בתחום הדיסקאונט. בשלב זה, רמי לוי עובר לאסטרטגיית צמיחה על ידי כניסה לשני תחומים עיקריים:

כניסה לערים – ירית הפתיחה הייתה עסקה עם קופיקס, כאשר רמי לוי התעניין בחנויות והמיקומים של "סופר קופיקס". ל"סופר קופיקס" יש 30 סניפים הממוקמים במרכזי ערים. הלוגיקה בלפתוח סניפים בערים הינה שהרווחיות בסניפים בערים גבוהה יותר מהסניפים הגדולים מחוץ לערים.

רכישת גוד פארם – גוד פארם הינה רשת לאו קוסט שמתחרה בעיקר בסופר פארם וניו פארם עם פריסה של 9 סניפים. המודל העסקי שלה הינה שרוב המוצרים שלה נמכרים בעשרה שקלים. מבחינה אסטרטגית, "גוד פארם" יושבת על רמי לוי כמו כפפה- תחום הפארם נחשב לתחום פחות תחרותי שנשלט בעיקר על ידי רשת סופר פארם וניו פארם וסביר כי נראה שרמי לוי ישנה את המודל העסקי שלה, על ידי הרחבת סל המוצרים הנמכרים בחנויות, פתיחת סניפים גדולים יותר, ומחירים שאינם אחידים.
שוק התקשורת בישראל

שוק התקשורת ממשיך להיות מלווה באיומים מכל החזיתות, כאשר להערכתנו היחידים שירוויחו מכך הינם הצרכנים. סלקום, פרטנר ובזק פרסמו דוחות כספיים שממשיכים את אותה המגמה מהרבעונים האחרונים. בזק ממשיכה להציג שחיקה ברוב המגזרים, כאשר yes איבדה כ 7000 מינויים ו ARPU שממשיך להישחק. מספר המינויים בקווי הטלפון ממשיך לרדת, ופלאפון, בדומה למתחרותיה, סלקום ופרטנר, ממשיכה להציג שחיקה בתחום הנייד. מאידך, בתחום הקווי ,סלקום ופרטנר ממשיכות להגדיל את מעגל הלקוחות שלהם, בעיקר בשל פעילות הטלוויזיה של החברות.

נציין, כי הכניסה של אקספון החזירה את שוק הסלולר לסחרור, כאשר החברות מציעות חבילות במחירים נמוכים של ₪ 20 עד 30 ₪. התחרות הבאה בתחום הסלולארי שצפויה לפגוע בחברות הינו להיות בחבילות בחו"ל. נציין עוד כי חברות התקשורת, בעיקר סלקום ופרטנר, מגדילות את היקף ההשקעות שלהם כחלק מהערכות לפריסת סיבים אופטיים על מנת להתחרות בתשתית בבזק. לסיכום, אנו ממליצים להישאר זהירים בתחום התקשורת, כאשר אנו לא רואים טריגרים חיוביים בתקופה הקרובה.



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il