TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

היסטוריה למשק החשמל הישראלי וצעד חשוב במלחמה בזיהום האוויר: אישור תעריפי לחוות הרוח הגדולה הראשונה בישראל


אנלייט
הפרויקט צפוי להניב הכנסות מתקבולי חשמל בהיקף של 110-100 מ' ש"ח לשנה

מנכ"ל אנלייט גלעד יעבץ: "קבלת האישור התעריפי הינה אבן דרך היסטורית ושיאו של תהליך תכנון ופיתוח רב שנים, והיא תסלול את הדרך להקמת חוות רוח מודרניות נוספות בישראל. אנרגית הרוח הינה מרכיב חיוני בתמהיל האנרגיה בישראל, אשר בשילוב עם אנרגיה סולארית הכרחית לשם השגת היעדים הלאומיים בתחום ייצור החשמל הנקי. הטמעתה תאפשר הוזלה של תעריפי החשמל לכלל התושבים בישראל בהשוואה לשימוש באנרגיה סולארית בלבד"

חברת אנלייט אנרגיה מתחדשת דווחה היום על קבלת אישור תעריפי מרשות החשמל לחוות הרוח עמק הבכא אשר בשליטתה. השלמת הסגירה הפיננסית ותחילת ההקמה צפויים במהלך השבועות הקרובים.
חוות רוח עמק הבכא, מיזם משותף לאנלייט ולד"ר אלי בן דב, הינה חוות הרוח הגדולה ביותר שאושרה בישראל עד כה. אנלייט מחזיקה בשירשור בפרויקט כ- 36% ותעמיד לפרויקט כ- 70% מההון העצמי. את יתרת ההון העצמי תעמיד חברת אוירם, שותפתה בחברת אנרגיות קינטיות, המחזיקה 60% מהפרויקט. החווה מיועדת לקום בשטחים החקלאיים של ששה ישובים ברמת הגולן, באופן אשר יאפשר את המשך הפעילות החקלאית בשטח, במקביל לפעילות הטורבינות. במסגרת הפרויקט יוקמו שלושים טורבינות בהספק כולל של 96 מגה וואט – הספק ייצור השקול למלוא צריכת החשמל של כ- 40,000 משקי בית בישראל.


על פי האישור שהתקבל, התעריף למכירה לרשת של החשמל המיוצר במתקן יהיה 35.81 אגורות לקוט"ש, צמוד ב- 100% למדד המחירים לצרכן.
הכנסות הפרויקט מתקבולי חשמל צפויות לעמוד על 110-100 מיליון ש"ח לשנה, למשך תקופת הרישיון שהינה 20 שנים. עלות הקמת הפרויקט מוערכת בכ- 660 מיליון ₪.
החברה מצויה במו"מ מתקדם לסגירה הפיננסית של הפרויקט, המבוססת על הסכם העקרונות למימון הפרויקט שנחתם עם בנק הפועלים. כחלק מן ההסכם המתגבש, הבנק יוביל קונסורציום של מלווים, בשיתוף קבוצות הראל והפניקס, אשר יממנו את הפרויקט במתווה מימון פרויקטלי Non-recourse.

מנכ"ל אנלייט גלעד יעבץ: "חוות הרוח עמק הבכא מצטרפת לארבעה פרויקטי רוח שהחברה יזמה והקימה באירופה ואנו גאים ליישם את הניסיון והידע בפרויקט הרוח הגדול הראשון בישראל. התממשות הפרויקט מהווה ציון דרך חיובי לתחום הרוח בישראל והקמתו תסלול את הדרך להקמת חוות רוח מודרניות נוספות שמקדמת אנלייט. החווה תייצר חשמל נקי ותפחית את זיהום האוויר בישראל, הגורם למותם של יותר מאלפיים בני אדם מדי שנה. בנוסף, החווה תשמש מנוע צמיחה אזורי, אשר יתרום לפיתוח תשתיות, ליצירת תעסוקה ולהכנסות משמעותיות לישובי הגולן. קבלת האישור התעריפי הינה אבן דרך היסטורית ושיאו של תהליך תכנון ופיתוח מדוקדק וממושך. אנרגית הרוח הינה מרכיב חיוני בתמהיל האנרגיה המתחדשת אשר בשילוב עם אנרגיה סולארית הכרחית לשם השגת היעדים הלאומיים בתחום ייצור החשמל הנקי."

חברת אנלייט אנרגיה מתחדשת, הנסחרת במדד תל אביב 125, היא מהמובילות בישראל בייזום, פיתוח, מימון, הקמה והפעלה של מיזמים לייצור חשמל נקי ממקורות אנרגיה מתחדשת. החברה פועלת כיום בישראל ובאירופה. במהלך השנתיים האחרונות הקימה ו/או השקיעה החברה בלמעלה מ- 130 פרויקטים, בהספק כולל של מעל 350 מגה ואט. החברה נהנית מצבר הכנסות הולך וגדל הבנוי מהסכמים ארוכי טווח למכירת החשמל במתקניה הקיימים, ובמקביל מפתחת פורטפוליו משמעותי של פרויקטים נוספים בעלי פוטנציאל מימוש בעתיד.



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il