TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

מידרוג מותירה על כנו דירוג Aa3 באופק יציב לחברה למימון אילת


מידרוג לוגו
במסגרת הדירוג, מידרוג מעריכה את ההסתברות למתן תמיכה מיוחדת בהיקף ובמועד על ידי המדינה לעיריית אילת כגבוהה מאוד

שיקולים עיקריים לדירוג

במסגרת המעקב, נבחנו נתוני עיריית אילת (להלן: "העירייה" ו/או "אילת" ו/או "הרשות המקומית") במהלך השנים האחרונות, לרבות השוואה לנתוני פורום ה- 15[2] (להלן: "קבוצת הייחוס"). אילת מאופיינת ביחס חוב לתושב ויחס גירעון מצטבר לתושב, גבוהים ביחס לפורום ה-15. בנוסף, שיעורי גביית הארנונה לנפש הינם גבוהים לעומת קבוצת הייחוס ומשקפים פעילות כלכלית מסחרית רחבה.


פעילות כלכלית זו מתבטאת, בין היתר, בשיעור גבוה של תקבולים עצמיים מסך כל התקבולים. לפיכך, קיימת תלות פחותה בתקצוב ממשלתי, אשר הינו בעל מאפיינים תנודתיים יחסית. במסגרת הדירוג נלקח בחשבון, כי בתקופת המעקב סך הגירעון המצטבר של העירייה גדל, שיעור התקבולים העצמאיים מסך התקבולים ירד במעט ודירוג הסוציו אקונומי של אילת עלה מ-5 ל-6 ומשקף שיפור עקבי בפעילות העיר. שיעורי עומס המלוות לסך התקבולים בעיריית אילת יורדים באופן פרמננטי בשנים האחרונות ותומכים את איתנותה הפיננסית של העירייה.


בהתאם לתיקון שטר הנאמנות שבוצע במועדי המעקבים הקודמים, על מנת למתן סיכוני עיתוי בפירעון האג"ח, מעבירה עיריית אילת מראש סכום עודף על סכומי הגבייה הנדרשים, אשר ממתן את סיכון פערי העיתוי בתשלומי החוב. כלכלת אילת תלויה באופן מהותי בתיירות החוץ ותיירות הפנים. מספר הלינות באילת בשנת 2017 נותר ברמות דומות לנתוני 2016, כאשר סך תפוסת החדרים באילת נאמדה בכ- 66.5% לעומת כ- 62.4% דאשתקד. חשוב לציין, כי מירב התיירות עליה נשענת אילת הינה תיירות פנים, אשר הינה בעלת מאפיינים פחות תנודתיים. לעירייה תכניות פיתוח עתידיות מאושרות ומתוקצבות אשר להערכת מידרוג, אין בהן כדי לפגוע באיתנותה הפיננסית של עיריית אילת בטווח הקצר ומאידך הן עשויות להשיא ערך לעיריית אילת בטווח הזמן הבינוני והארוך. מידרוג מבססת את דירוגה על המסגרת הרגולטורית בה פועלות הרשויות המקומיות בישראל, הכוללת בין היתר, פיקוח, אישורים תקציביים ונטילת חוב.


במסגרת הדירוג, מידרוג מעריכה את ההסתברות למתן תמיכה מיוחדת בהיקף ובמועד על ידי המדינה לעיריית אילת כגבוהה מאוד. שעבוד "נכסי פרימיום"[3] המתאפיינים ביציבות ושיעורי גבייה גבוהים, לצד מבנה המימון, תומכים את רמת הוודאות בקשר עם יכולת החברה לשרת את החוב. תשלומי החוב מבוצעים כסדרם, הקרן לשירות חוב מלאה כנדרש, ויחס הכיסוי לפי הגבייה בפועל עמד בסוף שנת 2017, על כ- 4.30.
[1] במועד הדירוג הראשוני עמד היקף החוב על 80 מיליון ₪.

[2] פורום ה- 15 מאגד את "העיריות העצמאיות"; ערים אשר אינן מקבלות מענקי איזון או מענקי פיתוח ממשלתיים, ומנוהלות כמשק עצמאי סגור, מכוח משאביהן הכספיים העצמאיים. עקב פערים במועדי דיווחי הרשויות, הנתונים ההשוואתיים הינם נתוני שנת 2016.

[3] נכסי הפרימיום כוללים, בין היתר, את תקבולי הארנונה המתקבלים מנמל אילת ומנכסים של משרד הביטחון. כמו כן, בשנת 2017 התקבלה גביה עודפת ממשרד הביטחון ונמל אילת (גבייה עודפת של 17.5%) לאחר דיונים מרובים בקשר עם היקף השטחים בגינם מחושבים תשלומי הארנונה.



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il