TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

עיקרי דבריו של ראש הרשות להגנת הפרטיות במשרד המשפטים, עו"ד אלון בכר, מכנס הגנת הפרטיות שנערך הבוקר


משרד המשפטים
"בעבר היה מקובל לטעון שפרטיות מיועדת לאנשים "רעים" שעושים דברים "לא יפים" - אנשים שבאמת יש להם מה להסתיר. אני רוצה לדבר היום, על הדור הבא של הפרטיות, לאן היא הולכת ולמה היא מלכת הזכויות החדשה
הטכנולוגיה המתפרצת סחפה אותנו במהירות שיא והפרטיות הפכה להיות מלכת הזכויות החדשה, כי היא בעצם שומרת הסף של כל שאר הזכויות. ללא פרטיות ושמירה על המידע האישי שלנו, גם הזכויות הבלתי ניתנות לערעור כמו חופש ביטוי, שוויון, חופש הקניין והעיסוק, לא יכולות לצאת לפועל. ההגנה על המידע האישי שלנו נובעת מההבנה שללא ההגנה הזו, נחיה בעולם שאף אחד מאיתנו לא רוצה לחיות בו.

בחיים המודרניים, אנו מוצאים את עצמנו, ברצוננו או שלא ברצוננו מתועדים, מתויגים, נעקבים ומנותחים בכל רגע נתון.

יש איזשהו כשל בסיסי בהבנה של הרבה מאוד אנשים, בלהבין שהאינטרנט, שאנחנו חיים בו כל הזמן, הוא לא מקום פרטי גם אם אתה עושה בו שימוש פרטי לכאורה. לתיעוד האינסופי, העקבות, שובל המידע הדיגיטלי שאנו מייצרים בעצמנו ועבורנו, יש השלכות קיצוניות.

צריך לקחת בחשבון שהמיקום, הנתונים, האפליקציות, שנמצאים במכשיר המעקב שיש לכל אחד מאיתנו בכיס – הסמארטפון, הם יצרנים אינסופיים של מידע שנאגר בכל מיני מקומות, ומנותח באופן מאוד מתוחכם. בד"כ למטרות שיווקיות מסחריות, כך הפרטיות הפכה למטבע החדש באמצעותו אנחנו משלמים על השירותים הדיגיטליים שאנחנו מקבלים.

כל אחד היום שרוצה לנסוע לחו"ל, נכנס לאינטרנט ומשווה מחירים. ויש לכולנו נטייה לחשוב שהמידע הזה שמקבלים הוא אובייקטיבי, שנועד רק לעשות לנו טוב ולמכור לנו בזול מוצרים. רק מה? במציאות זה לא כך. אנו חיים בעולם מותאם אישית ובאינטרנט מותאם אישית, כך שאנשים שונים יקבלו תוצאות שונות. זה לא תהליך רנדומאלי. התשובות יהיו שונות כי כל דבר שאנחנו עושים ברשת היום מותאם לנו אישית ומאוד פרסונאלי. התוצאות שנקבל משקפות בעיקר את מה שהאלגוריתם, הרשת, החברות המסחריות, רוצות שנקבל באותו רגע נתון.

על מה מבוססות התשובות האלה? על יכולות ניתוח מאוד מתוחכמות של אלגוריתמים, שלוקחים את כל מה שאפשר לדעת עלינו ומגיעים למסקנה מה הכי נכון להציע לנו או למכור לנו לצורך העניין.

אם חשבנו שאנחנו משווים בין מחירים, ומזמינים את ההצעה הכי טובה שיש, אז למעשה –האלגוריתם מציע לנו את המחיר הגבוה ביותר שהוא חושב שנשלם, על בסיס ניתוח המידע האישי שלנו.

קודם צריך להבין ולהפנים שזה עולה לנו הרבה כסף, אנו לא מקבלים את ההצעה הזולה ביותר, אנו משווים אבל לא באמת מקבלים תוצאות אובייקטיביות.

אבל אם חשבנו שהחיבור שלנו לרשת שרק הולך ומתהדק, משפיע רק על המחיר שאנחנו מקבלים או לאילו פרסומות ממוקדות אנחנו נחשפים, הרי שבפועל אנחנו מגלים שזה משפיע על שיטת ממשל, על העתיד שלנו כחברה, על השאלה האם אנו חיים במדינה דמוקרטית חופשית, או האם מישהו מנהל אותנו ומשפיע עלינו בזמן שאנחנו אפילו לא יודעים את זה.

אנו רואים בשנים האחרונות, ובמיוחד בשנה האחרונה, שלפגיעה בזכות לפרטיות השלכות על עצם קיומה של דמוקרטיה תקינה. על היכולת של כל אחד ואחת מאיתנו לקבל החלטות חופשיות, ועל ההבנה שלנו את העולם והמציאות כפי שהיא, מה באמת קרה, מה באמת נכון.

בעולם בו מייצרים עלינו פרופיל פסיכולוגי ועל בסיסו חושפים אותנו לתוכן מותאם, שמשפיע על תפישת המציאות שלנו באמצעות חדשות מזויפות, מניפולציות פוליטיות, הטיות בתפישה או הבנה, הוא העולם החדש, בו הפרטיות היא תנאי מוקדם לכל זכות אחר.

אז פרטיות הדור הבא זה ממש לא "אין מה להסתיר". אם לא נטיל מגבלות עליה, הטכנולוגיה, שהיא דבר נפלא שיכול לקדם את האנושות בתחומים רבים, עלולה להיות הרסנית.

כשחושבים על דיסטופיה, לא צריך ללכת רחוק ולחשוב שנים קדימה. אנחנו יכולים לדבר על מחוז קטן בסין בו נערך בימים אלה ניסוי חברתי - דירוג מבוסס נתונים אישיים. באזור הפיילוט הזה נותנים ציון לאזרחים בכל רגע נתון, על בסיס המידע האישי שלהם. הציון נקבע על פי מיהם החברים שלהם, מה הם קונים, אם הם היו ילדים טובים בבי"ס או לא, האם הם מצייתים לחוקים, או שמא עוברים ברמזור אדום...הציון שמתקבל משפיע על איפה אתה יכול לגור, האם תשכור רכב, האם הילד שלך ילמד בבי"ס פרטי, האם תוכל לצאת מהארץ.... במציאות הזו, יש לך זכויות מלאות רק אם "האח גדול" או כל גורם אחר רואה בך שאדם נורמטיבי, כמו שרוצים שתהיה. אנשים חתרניים יצרתיים שבועטים במוסכמות - בדירוג הסיני הם יקבלו ציון נמוך, כי הם לא הולכים בתלם.

"יחד עם זאת, אני חייב לומר: הגורל שלנו הוא בידינו. את הטכנולוגיה מפתחים אנשים, למען אנשים. האם אנחנו חיים במציאות בה אנחנו יכולים לאבד את החופש שלנו במהירות? כן! אבל יש לנו כלים להתמודד, והכל מתחיל במודעות. גזירת גורל או טכנולוגיה עם חיים מעצמה.

המידע האישי הוא החיים שלנו, הוא השאיפות והתקוות שלנו, הסודות שלנו, היכולת שלנו להיות חופשיים, לקבל החלטות, לחשוב מחשבות, להיות חתרניים ולא לעבור על החוק. בלי פרטיות לא נהיה חופשיים, נקודה.

כמה מילים לגופים עסקיים. לפני כחודש נכנסו לתוקף תקנות אבטחת המידע. מי שמבין מה קורה בעולם, מבין שאם תנהל את המידע חכם תחסוך לחברה הרבה כסף ועוגמת נפש. היום אנחנו רואים חב' שקורסות עקב ניהול לא נכון של מידע אישי או דליפה.

אם אתם מחזיקים במידע שאתם לא ממש צריכים, אבל יש בו רגישות, אז החובות עליכם קשות. תאספו רק את המידע שאתם צריכים. אם יש בידיכם מידע עודף תמחקו אותו. אם יש מידע לא בשימוש, אז שלא יהיה בכלל, לא אצלכם ולא אצל אף אחד אחר.

ככה אתם מגנים גם על הלקוחות שלכם, וגם על עתיד הארגון שלכם."


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS

כתבות נוספות

- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il