TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

קבוצת ברן מדווחת על תוצאותיה לרבעון הראשון של 2018


ברן
ביצוע פרויקטים בשווקי היעד המרכזיים והמשך התייעלות הובילו את ברן לשיעור רווחיות גולמית של 18%; מדווחת על רווח נקי זה הרבעון החמישי ברציפות
ברן מתמידה במגמת צמצום ההוצאות התפעוליות

חברת ברן, חברת ההנדסה המובילה בישראל המתמחה במתן פתרונות מלאים, רב תחומיים ואינטגרטיביים בתחומי ההנדסה, התשתיות והטכנולוגיה, מפרסמת את תוצאותיה הכספיות לרבעון הראשון של 2018.

ברן מדווחת על רבעון חמישי ברציפות בו נרשם רווח נקי הודות להמשך יישום תוכנית העבודה ותהליך הפחתת העלויות בחברה. תוכנית העבודה שהחברה מיישמת בפעילות בישראל לצד יציאה מפעילויות ומדינות מפסידות או שאינן רווחיות, הביאו את רמת רווחיות גולמית לשיעור גבוה של כ-18% מסך ההכנסות.
ההכנסות ברבעון הראשון של 2018 הסתכמו בכ-97 מיליון שקל בהשוואה להכנסות של 161 מיליון שקל ברבעון המקביל. עיקר הירידה בהכנסות מיוחסת לסיום פרויקט תעשייתי גדול שביצעה ברן ישראל והיווה נתח ניכר מהכנסות המגזר ברבעון המקביל בשנת 2017, ובנוסף, מהכרה נמוכה יותר בהכנסות ברבעון מפרויקט הולכת המים באתיופיה, הנחשב לפרויקט הגדול ביותר של ברן אינטרנשיונל כרגע ,בהיקף של 88 מיליון דולר. הפרויקט באתיופיה ממשיך להתקדם כסדרו והינו מתורמי הסיבות לרווחיות.

שיעור הרווח הגולמי ברבעון הראשון של 2018 הגיע לכ-18% מסך ההכנסות בהשוואה לשיעור רווח גולמי של כ-14% ברבעון המקביל. השיפור ברווחיות הגולמית נובע מיציאה מפעילויות שאינן רווחיות במגזר ברן אינטרנשיונל וכן שיפור הרווחיות בפרויקטים הן במגזר ברן ישראל והן במגזר ברן אינטרנשיונל.

הרווח התפעולי של ברן ברבעון הראשון של 2018 הסתכם ב-2 מיליון שקל לעומת רווח תפעולי של 9.8 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. מקור הירידה הינו בסכום חד פעמי של כ-4.4 מיליון שקל שנכלל ברווח התפעולי ברבעון הראשון של 2017, בגין סגירת חברות ופעילויות הפסדיות מהעבר. ברן מבצעת, החל מ-2015, צמצום עלויות וירידה בשיעור הוצאות הנהלה וכלליות. שיעור הוצאות הנהלה וכלליות מתוך ההכנסות עומד ברבעון זה על כ-13 מיליון ש"ח ,ירידה של כ-1.6 מיליון שקל בהשוואה לאלו ברבעון המקביל אשתקד. החברה ממשיכה לבצע תהליכי התייעלות ואלו צפויים לבוא לידי ביטוי גם לאורך שנת 2018.

הוצאות מימון נטו ברבעון הראשון של 2018 הסתכמו בכ-600 אלף שקל לעומת 3.2 מיליון שקל ברבעון מקביל אשתקד. הוצאות המימון כוללות את הוצאות המימון בגין סדרת האג"ח והוצאות מימון בנקאי. זאת כאשר היחלשות השקל יצרה קיטון בהוצאות המימון במדינות בהן פועלת החברה.

הרווח הנקי לבעלי המניות ברבעון הראשון של 2018 הסתכם ב-1 מיליון שקל לעומת 6 מיליון שקל ברבעון מקביל אשתקד. ברן ממשיכה לדווח על רווח נקי זה הרבעון החמישי ברציפות, בהתאם לתכנית העבודה של החברה. הרווח הנקי ברבעון הראשון של 2018 דומה לזה שנרשם ברבעון הקודם.

ההון העצמי נכון לסוף הרבעון הראשון של 2018 הסתכם ב-88 מיליון שקל, כ-27% מסך המאזן, וזאת בהשוואה להון עצמי של 76 מיליון שקל, שהיווה אז כ-22.5% מסך המאזן, ברבעון המקביל אשתקד.

תזרים מזומנים חיובי מפעילות שוטפת הסתכם ברבעון הראשון של 2018 בכ-3.3 מיליון שקל. התזרים החיובי הרבעון נובע מפעילויות ברן בישראל.

שרון זייד, מנכ"ל קבוצת ברן, מסר: "קבוצת ברן עוברת תהליכי התייעלות תפעולית והתמקדות בפעילויות המניבות רווח. אנו שמחים מאוד כי תוצאות הרבעון הראשון של 2018, ממשיכות לשקף בחירה מוקפדת של פרויקטים רווחיים לצד מגמת התייעלות הצפויה להימשך גם לאורך שנת 2018. במקביל, הצעדים בהם נקטנו מניחים את התשתית לכניסה והרחבה אפשרית של פעילותנו בטריטוריות מרכזיות אשר יגדילו את צבר ההזמנות ויחזקו את פעילויות החברה בעולם ובישראל. ברן מנצלת כיום בצורה אופטימאלית את הידע, הניסיון ויכולות הביצוע הגבוהות, וממסדת קשרי עבודה אסטרטגיים עם הלקוחות.

"לחברה פרויקטים מרכזיים באתיופיה, תאילנד, גרמניה ורומניה, לצד פעילות רווחית ויציבה לאורך זמן בישראל בתחומי התחבורה, התשתיות האזרחיות ותחום התקשורת. ברן מנהלת כיום באמצעות חברת בת, את אחד מפרויקטי התשתית הגדולים שהיו בישראל, הקמת נמלי הים החדשים בישראל בחיפה ובאשדוד, שעלות ההקמה של כל אחד מהם מוערכת במעל מיליארד דולר. מדובר בפרויקטים מורכבים וגדולים בהיקפם , והמוניטין שצברנו בהקמה שלהם מאפשרת לנו להתמודד על פרויקטים דומים בחו"ל".

אנו מזהים פוטנציאל עסקי חשוב ברוסיה ומקווים כי ברן תוכל לזכות בפרויקטים נוספים בשוק יעד מרכזי זה. מגזר הפעילות של ברן ישראל הניב אחוז רווחית תפעולית של 8% וזאת על אף הקשחת הרגולציה בתחומי איכות הסביבה ותהליכים בתחום המיסוי והתאגידים. הצלחנו לבצע התאמה של הפעילות לתנאי השוק, באופן שבו אנו מצליחים כיום לנצל את הצמיחה הקיימת בתחום התשתיות האזרחיות. במקביל, אנו ערוכים היטב ומאמינים כי גם לפעילויות החברה בתחום ההנדסה ובפרויקטים בתעשייה הכבדה והמסורתית תהיה תרומה להכנסות ולרווחיות של פעילות ברן ישראל בעתיד. בשנת 2018 מונה רוני סרי כמנכ"ל החדש בברן ישראל לצורך המשך חיזוק פעילות החברה וחתירה לעמידה ביעדים שהוצבו לה לשנת 2018.

"ברן פועלת להגדלת צבר הפרויקטים בישראל והרחבת פעילות ברן אינטרנשיונל ותפעל לשמירה ושיפור רמות הרווחיות המאפיינות את פעילותנו ברבעונים האחרונים".

אודות קבוצת ברן:

קבוצת ברן הינה ספקית בינלאומית של פתרונות הנדסה, תשתיות וטכנולוגיה הפועלת בישראל ובחו"ל. החברה מתמחה בתחומי התכנון ההנדסי, ניהול והקמה של פרויקטים מורכבים בתחום
התשתיות, ההנדסה והתעשייה. קבוצת ברן הינה בעלת שליטה בחברות בנות וקשורות הפועלות ומבצעות פרויקטים בארץ ובחו"ל. קבוצת ברן הייתה אחראית עד היום על ביצוע של אלפי פרויקטים בארץ ובעולם עבור מאות לקוחות במגוון רחב של תעשיות. לחברה צבר הזמנות עם אופק פעילות לשנים הקרובות ושמה לה כיעד להמשיך בצמיחת הכנסותיה מפעילותה הבינלאומית ובשמירה על מובילות בשוק הישראלי. ברן מעסיקה כ-800 עובדים, כולל עובדי החברות בחו"ל.







טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS

כתבות נוספות

- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il