TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

אל על הציגה היום את תוצאות הרבעון הראשון של 2018


אל על
החברה רשמה גידול בהכנסות ברבעון זה בכ-11% ל-464 מיליון דולר, גידול בכמות הנוסעים בכ- 2.5%, גידול בשיעור התפוסה (Load Factor) לכ- 83.8%

לצד זאת , רשמה החברה גידול של כ-15% בהוצאות התפעוליות ,שנבעו בעיקר מגידול בפעילות, מעליה בהוצאות הדלק בהיקף של כ-23 מיליון דולר בשל עליה במחירו, עליה בהוצאות השכר בכ-7 מיליון דולר בעיקר עקב שחיקת הדולר מול השקל ועליה בשכר מינימום.

ההפסד הנקי לרבעון הסתכם ב- 44 מיליון דולר.

גונן אוסישקין, מנכ"ל אל על אמר היום : "במהלך הרבעון הראשון לשנת 2018 רשמה אל על גידול של כ-11% בהכנסותיה ביחס לרבעון המקביל אשתקד. החברה הגדילה את היקפי פעילותה, על אף האתגרים הרבים הנובעים מפתיחת השמים והתחרות העזה והמתגברת מצד חברות התעופה הזרות, ובמיוחד חברות ה low cost.
יחד עם זאת, החברה רשמה גידול בהוצאות, שנבע בעיקר מהעלייה במחיר הדלק ושינויים בשערי החליפין, כך שבשורה התחתונה סיימה את הרבעון, המתאפיין בחולשה עונתית, עם הפסד בסך 44 מיליון $.

לאור המציאות המשתנה והתחרות הגוברת, כמו גם השינוי במחירי הדלק ,שערי החליפין והרגולציה, חברת אל על נמצאת כיום בעיצומו של תהליך התייעלות מואץ הן מבחינת היקפו והן מבחינת מהירות היישום שלו. במסגרת זו הכרזנו על מספר פעולות משמעותיות וצפויות להתקבל החלטות נוספות בתחומים המרכזיים בהם קיים פוטנציאל התייעלות. . התכנית מקיפה והיא בוחנת את כל ערוצי הפעילות ותחומי העיסוק ומטרתה להביא להגדלת הכנסות וצמצום משמעותי בהוצאות על מנת לייצר תוואי ברור של שפור התוצאות, בתהליך רב שנתי.

החברה נמצאת בעיצומו של תהליך קבלת מטוסי ה'דרימליינר'. עד כה קיבלנו 4 מטוסים ואנו מתעתדים לקבל 3 מטוסים נוספים עד סוף שנת 2018 בחודשים יוני, אוגוסט ואוקטובר. תכנית קליטת המטוסים מתבצעת כראוי, בהתאם ללוחות הזמנים שנקבעו והחברה ממשיכה בצעדים הנדרשים על פי התכנית. הביקוש למושבים במטוסי הדרימליינר מרשים והוא בהחלט עונה על הציפיות שלנו ביחס לההכנסות מכל אחת ממחלקות השירות כמתוכנן".

בשל המציאות המורכבת בפניה ניצב ענף התעופה הישראלי במיוחד מול חברות ה low cost, ולאור האתגרים העומדים בפני החברה בתקופה הקרובה לרבות החרפת התחרות והעליה במחירי הדלק, החליטה הנהלתה על מספר צעדים על מנת להתאים את פעילותה לאתגרים:
העמקה של יישום תכנית התייעלות חוצת חברה ובכלל זה צמצום הוצאות והגדלת ההכנסות.

שינוי שיטת התגמול לסוכנים וסיטונאי התיירות שעובדים עימה בארץ ובעולם- החברה מתאימה עצמה למגמה הרווחת בקרב רוב חברות התעופה המובילות בעולם , של שינוי מודל התגמול שבין חברות התעופה וסוכני הנסיעות, ותעבור למודל התקשרות חדש עם הסוכנים במסגרתו לא תשולם עמלת בסיס לסוכנים, אשר נכון להיום עומדת על שיעור של 5% בישראל ובאחוז משתנה במדינות בהן פועלת החברה בחו"ל, וזאת החל מיום 1 ביוני 2019 .

במסגרת החלטת החברה על האצת תהליכי האופטימיזציה של כלל המטוסים רחבי הגוף של החברה ועל מנת לשפר את השירות ללקוח ולהתייעל, נוכח ההתחדשות בצי מטוסי הדרימליינר, אל על נערכת להוצאה מוקדמת משירות של צי מטוסי 767 עד סוף שנת 2018 במקום בשנת 2020.

עקב כך וכן עקב יציאה מוקדמת משירות של אחד ממטוסי צי 767 אשר נפגע בנתב"ג, הוחלט לדחות את מועד פתיחת הקו לסן פרנסיסקו לרבעון השני לשנת 2019.

באפריל 2018 החלה מכירת כרטיסים באירופה על פי המודל החדש. המודל החדש לכלל יעדי אירופה המאפשר לנוסע לבחור את חבילת הטיסה שמתאימה לצרכיו ולשלם עליה בהתאם ולהתחרות בצורה יעילה יותר מול כלל השחקנים בשוק במיוחד ה lowcost.

המשך קליטת צי מטוסי הדרימליינר כמתוכנן - עד סוף 2018 צפויים להיקלט עוד 3 מטוסים נוסף ל-4 המטוסים שנקלטו עד כה.

ההכנסות מהפעלה ברבעון הראשון של השנה הסתכמו בכ- 464 מיליון דולר, לעומת כ- 418 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד; גידול של כ-11%.

הגידול בהכנסות נבע משיפור במספר נתונים משמעותיים:

מספר קטעי הנוסע ברבעון ראשון של השנה עלה בכ-2.5% לעומת אשתקד; היצע המושבים–ק"מ זמין גדל ב-3.1%; פעילות החברה במונחי RPK (מספר נוסעים כפול קילומטר) גדלה בכ-3.3%; פעילות החברה במונחי שעות טיסה גדלה בכ 2.7%.

שיעור התפוסה במטוסים עמד על כ- 83.8%, לעומת 83.6% ברבעון מקביל אשתקד;

נתח השוק של אל על בנתב"ג עמד על כ-27.9%. ברבעון זה חל גידול של 2.5% במספר הנוסעים שהטיסה החברה, כאשר תנועת הנוסעים בנתב"ג גדלה בשיעור גבוה יותר של כ-19%.

ההפסד לפני מס ברבעון ראשון של השנה הסתכם בכ-57 מיליון דולר, לעומת הפסד לפני מס של כ -39 מיליון דולר ברבעון מקביל אשתקד.

ההפסד הנקי ברבעון הראשון של השנה הסתכם בכ -44 מיליון דולר, לעומת הפסד נקי של כ-30 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.

הגידול בהפסד נובע בעיקר מגידול בעלויות הדס"ל עקב עליה של כ 25% במחירו ועליה בהוצאות השכר עקב שחיקה של הדולר ביחס לשקל .

תזרים המזומנים מפעילות שוטפת ברבעון הראשון של השנה הסתכם בכ-14 מיליון דולר לעומת כ-77 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. הפער בתזרים נובע בעיקר מהגידול בהפסד לפני מס ומתשלום של כ- 22 מיליון דולר לשלטונות המס בגין ביקורת שומות, אשר ההוצאה בגינו נרשמה בשנה קודמת.

ה-EBITDA הסתכם בכ-(14) מיליון דולר שלילי, לעומת כ-10 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד

ה-EBITDAR הסתכם בכ-14 מיליון דולר, לעומת כ-30 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד

יתרות המזומנים של החברה ליום 31.3.2018 הסתכמו בכ-243 מיליון דולר

ההון העצמי של החברה, ליום 31.3.2018, הסתכם בכ-273 מיליון דולר.

דגנית פלטי, סמנכ"לית הכספים אמרה היום:

" שלושה מתוך חמשת מטוסי הדרימליינר בהם מצטיידת החברה בשנת 2018 הם בבעלותה. אחד מהם התקבל בחודש מרץ והשניים האחרים יתקבלו בחודשים יוני ואוגוסט. החברה פועלת להרחבת מקורות המימון עבור המטוסים והיא מגייסת בימים אלו ממספר גורמים פיננסיים בעולם הלוואות ארוכות טווח בשיעורי ריבית נוחים ובשיעורי מימון גבוהים.


החברה אף התקשרה לראשונה ב- LOI עם משקיעים מיפן, אשר מתמחים במימון הון עצמי למטוסים עבור חברות תעופה בעולם, למימון ההון העצמי למטוס שיגיע בחודש יוני, בתנאים נוחים.
החברה סיימה את הרבעון עם יתרות מזומנים ופקדונות בסך 243 מיליון דולר, המעידות על יציבותה הפיננסית" .



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS

כתבות נוספות

- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il