TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

עפר קליין מקבוצת הראל ביטוח ופיננסים


הראל פיננסים
"להערכתנו, לא נראה עליית תשואות מהירה בחלק הארוך של העקום בארה"ב"
להערכתנו, לא נראה עליית תשואות מהירה בחלק הארוך של העקום בארה"ב.

בתקופה האחרונה אנו רואים עלייה של התשואות הארוכות בארה"ב, שאף חצו את סף שלושת האחוזים. זאת, על רקע נתוני הצמיחה הטובים, ירידת הסיכון למלחמת סחר, עליית מחירי הנפט, גידול בגירעון והחששות מעליית האינפלציה. חשוב להדגיש שהמצב בעולם שונה באופן מהותי: בגוש האירו, יפן, בריטניה וברבים מהשווקים המתעוררים ראינו לאחרונה נתונים חלשים יותר ואינפלציה שמפתיעה כלפי מטה. באירופה גם חוזר באופן חלקי האיום הפוליטי עם הרכבת הקואליציה באיטליה. ולכן, נראה שהבנקים המרכזיים בשאר העולם לא ימהרו להעלות את הריביות ולנתק את השווקים "מאינפוזיית" הנזילות שלהם. להערכתנו כל עוד לא נראה אינפלציה משתוללת בארה"ב (דבר שאיננו צופים) מצב עולם זה יקשה על התשואות הארוכות בארה"ב להתנתק ולהמשיך לעלות בקצב מהיר.

נתוני הצמיחה לרבעון הראשון היו חזקים אך האומדנים הראשוניים (מאוד) לרבעון השני מצביעים על קצב צמיחה מתון יותר. בסך הכל, הנתונים תומכים בתחזית שלנו לצמיחה של 3.5 אחוזים בשנת 2018.

האומדן הראשוני לצמיחה ברבעון הראשון של השנה היה גבוה (4.2%) וקרוב להערכתנו, וזאת לאחר עדכון כלפי מעלה של הרבעון הקודם ל-4.4 אחוזים (3.6% באומדן ראשוני). הרכב הצמיחה ברבעון הראשון של 2018 היה ברובו חיובי; הצריכה הפרטית הובילה את הצמיחה עם זינוק של 10 אחוזים בשיעור שנתי, אך בניכוי רכישת רכבים היא עמדה על מספר סביר יותר של כ-4 אחוזים. יצוא הסחורות והשירותים צמח ב-7.2 אחוזים (11% בניכוי יהלומים וחברות הזנק) כאשר גידול נרשם גם ביצוא הסחורות (6%) ואף גבוה יותר ביצוא השירותים (27%). השקעות בנכסים קבועים עלו ב-20 אחוזים בשיעור שנתי, אך זינוק בהשקעות בענפי המשק קוזז בחלקו עם המשך ירידה בהשקעות בבתי מגורים (רבעון רביעי ברציפות של ירידה). גם ההוצאה הציבורית עלתה במהירות ב-11.3 אחוזים, בשל עלייה בהוצאות האזרחיות והצבאיות של הממשלה.

נתוני הצמיחה לרבעון הראשון היו חזקים אך האומדנים הראשוניים (מאוד) לרבעון השני מצביעים על קצב צמיחה מתון יותר, בעיקר בשל המשך גידול מהיר ביבוא לצד קיפאון ביצוא. בסך הכל, הנתונים תומכים בתחזית שלנו לצמיחה של 3.5 אחוזים בשנת 2018.

נקודות מרכזיות

ישראל

צמיחה חזקה בישראל בתחילת 2018.
האינפלציה ומדד המחירים לאפריל עמדו על 0.4 אחוז. מחירי הדירות המשיכו לרדת במתינות.
בנק ישראל ישאיר את הריבית ללא שינוי בשבוע הבא.
הציפיות לאינפלציה נותרו כמעט ללא שינוי בהשוואה לסקירה הקודמת, מלבד עלייה קלה בטווחים הקצרים.

עוד בעולם

· ארה"ב: צמיחה סבירה של הייצור התעשייתי והמכירות הקמעונאיות בתחילת הרבעון השני. הריבית למשכנתאות ממשיכה לעלות, אך בינתיים נתוני שוק הדיור למגורים לא מראים סימנים של האטה.

· גוש האירו: הצמיחה ברבעון הראשון עודכנה קלות כלפי מטה, קצב הגידול בייצור התעשייתי התמתן. חששות מגידול משמעותי של הגירעון באיטליה תרם לעלייה מהירה בפער התשואות מול גרמניה.

· יפן: רצף הצמיחה הארוך ביותר בצמיחה מאז שנות השמונים הסתיים. האינפלציה באפריל אכזבה.


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il