TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

סופר פארם, ניו פארם או אולי ברשתות המזון


משרד הכלכלה והתעשיה
משרד הכלכלה והמועצה לצרכנות בדקו את סל הטואלטיקה המשתלם ביותר

שוק הטואלטיקה עובר שינוי דרמטי עם כניסתם ושינוי בעלות בשלושה שחקניות נוספות בנוסף לסופר פארם – ניו פארם (לאחר רכישת שופרסל), גוד פארם (לאחר רכישת רמי לוי) וסמארט פארם (לאחר רכישת האחים ניסנוב)


בדיקת משרד הכלכלה והמועצה לצרכנות חושפת: פער של 14% בסל מוצרי טואלטיקה בין הרשת היקרה ביותר, סופר פארם, שבה עמד הסל על 701 ₪ לעומת הנמוך ביותר, רמי לוי שעמד על 615 ₪
במוצרים ספציפיים נמצאו פערים של עשרות אחוזים, בניהם: דאורדורנט ג'ילט פער של 56%, מרכך שיער פנטן פער של 56%, דאורדורנט ליידי ספיד סטיק פער של 42% ועוד


משרד הכלכלה והתעשייה, המועצה לצרכנות, הרשות לסחר הוגן ורשות ההגבלים העסקיים מקדמים צעדים שמטרתם להוריד את יוקר המחיה באמצעות הסרת חסמים רגולטוריים, פעולות למול גופים המנצלים כוח שוק במטרה לגבות מחיר מופרז והגברת השקיפות לצרכנות נבונה


שר הכלכלה והתעשייה, אלי כהן: "הוראות שקיפות המחירים שבתוקף מאפשרות לצרכנים להשוות בין הרשתות השונות ואני קורא להם להשתמש באפליקציות השונות שעומדות לרשותם, באופן שיסייע להם לבצע צרכנות נבונה. אנו במקביל נמשיך לקדם את התחרות ונפעל למול גופים בעלי נתח שוק גבוה המנצלים זאת לגביית מחירים מופרזים"


שוק הפארם הישראלי השתנה משמעותית בשנה האחרונה: שינויי בעלות של רשתות פארם קיימות, פיצול רשתות וכניסת שחקנים חדשים לשוק, כך שקיימות היום בשוק זה 4 רשתות פארם עיקריות: סופר פארם, ניו פארם, גוד פארם וסמארט פארם לעומת שחקן מרכזי יחיד לפני כשנה. כניסה של שחקנים נוספים תגדיל את התחרות לטובת הצרכנים.


על רקע פעילות משרד הכלכלה והתעשייה לטובת הפחתת יוקר המחיה במשק הישראלי, ערכו המשרד והמועצה לצרכנות בחינה מעמיקה של רמת המחירים בישראל במוצרי טואלטיקה וזאת על מנת לאתר מגמות ולבחון כיצד השינויים בשוק הפארם משפיעים על כיסו של הצרכן הישראלי.

המועצה לצרכנות בדקה באמצעות מאגר המחירים ואפליקציית פרייסז, זאת בהתאם לנתונים שמעלות הרשתות עצמן למאגר, 35 מוצרים. בין המוצרים שנבדקו: דאודורנטים (7 סוגים), משחות שיניים (7 סוגים), שמפו (2 סוגים), מוצרי היגיינה- טמפונים (7 סוגים), מוצרי גילוח (3 סוגים) ועוד. מחירים של מוצרים אלו נבדקו במגוון רשתות שיווק ובכללן יינות ביתן, רמי לוי ושופרסל. מתוך רשתות הפארם נבדקו מאות סניפים של סופר פארם ושל ניו פארם, אשר מעבירות נתונים למאגר המחירים.

שר הכלכלה והתעשייה, אלי כהן: "50% מאזרחי ישראל מרוויחים מתחת ל7000 ₪ מדי חודש, מטרתנו לדאוג שמי שיוצא לעבוד, יתפרנס בכבוד. משרד הכלכלה, לרבות הרשויות הכפופות אליו יקדמו בנחישות מהלכים להורדת יוקר המחייה".
משרד הכלכלה מתכוון לפעול לבחינת ענפים נוספים מעבר לטואלטיקה במטרה להפחית את יוקר המחייה וישתמש בכלים העומדים לרשותו במטרה לאתר פערי מחירים ולטפל בהם.


סדרת הצעדים שבוצעו על ידי משרד הכלכלה:
✓ ב- 1.7 נכנס לתוקף חוק שקיפות המחירים גם ברשתות הפארם- חובת דיווח מחירים. המחירים מפורסמים באתר הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן ונגישים לצרכן באמצעות אפליקציות להשוואות מחירים.
✓ הגבלת הסדרי בלעדיות של רשתות גדולות במרכזים מסחריים - ביטול בלעדיות של רשתות במרכזים מסחריים במקרים של פגיעה בתחרות ובכניסת שחקנים נוספים.
✓ צו שקיפות מחירים - חובת הצגת השוואה בינלאומית ברשתות הקמעונאיות.
✓ הגדרת גופים עסקיים גדולים כבעלי כוח שוק גם במקרים בהם הם אינם מונופול - הרשות להגבלים עסקיים מקדמת תיקון לפיו תגביל גופים בעלי נתח שוק גדול אשר מנצלים את מעמדם. התיקון אושר בוועדת שרים ויעלה בשבוע הבא לקריאה ראשונה במליאת הכנסת
✓ תמיכה באפליקציות להשוואת מחירים לטובת צרכנות נבונה - משרד הכלכלה בשיתוף פעולה עם הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן יתמכו באפליקציות שיעודדו השוואת מחירים בין הרשתות השונות.
✓ החוק לקידום תחרות למול יבואנים בלעדיים – חוק המסמיך את הממונה על הגבלים עסקיים, להורות ליבואן בלעדי על צעדים קונקרטיים שעליו לנקוט על מנת למנוע פגיעה בתחרות מיבוא מקביל, וכן למנוע את תופעת הגיאו בלוקינג. החוק נדון בוועדת הכלכלה ואישור לקריאה שנייה ושלישית במליאת הכנסת.


חשוב לציין: מבצעים נלקחים בחשבון למעט מבצעי כרטיסי אשראי וחבר מועדון . מבצעים אחרים וכרטיסים אלו עשויים להשפיע על המחיר הסופי בקופה.












טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il