TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

הראל פיננסים המלצות השקעה שבועית לשוק ההון: העתיד בשוק המניות האירופאי נראה טוב ביחס ליתר השווקים


הראל פיננסים
סיום עונת דו"חות מעולה בארה"ב וטובה באירופה
1. מניות – התוצאות הטובות של הרבעון הראשון ישפיעו על השנה כולה

הדאו ג'ונס עלה השבוע ב-2.3%, S&P 500 הוסיף 0.2%, ואילו הנאסד"ק רשם עלייה של 2.7%. הובילו את התשואות סקטורי הפיננסים, התעשייה וגם הטכנולוגיה, שממשיכה להיות הסקטור הבולט מתחילת שנה - כשאחריה מגזר האנרגיה.

בארה"ב, אם כן, עונת הדו"חות הכספיים המצוינת כמעט הגיעה לסופה. 454 חברות כבר פרסמו דוחות עם הפתעה של כמעט 1% בחזית המכירות ומעל 6% ברווח. אין ענף שלא הפתיע לחיוב, כשבאופן אבסולוטי, הגידול הרב ביותר ברווחיות נרשם בחברות האנרגיה, ולאחר מכן בחברות הטכנולוגיה. בנימה מעט פחות אופטימית, למרות עונת דוחות פנומנלית במושגים היסטוריים, לא ראינו כמעט חברות שהעלו את התחזיות להמשך, לאור ההערכה כי לא ניתן לשחזר תוצאות כה חזקות שוב. עם זאת, די בתוצאות החזקות של הרבעון הראשון כדי לסייע לרוב החברות להכות את התחזיות ל-2018 כולה – מה שלא מתרחש כמעט לעולם על בסיס התחזיות של תחילת השנה.

גם באירופה פרסמו כבר כמעט כל החברות את הדוחות הכספיים, כשבהשוואה לשבועות האחרונים, ראינו שיפור מעט יותר גדול בדוחות. בשילוב שוק אג"ח קונצרניות חזק מאוד, מכפילים נוכחיים של פחות מ-15 וריבית שלפי השוק לא צפויה לעלות בשנה הקרובה (כרגע הסתברות להעלאת ריבית עד אפריל 2019 היא כ-30%) – הביטחון חוזר לשוק המניות האירופי.

שוק המניות הישראלי הוא בין השווקים החלשים ביותר מתחילת השנה בעולם, כשמדד מניות הקטנות SME 150 ירד ביותר מ-7% מתחילת השנה; ואחריו ת"א 90, שאיבד יותר מ-4% באותה תקופה. בחזית המניות הגדולות, הבנקים ממשיכים להראות תשואה עודפת על השוק מתחילת השנה, כשהנדל"ן, התקשורת, הפארמה (למעט טבע) והביטוח מראים תשואות שליליות חזקות מתחילת השנה.

גם יפן, אחרי חולשה מתחילת השנה, ממשיכה להתנהג טוב יותר, עם תשואה גבוהה יותר מזו של S&P 500 מתחילת השנה. גם כאן, רוב החברות פרסמו דוחות ולא הצליחו להכות את התחזיות; אך באופן אבסולוטי, אנחנו רואים שיפור משמעותי ברווחי החברות – מה שהוביל למכפילים של פחות מ-18, למרות עליית מחירים בשוק היפני.

לסיכום, הפירמות מראות כי מצבן ממשיך להשתפר, כפועל יוצא של צמיחה גלובלית המלווה בעלייה בסחר העולמי. התחזית היא כי קצב השיפור ברווחי החברות יואט, לאור הפסקת ההשפעה של המס על רווחי החברות, ושיעורי הרווח שנמצאים קרוב לשיא. העתיד בשוק המניות האירופאי נראה טוב ביחס ליתר השווקים.

2. אג"ח – אגרות חוב במח"מ של עד שנתיים מדורגות גבוה מעניינות להשקעה

מרווחי איגרות החוב חזרו לרדת מעט בכל רמות הדירוג, אחרי מספר שבועות של עליות, במקביל לעליית מחירי המניות ורוח מעט יותר אופטימית בשווקים - כאשר כל המדדים המובילים כבר מראים תשואה חיובית מתחילת השנה.

כיום התשואה הגלומה באגרות חוב מדורגות AA במח"מ עד שנתיים, מגלמת תשואה גבוהה מאג"ח ממשלתי צמוד עד מח"מ של כ 9 שנים!!

להערכתנו, בתקופה הנוכחית כדאי להיחשף יותר לאפיק השקלי, ובחשיפה גבוהה יחסית לאג"ח קונצרניות. אנחנו מקווים שלאחר החולשה האחרונה, נראה בקרוב שינוי מגמה. יש כבר אג"חים במח"מים קצרים עם ביטחונות שנראים מעניינים, וכדאי להיחשף אליהם. להערכתנו, הם יספקו עודף תשואה שכמותו לא ראינו זמן רב.

3. תיק השקעות – המח"מים הקצרים שוב מושכים עניין

להערכתנו, לא תהיה בישראל העלאת ריבית ב-2018, אך למרות זאת, איננו תומכים במח"מ ארוך. זאת, לאור התשואות האבסולוטיות הנמוכות באג"ח ממשלתיות, אינפלציה גבוהה בחודשים הקרובים והערכתנו כי נתון הצמיחה שצפוי להתפרסם השבוע יצביע על צמיחה חזקה מהצפוי. כל אלה אמורים לתמוך באג"ח קונצרניות ובשוק המניות שחזר מבחינת תמחור בין שנה-שנתיים אחורה.

הזדמנויות ההשקעה העיקריות שאנו מזהים כיום הן: אג"ח קונצרני מדורג גבוה ובמח"מ עד שנתיים, עדיפות הגדלת חשיפה מנייתית לשווקים מחוץ לארה"ב (ישראל, אירופה ויפן). עבור הנזילות הדולרית, ניתן ליהנות מריבית גבוהה משמעותית מהריבית שהורגלנו.


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il