TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

לכ-60% מהישראלים חשוב שכספי החיסכון הפנסיוני שלהם יושקעו גם על סמך שיקולים חברתיים ולא רק כלכליים


ברידג'ס שותפים
מברידג'ס ישראל נמסר: "ישראל נהנית משלושה עשורים רצופים של צמיחה כלכלית יוצאת דופן, אבל במקביל סובלת מפערים כלכליים וחברתיים גדולים, בעיקר בין הפריפריה הגיאוגרפית למרכז"

כך עולה מסקר שערכה קרן ברידג'ס ישראל באמצעות מכון גיאוקרטוגרפיה * קרן ברידג'ס ישראל מתמחה בהשקעות אימפקט, המייצרות השפעה חברתית וסביבתית חיובית יחד עם תשואה כלכלית למשקיעים. ברידג'ס ישראל הודיעה על השלמת סבב גיוס ראשון של הקרן בהיקף של 50 מיליון דולר מתוך 75 מיליון דולר שבכוונתה לגייס * משקיע העוגן בקרן הוא בנק דיסקונט באמצעות דיסקונט קפיטל ומשקיע מוביל נוסף הוא בית ההשקעות פסגות

מברידג'ס ישראל נמסר: "ישראל נהנית משלושה עשורים רצופים של צמיחה כלכלית יוצאת דופן, אבל במקביל סובלת מפערים כלכליים וחברתיים גדולים, בעיקר בין הפריפריה הגיאוגרפית למרכז. תפיסת ההשקעות המשלבת השגת תשואה עסקית עם תשואה חברתית הופכת ליותר ויותר מקובלת בעולם בעשור האחרון. לראיה, גם בישראל פרסמה הממונה על שוק ההון לפני מספר חודשים חוזר לגבי השקעות חברתיות, אשר יחול על כל הגופים המוסדיים בישראל. קרן ברידג'ס ישראל תשקיע בחברות ישראליות בשלבי הצמיחה, עם דגש על חברות הפועלות בפריפריה החברתית-כלכלית, וכן בחברות טכנולוגיה עם דגש על טכנולוגיות להתמודדות עם בעיות חברתיות וסביבתיות בעולם - tech for good"

קרן ברידג'ס ישראל, המתמחה בהשקעות אימפקט - השקעות שמטרתן ליצור השפעה (אימפקט) חברתית וסביבתית חיובית משמעותית ומדידה, יחד עם תשואה כלכלית למשקיעים - הודיעה כי השלימה סבב גיוס ראשון בהיקף של 50 מיליון דולר. משקיע העוגן בסבב הגיוס הוא בנק דיסקונט באמצעות דיסקונט קפיטל ומשקיע מוביל נוסף הוא בית ההשקעות פסגות. בקרן גם משקיעים פרטיים בארץ ובחו"ל. בכוונת הקרן לגייס בסך הכל כ-75 מיליון דולר.

ברידג'ס ישראל תשקיע בחברות ישראליות בשלב הצמיחה עם דגש על חברות הפועלות בפריפריה החברתית-כלכלית וכן בחברות טכנולוגיה עם דגש על טכנולוגיות להתמודדות עם בעיות חברתיות וסביבתיות בעולם –tech for good . במקביל ליצירת אימפקט חברתי חיובי בארץ ובעולם, החברות בהן הקרן תשקיע תהיינה בעלות פוטנציאל להניב תשואות פיננסיות גבוהות (לפחות תשואת שוק). היקף ההשקעה הממוצע בכל חברה יעמוד על כמה מיליוני דולרים.

ברידג'ס ישראל הוקמה על ידי גל חיות, סנדרין מונטסמה ורן גרודצקי, המשמשים שותפים מנהלים. חיות שימש בעבר שותף בקרן אייפקס ולו 13 שנות ניסיון בהשקעות הון סיכון. למונטסמה 22 שנות ניסיון ניהולי בישראל ובאירופה, בין היתר כמנכל"ית במספר חברות. גרודצקי היה בין היתר שותף מנהל בקרן בראשית והוא בעל 14 שנות ניסיון בהשקעות פרייבט אקוויטי. כיו"ר הקרן מכהן יוסי סלע, ממייסדי קרן ההון סיכון ג'מיני.

ברידג'ס ישראל היא שלוחה עצמאית של ברידג'ס העולמית (BFM או Bridges Fund Management), אחת מקרנות האימפקט המובילות בעולם. קרן ברידג'ס העולמית הוקמה ב-2002 על-ידי השותפים המייסדים מישל גידנס ופיל ניובורו יחד עם סר רונלד כהן, ומאז גייסה יותר ממיליארד דולר להשקעות אימפקט. הקרן העולמית פועלת ממשרדים בלונדון ובניו-יורק ולה רקורד מוכח ביצירת אימפקט חברתי וסביבתי משמעותי תוך השגת תשואות שוק גבוהות למשקיעים.

ברידג'ס ישראל הוקמה בסיועה של הקרן העולמית וחולקת את אותה אסטרגיית השקעות. בנוסף ברידג'ס ישראל תישען על מתודולוגיות האימפקט והמומחיות בתחום שפותחה על ידי הצוותים באנגליה ובארצות הברית ב-16 השנים האחרונות.

סר רונלד כהן, שייסד את קרן אייפקס וקרן ברידג'ס העולמית, וממובילי תחום השקעות האימפקט בעולם ישמש כיו"ר הוועדה המייעצת של ברידג'ס ישראל. יו"ר ברידג'ס העולמית ד"ר פיטר אינגלנדר, יכהן בוועדת ההשקעות של ברידג'ס ישראל.

מברידג'ס ישראל נמסר: "ישראל נהנית משלושה עשורים רצופים של צמיחה כלכלית יוצאת דופן. אבל במקביל ישראל סובלת מפערים כלכליים וחברתיים גדולים, בעיקר בין הפריפריה הגיאוגרפית למרכז. שיעור העוני בישראל הוא הגבוה ב-.OECD ישראל גם מדורגת באחד המקומות הגבוהים בעולם במדד ג'יני, המודד את רמת האי-שוויון בחלוקת ההכנסות. תפיסת ההשקעות המשלבת השגת תשואה עסקית עם אימפקט חברתי הופכת ליותר ויותר מקובלת בעולם בעשור האחרון. לראיה, גם בישראל פרסמה הממונה על שוק ההון בסוף 2017 חוזר, המחייב מרגע פרסומו את המשקיעים המוסדיים לדווח על השקעות אחראיות והשקעות אימפקט במידה שהם מבצעים כאלה. החוזר חל על כל המשקיעים המוסדיים".

"תחום השקעות האימפקט בעולם צומח בקצב של כ-20 אחוז בשנה ומוערך כיום בכ-30-50 מיליארד דולר. קרן ברידג'ס העולמית היא אחת מקרנות האימפקט המובילות בעולם, שגייסה למעלה ממיליארד דולר באנגליה ובארצות הברית. אנחנו גאים ושמחים להביא את מתודולוגיית האימפקט של קרן ברידג'ס, שלה רקורד מוכח של הצלחות שנצבר במשך 16 שנה, לשוק הישראלי, ומודים לדיסקונט קפיטל, לבית ההשקעות פסגות ולשאר משקיעינו על האמון שנתנו בנו. קרן ברידג'ס ישראל תשקיע בחברות ישראליות בשלב הצמיחה, עם דגש על חברות הפועלות בפריפריה החברתית-כלכלית וכן בחברות טכנולוגיה עם דגש על טכנולוגיות להתמודדות עם בעיות חברתיות וסביבתיות בעולם – tech for good".

הילה חימי-אלפרט, מנכ"לית דיסקונט קפיטל, אמרה: "אנו בדיסקונט קפיטל מאמינים כי בהתאם למגמות בעולם, גם בישראל תחום קרנות האימפקט יהווה בעתיד חלק משמעותי מתיק ההשקעות של גופים פיננסיים רבים. דיסקונט קפיטל בוחרת להיות חלוצת התחום בישראל, מתוך אחריות חברתית ומתוך אמונה אמיתית כי קרנות המתעדפות השפעה חברתית, על ציר הזמן, ישיגו תשואות פיננסיות מיטביות. אנו גאים להשקיע ולהיות שותפים בפעילות קרן ברידג'ס בישראל".

ברק סורני, מנכ"ל בית ההשקעות פסגות, אמר: "תפקידנו כבית ההשקעות המוביל בישראל הוא להניב תשואה מיטבית לעמיתים הרבים שלנו. אנו מרחיבים את אסטרטגיית ההשקעות הלא סחירות של פסגות גם להשקעות המבוססות על מודלים כלכליים מובהקים לצד תועלת חברתית בעלת משמעות. מדובר במגמה עולמית שאנו גאים להוביל אותה בישראל. הבחירה להשקיע בקרן אימפקט ברידג'ס ישראל היא אבן דרך ראשונה במדיניות זו של פסגות".

במקביל לסגירה הראשונית, מפרסמת היום קרן ברידג'ס ישראל סקר מיוחד שערכה באמצעות מכון גיאוקרטוגרפיה, המעיד כי בציבור הישראלי ישנו קונצנזוס רחב בנוגע לרצון להשקיע באופן שמשיא גם תשואה חברתית, לצד תשואה כספית. על פי הסקר, 60% מאזרחי ישראל מעוניינים שבית ההשקעות, קרן הפנסיה או קופת הגמל שבהם הם חוסכים את כספם יפעילו גם שיקולים של השפעה חברתית בהחלטות ההשקעה שלהם, במקביל למטרה של השגת תשואה כספית טובה. 57.8% השיבן כי הדבר חשוב "במידה רבה" או "במידה רבה מאוד", כ-30.2% השיבו שהדבר חשוב להם "במידה מועטה", ורק ל-12% הדבר "כלל לא חשוב".


הסקר נערך בקרב 500 משיבים בגילאי 18 ומעלה המהווים מדגם ארצי מייצג של האוכלוסיה היהודית הבוגרת בישראל. המשתתפים נשאלו עד כמה חשוב להם שבית ההשקעות/קרן פנסיה/קופת גמל שבו הם חוסכים את כספם יפעיל גם שיקולים של השפעה חברתית, כלומר - ישקיע גם בקרנות ובחברות שפועלות בקרב אוכלוסיות מוחלשות, בפריפריה הכלכלית-חברתית ועוד, וזאת במקביל למטרה של השגת תשואה כספית טובה.


עוד עולה מהסקר, כי כמעט בכל קבוצת אוכלוסיה שנבדקה, הנושא הוגדר כחשוב או חשוב מאוד לרוב המשיבים. בקרב נשים, 62% ציינו שהנושא חשוב להן במידה רבה או רבה מאוד, בעוד שאצל הגברים השיבו כך 53.4%. בחלוקה לפי גילאים עלה כי הנושא חשוב ביותר עבור בני 55 פלוס: 61.6% מהם ציינו שהנושא חשוב או חשוב להם מאוד, לעומת 58.2% מהצעירים עד גיל 34 ו-55.1% מבני גיל הביניים – 35-54.
בחלוקה לפי השכלה עולה כי בקרב בעלי השכלה עד תיכונית, 65.4% סבורים כי הנושא חשוב להם או חשוב להם מאוד, לעומת 61.6% מבעלי השכלה על תיכונית ו-51.9% מבעלי השכלה אקדמית. בחלוקה לפי רמת הכנסה עולה כי הנושא חשוב עד חשוב מאוד ל-67.5% מבעלי ההכנסה מתחת לממוצע, 55.6% מבעלי הכנסה ממוצעת ו-49.7% מבעלי הכנסה מעל הממוצע. בחלוקה לפי רמת דתיות, עולה כי הנושא חשוב או חשוב מאוד ל-51.8% מהחילונים, ל-61% מהמסורתיים ול-65.7% מהדתיים וחרדים.

מברידג'ס ישראל נמסר: "הסקר משקף בצורה ברורה את הרצון של רוב הציבור בישראל להשקיע לפחות חלק מכספו באופן שמשיא תשואה פיננסית נאותה ובמקביל משיא תשואה חברתית. הרצון הזה משותף לכל קבוצות האוכלוסיה – נשים וגברים, חילונים ודתיים, בעלי הכנסה גבוהה ונמוכה, והוא תואם לדרישות הרגולטוריות ולמגמה העולמית בתחום זה. להערכתנו, גופים מוסדיים יגדילו את היקף השקעות האימפקט שלהם בשנים הקרובות, בדומה למגמה בעולם ובהתאם לציפייה של החוסכים ושל הרגולטור ליישום המודל מצד גופי השקעה".



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS

כתבות נוספות

- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il