TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

הראל פיננסים המלצות השקעה שבועית לשוק ההון


הראל פיננסים
"אנו ממשיכים להמליץ על הרחבת ההשקעה במניות אל מחוץ לארה"ב– בדגש על אירופה, גם לאחר הדו"חות הטובים שהוצגו השבוע"

דו"חות הרבעון הראשון ממשיכים להתפרסם בארה"ב ולהציג תוצאות טובות – בהובלת מגזר הטכנולוגיה ■ ירידה בציפיות להעלאת ריבית שלישית ב 2018 בארה"ב – לצד עלייה קלה בציפיות האינפלציה בישראל


1. מניות – אירופה ויפן עם ביצועים עודפים על פני ארה"ב

סיום שבוע המסחר בארה"ב ביום שישי לא הביא בשורות מיוחדות. מדד הנאסד"ק ירד ב-0.4% בסיכום השבוע, הדאו ג'ונס ירד ב-0.6% ואילו S&P 500 נשאר באותה רמה.

עונת הדו"חות הכספיים בארה"ב עולה בינתיים על הציפיות, כאשר 266 חברות כבר פרסמו דוחות המצביעים על עלייה משמעותית מאוד ברווחים מעל לתחזיות. יותר מ-80% מהחברות מכות את התחזיות, כאשר הגידול הממוצע ברווחים הוא בשיעור של יותר מ-20% מהרבעון הקודם. הרווחים עלו בממוצע ב-7% על התחזיות, ואילו ההכנסות עלו ב-0.5% על התחזיות – כאשר ההפתעות הטובות ביותר נרשמו בסקטורי התעשייה, הטכנולוגיה והצריכה הבסיסית.

הדו"ח המשמעותי ביותר היה של אמזון, שמכירותיה ברבעון הראשון עלו על 50 מיליארד דולר ועזרו לה להכות את התחזיות ב-50% - מספרים יוצאי דופן, שהביאו את המניה שלה קרוב לשיא של כל הזמנים. גם מיקרוסופט פרסמה דוח חזק מאוד, בשבוע שכולו דוחות טובים של חברות הטכנולוגיה – מה שהרגיע את החששות שהתעוררו בשבוע שעבר, לאחר הדיווח על כך שהזמנות הדגם החדש של האייפון נמוכות מהתחזיות.

בשורה התחתונה, עונת הדוחות הכספיים ממשיכה עם תוצאות חזקות מאוד, כאשר הסקטורים המובילים באפריל היו אנרגיה, בריאות וצריכה מחזורית, בעוד שהחלשים היו צריכה בסיסית, תעשייה ונדל"ן.

באירופה השוק ממשיך לתפקד טוב יותר בהשוואה לארה"ב, כאשר מדד סטוקס 50 עלה מתחילת השנה ב-0.5%, לעומת תשואה אפסית ב-S&P 500 ותשואה שלילית של 1.5% בדאו ג'ונס. השוק המוביל הוא האיטלקי, עם תשואה שקרובה ל-10%, ואילו החלש ביותר ביבשת הוא השוויצי.

יפן ממשיכה גם היא בחזרה לתשואה טובה יותר, כאשר היין ממשיך להיחלש והתוצאות העסקיות מוסיפות להיות חזקות. האינפלציה שוב מתחת לתחזיות – מה שתומך בהמשך ההרחבה המוניטרית. כמו באירופה, גם ביפן הדוחות הרבעוניים עומדים בציפיות ולא עולים עליהן, בהמשך לדוחות כספיים חזקים מאוד ברבעון הרביעי. מכפיל הרווח בניקיי הוא פחות מ-17 - שפל של שנים.

גם לאחר הדוחות הטובים שראינו השבוע, אנו ממשיכים להמליץ על הרחבת ההשקעה במניות אל מחוץ לארה"ב– בדגש על אירופה.

2. אג"ח – קונצרני בדירוג גבוה במח"מ של עד שנתיים

למרות ההתייצבות בעליית התשואות, מרווחי האג"ח ממשיכים להיפתח בשיעור מתון ונמצאים בשיא מתחילת השנה, למעט אג"ח בסיכון גבוה, שם המרווח נמוך מהשיא שנרשם באמצע פברואר. להערכתנו, בנתונים הקיימים, הריבית לא תעלה ב-2018 – גם אם הישארות במגמת הפיחות הנוכחית יכולה לטרוף מעט את הקלפים בכל הנוגע לאינפלציה ולתחזיות קדימה.
כך או כך, אנו עדיין סבורים שאין הצדקה לשבת במח"מ ארוך, והפתרון המרכזי לכספים נזילים המחפשים יציבות – הנו התמקדות בתיק מפוזר של אגרות חוב קונצרניות יציבות במח"מ של עד שנתיים.

3. תיק השקעות – התנאים תומכים בהשקעה במניות

לסיכום, נתוני הצמיחה הכלכלית ממשיכים להיות טובים בכל העולם, ובשילוב דוחות כספיים מצוינים בארה"ב, הם מחזירים מעט צבע ללחיי השווקים. צמיחה חזקה אך לא חזקה מדי, ואינפלציה שנמצאת בסך הכל בשליטה, משאירות את התחזית להעלאת הריבית בעולם ברמה מתונה, ומעודדות את המשקיעים במניות. להערכתנו, למרות הדוחות המצוינים בארה"ב, השווקים מחוצה לה ממשיכים להיות מעניינים – יותר מכפי שאפשר היה לראות באפריל.

לגבי שווקי המניות, האסטרטגיה המומלצת שלנו קדימה היא חשיפה לסקטורים שאינם תלויי ריבית, ופיזור תיק המניות לשוקי מניות בעלות תמחור אטרקטיבי שנמצאים בעיקר מחוץ לארה"ב.



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS

כתבות נוספות

- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il