TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

עו"ד פלילי בכיר על פרשת ניצב שחם: "חלמאות ורמיסת זכויות נשים שלא הייתה כדוגמתה"


עו"ד ניר יסלוביץ'
הפרקליט הפלילי הבכיר עו"ד ניר יסלוביץ' מטיח ביקורת נוקבת במח"ש ובפרקליטות על רקע זיכויו של פקד (לשעבר) ניסו שחם מרוב האישומים נגדו

"לא ייתכן שמח"ש תזמן לחקירה שוטרות נשואות שניהלו רומן עם מפקדן – וזאת בניגוד לרצונן, ותוך הרס נפשן ומשפחותיהן. מדובר בפעולות חקירה ספק חוקיות, ציניות, חסרות לב, ובוטות. האבסורד הגדול הוא שהן נעשות בשם שמירת זכויות נשים על גופן ונפשן במקום העבודה" אומר היום עו"ד יסלוביץ'.


"אל לה לפרקליטות להתערב במערכת יחסים רצונית המתקיימת בין שני אנשים בוגרים המעוניינים באמת ובתמים בקיום רומן" מוסיף עו"ד יסלוביץ'. לדבריו, סיטואציה שכזו אינה חוצה את הרף הפלילי.
בנוסף תוהה עו"ד יסלוביץ', האם כל החקירה מלכתחילה נפתחה כירי חץ, וסימון מטרה סביבו.


"למרות שהשופט הרשיע לבסוף את ניצב שחם בביצוע עבירה פלילית לא קלה, ובלי להקל ראש בעבירה המיוחסת לו, יש לי הרגשה שיותר מדי חקירות בוסריות נפתחות נגד אנשי ציבור ובעלי תפקידים ברגע שהם הופכים למועמדים לתפקידים בכירים" טוען יסלוביץ.


לדבריו, הסאגה הזו ידועה ומייגעת. "התקשורת חוגגת בריש גלי את סעיפי האישום, הבכיר נקרא לחקירה, מסיר כמובן את מועמדותו לתפקיד, ונכנס למאבק של שנים לניקוי שמו. לבסוף שורת האישומים הקשים, הופכת פעמים רבות (אם כי לא במקרה הנוכחי) להרשעה בסעיף משני, או אפילו לזיכוי מוחלט".
עו"ד יסלוביץ' מזכיר בדבריו את פרשת גל הירש שהתפוצצה בקול גדול כאשר הפך להיות למועמד מוביל למפכ"ל המשטרה – פרשה שחקירתה הסתיימה רק לאחרונה בזיכוי מוחלט. לדבריו, גם פרשת אלון חסן נפתחה בקול גדול – והסתיימה לאחרונה בזיכוי.


לדברי עו"ד יסלוביץ', הפרקליטות שבויה לא אחת בקונספציה, תזה משפטית אותה גיבשה מראש עת החליטה לצאת לחקירה - והתזה הזו מובילה אותה לעשות כל שניתן על מנת להצדיק את עצמה. בפעולה זו נדרסות זכויות של חשודים ונחקרים – ואפילו של אזרחים נפגעי עבירה כמו במקרה הנוכחי".
"שלל הזיכויים של בכירים בשנה האחרונה אמור להדליק בפני מח"ש ומערכת התביעה נורית אזהרה מהבהבת לגבי אופן התנהלותן. דרוש פה בדק בית" טוען עו"ד יסלוביץ'.

מדוע סעיפי האישום על ניצול מרות נפלו?
לדברי עוה"ד יסלוביץ', טענת הפרקליטות הייתה שעצם העובדה ששוטר בכיר דוגמת ניצב שחם, מקיים מערכות יחסים אינטימיות עם שוטרות הזוטרות ממנו מציבה אותו בניגוד עניינים, וזאת מפני שהוא עתיד לעסוק בעתידן המקצועי.


"בית המשפט קבע, בצדק, שניגוד העניינים שאליו נקלע ניצב שחם לא היה חזק מספיק על מנת להצדיק הרשעה פלילית - מפני שהשוטרות עימן ניהל רומן לא היו פקודותיו הישירות".


לדברי עו"ד יסלוביץ' – "בכך מציב בית המשפט אמות מידה חשובות וחדשניות, שלאורן, כך אני מקווה – תצעד הפסיקה בשנים הבאות בכל הנוגע לאישומים של ניצול מרות, וניהול יחסים רומנטיים בין עמיתים לעבודה".


עו"ד ניר יסלוביץ' www.nir-law.co.il   עוסק בדין הפלילי, בעבירות צווארון לבן, ובייצוג נאשמים בפני בתי משפט בישראל.



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il