TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

סקירה שבועית של התפתחויות מקרו כלכליות והשוק הסולידי


בנק לאומי
צמודי המדד המשיכו בביצועים עודפים השבוע בחלק הקצר –בינוני של העקום

עיקרי דברים
מקרו


על פי פרוטוקול החלטת הפד האחרונה, נראה כי הפד נחוש להמשיך עם העלאות הריבית בקצב הנוכחי, קרי 3 העלאות ריבית לשנה. חברי הפד סבורים כי הצמיחה הנמוכה ברבעון הראשון זמנית, בדומה לתקופות מקבילות בשנים עברו, והקצב צפוי לעלות ברבעונים הבאים. סביבת האינפלציה צפויה להתייצב סביב יעד הפד של 2%. להערכתנו, האינפלציה תעלה,ולו באופן זמני, מעל ל-2%.


סביבת האינפלציה בארה"ב עלתה מעט החודש אולם בעיקר מסיבות טכניות עקב יציאת מדדי מחירים נמוכים יחסית משנה שעברה. מדד מארס תאם את התחזיות המוקדמות.
החלטת הפד מדגישה את הצורך באזון בין שמירה מפני התחממות יתר של המשק לבין העלאות ריבית מהירות מדי שעלולות לעצור את התרחבות הפעילות הריאלית.


תלילות עקום התשואות בארה"ב המשיכה לרדת והיא נמצאת למעשה בשפל של יותר מעשור. עדיין לא מדובר ברמת תלילות המלמדת על התקרבות למיתון ולכן תיתכן המשך המגמה של השתטחות העקום.
בנק ישראל המשיך להימנע כמעט לחלוטין מהתערבות במסחר במט"ח בחודש מרץ. התייצבות שוקי המניות בעולם, וירידה במידת תנודתיות השווקים, עשויים לשלוח את השקל להתחזקות מחודשת ביחס לדולר.
ב-2018 צפויה עלייה בגירעון הממשלתי לעומת 2017, אם כי, הוא עשוי להיות מעט נמוך מיעד הגירעון לשנה זו (2.9% תוצר). עודפי הגבייה ברבעון הראשון היו נמוכים יחסית ולכן ההסתברות למהלך נרחב של הפחתות מיסים נמוך יחסית.


אג"ח ממשלתי
צמודי המדד המשיכו בביצועים עודפים השבוע בחלק הקצר –בינוני של העקום.
לאחרונה עלה המתאם בחלק הבינוני – ארוך בין השינוי בתשואות האג"ח המקומיות לשינוי בתשואות אג"ח ממשלת ארה"ב.
אנו ממליצים על מח"מ של 4 - 5 שנים .
אנו ממליצים על אחזקה עודפת בשקלים הלא צמודים.
התשואות המקומיות צפויות להיסחר ביציבות כהמשך למגמה מהחודשים האחרונים.
אנו ממליצים על רכישת חוזי אינפלציה OTC לטווח של עד 4 שנים חלף אחזקת אג"ח ממשלתי צמוד מדד, המגלם אינפלציה גבוהה יותר.


אג"ח קונצרני
מגמה חיובית נרשמה השבוע במסחר בשוק האג"ח הקונצרני בהובלת עליות שערים במדדי התל בונד גלובל ותל בונד תשואות.
מגמת עליית המרווחים שנרשמה לאחרונה תואמת את המגמה בשוק האג"ח הקונצרני בארה"ב.
סקטור מכשירי החוב של הבנקים הניב ביצועים עודפים מתחילת השנה.
אנו עדיין לא ממליצים להגדיל החשיפה לאפיק הקונצרני.

אג"ח ממשלתי ומקרו
מבט שבועי – מגמה מעורבת של עליית תשואות בשקלים הלא צמודים וירידת תשואות בצמודי המדד הקצרים – בינוניים. ציפיות האינפלציה הנגזרות ממשיכות לעלות ובעיקר בטווח הקצר. מרווחי התשואה השליליים בין איגרות החוב הממשלתיות המקומיות לאלו המקבילות של ממשלת ארה"ב התייצבו בטווח הבינוני – ארוך.


שוק האג"ח הממשלתי המקומי נסחר השבוע במגמה מעורבת. השקלים הלא צמודים רשמו ירידות שערים לאורך כל העקום בדגש על הטווח הבינוני – ארוך. צמודי המדד לעומת זאת רשמו עליות שערים בטווח הקצר – בינוני של העקום וירידות שערים חדות יחסית בטווח הארוך של 10 שנים ומעלה. איגרות החוב לטווח של 10 שנים ומעלה (הן השקליות הלא צמודות והן צמודות המדד) אבדו השבוע כאחוז בממוצע.


צמודי המדד הקצרים – בינוניים ממשיכים לרשום ביצועים עודפים כאשר השבוע נראה כי נהנו בעיקר מירידה בהסתברות להורדת שיעור המע"מ על רקע ביצועי התקציב לרבעון הראשון של השנה שהצביעו על עודף גביית מיסים נמוך יחסית ועלייה בהוצאה הממשלתית (ראה/י הרחבה בהמשך). צמודי המדד בחלק הקצר – בינוני של העקום ממשיכים ליהנות גם מתופעת המחסור כאשר לצד פדיונה הקרב של סדרה ממצמ 418 בשווי של כ - 10 מיליארד ₪, משרד האוצר מנפיק מעט מאוד צמודי מדד וגם זאת בחלק הארוך של העקום בלבד.



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS

כתבות נוספות

- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il