TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

האם אשקלון תחליף את אשדוד כמטרופולין הגדול של השפלה?


יהודה הרציג, הבעלים של חברת הרציג נדלן
יהודה הרציג, הרציג נדלן: "באשקלון פי 5 יותר התחלות בנייה מאשקלון, והדבר גרם בשנים האחרונות להגירה שלילית מאשדוד, בעיקר לטובת אשקלון הזולה יותר ובה יש הרבה יותר עתודות בנייה!"

האם אשקלון תחליף את אשדוד כמטרופולין הגדול של השפלה. מניתוח שערך יזם הנדלן החרדי יהודה הרציג, בשקלול נתוני התאחדות קבלני אשדוד ואשקלון, מתברר כי התרחיש הזה ייתכן וכבר קורם עור וגידים. לדברי הרציג, תושב אשדוד, הבונה בכל הארץ, מספר התחלות הבנייה באשדוד ירד בשנים האחרונות באופן דרמטי ביותר, זאת לעומת עלייה משמעותית בהתחלות באשקלון. במהלך העשור האחרון, מאז 2010, היו באשקלון 10,615 התחלות בנייה, זאת לעומת כמחצית, 5503 בלבד באשדוד. הפער בין שתי הערים, מסתבר, הלך והתרחב עד כדי כך שאשתקד, ב-2017, היו באשקלון 1686 התחלות בנייה, זאת לעומת 314 בלבד באשדוד, כחמישית בלבד.


הרציג מדגיש כי הפער העצום בהתחלות הבנייה בא לידי ביטוי מובהק בהגירה שלילית מאשדוד, שחלקה הגדול מופנה לאשקלון בה מחירי הדיור זולים בעשרות אחוזים לעומת שכנתה ובה קיימות עתודות בנייה משמעותיות דוגמת שכונת האגמים. בשנה האחרונה, לדוגמא, התאפיינה אשקלון בתוספת של 2116 תושבים, זאת לעומת הגירה שלילית של 1180 מאשדוד. האבסורד, אומר הרציג, בכך שהממשלה ועירית אשדוד מכריזים השכם והערב על תכנית הסכם גג הגדול ביותר בארץ שאמור לקדם 46 אלף יחידות דיור, זאת בזמן שקרקע זו איננה זמינה כלל ועיקר לבנייה, והעיר בפועל תקועה זה מספר שנים משמעותי ללא עתודות בנייה זמינות. לדבריו הפתרון יכול להיות באמצעות קידום פינוי בינוי בשכונות הותיקות שנבנו בשנות ה-60 ה-70 של המאה שעברה, כמו גם בעידוד תמא 38. אחרת, הוא מזהיר, המגמה תלך ותחריף.

רון בוכמן, מנכ"ל חברת חסין אש המתמחה בתעשיית בנייה ומתמקדת בעיקר באיזור הדרום, באר שבע בואכה אשקלון ואשדוד, אומר כי הבעייה העיקרית איננה רק העדר עתודות בנייה, אלא גם ובעיקר העובדה שתעשיית הבנייה בישראל הינה אנכרוניסטית ומיושנת מאוד, מצריכה זמן רב מאוד של בניית בניינים וצורכת כוח עבודה משמעותי, מה שמאט מאוד במיקומים אסטרטגים דוגמת אשדוד, אבל גם מטרופולין כמו באר שבע, את קידום מאסת הבנייה הנדרשת. בוכמן מדגיש כי זוהי ממש החמצת הזדמנות, דווקא לאור התכניות הגדולות של הממשלה לפתח את הפריפריה באמצעות רשת תחבורה מודרנית, שכונות חדשות במסגרת מחיר למשתכן והסכמי גג וכו'. כל הפעולות הללו, אומר בוכמן, עלולות להתבזבז והחשש שלי הינו שהתסמונת שמאפיינת כעת את אשדוד, עלולה לחלחל גם לבאר שבע וערים נוספות בדרום, שסובלות לא רק מהעדר עתודות בנייה זמינות, אלא גם מהיעדר תשתיות חיוניות. רק מהפך בתעשיית הבנייה כמו גם בביורוקרטיה, מסכם בוכמן, תיצור את המהפך במיוחל!



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS

כתבות נוספות

11/4/18
1. מה עוד חשוב לדעת על פינוי בינוי? - יוסף האוסף
מה עוד חשוב לדעת לפני פינוי בינוי?
בחלק גדול מהמקרים פרוייקט פינוי בינוי מאפשר לעשות סדר בבפריטים שבתכולת הדירה וכן להפיק רווח אלטרנטיבי שניתן להפיק מהחפצים שאין בהם עוד צורך. הדבר נכון בעיקר בדירות של אנשים מבוגרים. ככל שיש בדירה פריטים ישנים כמו תקליטים, ספרים, עיתונים ישנים או כל פריט משנות החמישים, יש מצב שמדובר על פריטי אספנות בעלי ערך כספי. אם אתם רוצים לדעת כיצד להעריך את תכולת הדירה באופן עצמאי חפשו בגוגל "פינוי דירה יוסף האוסף" וקבלו מאמר מדוייק שמסביר איך להעריך באופן עצמאי את תכולת הדירה.
[סגור תגובה]
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il