TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

פינטק בנקאי: קרדיטפלייס מתרחבת לאירופה - פותחת סניף בבלגיה שיסייע במימון פעילות יצואנים ישראלים


דקל גולן - קרדיטפלייס
הסניף החדש צפוי לגלגל השנה מחזור של כ-15 מיליון אירו

חברת הפינטק הישראלית קרדיטפלייס מתרחבת לאירופה ופותחת בבלגיה סניף שירכז את הפעילות ביבשת. קהל היעד הוא בעיקר יצואנים ישראלים למדינות אירופה שמתמודדים עם קשיים תזרימיים וביורוקרטיים לרבות מימון וימי אשראי רבים, המקובלים עם לקוחות אירופאיים גדולים.


קרדיטפלייס מציעה פלטפורמת השקעה P2P בפקטורינג – קרדיטפלייס "רוכשת" צ'ק דחוי מחברה שהעניקה מוצר או שירות, אך התשלום שתקבל צפוי להגיע רק במועד מאורח (שוטף +30/60/90 יום). קרדיטפלייס משלמת לחברה ש"מגלגלת" את הצ'ק כסף במזומן עכשיו תוך שהיא גובה מהחברה עמלה אחת בלבד – עמלת פקטורינג.


פעילות הפקטורינג מהווה תחרות לבנקים בפלח השוק של עסקים קטנים ובינוניים. קרדיטפלייס מאפשרת להם להקדים תשלומים עתידיים ולהתמודד עם מחסור ומגוון מצומצם של ערוצי אשראי, סרבול וביורוקרטיה בתחום המימון ועלותו הגבוהה של האשראי לעסקים קטנים.

פלטפורמת ה-P2P האינטרנטית מאפשרת לכל משקיע להשתתף בהשקעה בחשבוניות בעלות דירוג גבוה, בריבית גבוהה יחסית וברמת סיכון נמוכה. אחרי שקרדיטפלייס רוכשת חשבוניות גדולות בגובה של עד עשרות מיליוני שקלים כל משקיע יכול לרכוש חלק מהחוב באמצעות אתר האינטרנט של החברה (www.creditplace.co.il).

החובות הנרכשים הם מהחברות החזקות במשק, משרדי ממשלה וגורמים כגון קופות חולים, חברות ממשלתיות וכדומה. כל החובות למעט חובות ממשלה מבוטחים על ידי חברת ביטוח אשראי מהמובילות בעולם קופאס (Coface) והכספים מנוהלים בחשבון נאמנות המנוהל על ידי זיו-האפט נאמנויות ואחזקות (מקבוצת פירמת ראיית החשבון BDO זיו-האפט). מבחינת ה"משקיע הקטן" מדובר בחלופת השקעה שקופה, פשוטה, נזילה, בעלת סיכון נמוך ותשואה אטרקטיבית בעידן של ריבית ריאלית אפסית.

קרדיטפלייס הפועלת בארץ מזה כארבע שנים, הוקמה על ידי דקל גולן וסרג’ עזיזה, ומועסקים בה כיום כ-15 עובדים, הפועלים ברובם מתל-אביב. פעילות החברה נמצאת בצמיחה מתמדת ומגמה זו צפויה להימשך וקרדיטפלייס צופה הכפלה של היקפי פעילותה בישראל בשנת 2018.
על פי הערכות בשוק עד היום רכשו המשקיעים על פלטפורמת קרדיטפלייס תקבולים בהיקף של כ-250 מיליון שקל ונהנו מתשואה ממוצעת של כ-5%.


איך זה עובד?
טרם תחילת פעילות השקעה בפלטפורמה, עובר כל משקיע תהליך KYC (Know Your Customer) כמקובל. המשקיע, שיכול, לראשונה, לרכוש חוב בדירוג גבוה וברמת סיכון נמוכה באמצעות פלטפורמת מימון המונים אינטואיטיבית, תוך שהוא מגובה גם בביטוח אשראי על החוב. המשקיע יכול לעשות זאת באופן ישיר ועצמאי בזירת ה-P2P של קרדיטפלייס (קיימת גם אפשרות להשקיע באמצעות מנהל תיקים לו הסכם מיוחד עם קרדיטפלייס המבטיח מבנה עלויות מינימלי), תוך שהוא יודע מיהו החייב, מהו דירוגו, מהו משך הזמן של החוב ומהי הריבית ממנה ייהנה. כך הוא בונה לעצמו תיק השקעות, ובוחר את החובות שברצונו לרכוש.


כדי לוודא את אמינות הספקים ולהפחית את רמת הסיכון עבור המשקיעים למינימום, מקיימת קרדיטפלייס תהליך הכולל בדיקה מדוקדקת של מערכת היחסים בין כל ספק והלקוח שלו (בעל החוב) ומוודאת שהתקבולים הם חלק ממערכת יחסים תקינה, קיימת ומבוססת בין הספק ללקוח ולא עסקה מקרית. החברה מוודאת גם שהחייבים הם חייבים אמינים מהשורה הראשונה (דוגמת ממשלה ועסקים גדולים ויציבים) ובכל מקרה מבטחת את החוב על ידי חברת ביטוח אשראי מובילה. זאת, כדי להגן על המשקיעים ולהפחית את רמת הסיכון שלהם.



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS

כתבות נוספות

- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il