TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

בשורה לחג: ה-OECD מאשר – מחירי המזון בישראל בירידה!


משרד הכלכלה והתעשיה
מחירי המזון בישראל ירדו ב-5% בשנתיים האחרונות, לעומת עלייה במחירי המזון בממוצע ב-OECD

הנתונים מקבלים משנה תוקף שכן השכר הריאלי בישראל עלה בשנתיים האחרונות בלמעלה מ-3% בשנה
שר הכלכלה והתעשייה אלי כהן: "נתוני ה-OECD הם עדות להצלחת מדיניות הממשלה במלחמה ביוקר המחיה ולמגוון הפעולות שבוצעו ע"י הממשלה ומשרד הכלכלה והתעשייה. הקלה ברגולציה, הורדת מיסים ומכסים, פתיחת השוק ליבוא מקביל, שבירת המונופול בתקינה ושחרור חסמים הם חלק מהצעדים שננקטו בשנה האחרונה ע"י המשרד ומטרתם להמשיך את המגמה באופן שיגדיל את מגוון המוצרים, ישפר את התחרות וימשיך להוביל להורדת מחירים"


על פי נתוני ה-OECD מחירי המזון בישראל ירדו ב-5% מאוקטובר 2015 עד דצמבר 2017. זאת לעומת עליה במחירי המזון בממוצע במדינות ה-OECD:

נתוני ה-OECD הם ללא ספק הצלחה ביישום מדיניות הממשלה במאבק ביוקר המחיה שכן מחירי המזון בישראל גבוהים בממוצע בכ-19% בממוצע ל-OECD

במהלך השנתיים האחרונות ננקטו ע"י משרדי האוצר והכלכלה מגוון רחב של צעדים שנועדו להקל ברגולציה במטרה להוזיל את יוקר המחיה ולפתוח את השווקים לתחרות.


בין הצעדים שננקטו:
רפורמת הקורנפלקס (הקלות ביבוא מקביל של מזון)
פתיחת מכון התקנים לתחרות
הגדלת מכסות ליבוא בשר ומוצרי גבינה לישראל
הורדת המע"מ ב-1%
הורדת מס החברות ב-3.5%
הורדת מכסים על מוצרי צריכה ומזון שאינם מיוצרים בישראל
חובת דיווח מחירים ע"י רשויות המזון והפארם הגדולות כך שמאפשרות השוואת מחירים באפליקציות ייעודיות
תקנות התמרוקים (פתיחת השוק ליבוא מקביל של תמרוקים)
ביטול הסדרי בלעדיות של רשתות במרכזים מסחריים
הקלות בשחרור חסמים ביבוא אישי לישראל


שר הכלכלה והתעשייה, אלי כהן: "משרד הכלכלה והתעשייה פועל בנחישות להפחתת רגולציה, לשבירת מונופולים בכלל ולמול היבואנים הבלעדיים בפרט במטרה להפחית את יוקר המחיה. לא הגעתי להיות שר הכלכלה והתעשייה רק בשביל לפתוח מפעלים חדשים אלא גם לקדם מהלכים שיאפשרו לציבור בישראל לרכוש במחיר הוגן ולהתפרנס בכבוד. אנו פועלים מצד אחד ליצירת מקורות תעסוקה איכותיים ולשמור השפל ברמת האבטלה ומן הצד השני מקדמים מהלכים נחושים להורדת יוקר המחיה".


התפתחות בענף לדוגמה – שוק הבשר הטרי
דוגמה למהלך שהוביל לירידת מחירים משמעותית בתחום המזון ניתן למצוא בשוק הבשר הבקר הטרי והרפורמה לפתיחת השוק לתחרות. בשנת 2014 נפתח שוק הבשר הבקר הטרי לייבוא בהיקפים משמעותיים ועל פי נתוני הכלכלן הראשי באוצר, למהלך זה השפעה מהותית על ירידת מחירים של בין 7% ל-17% בבשר הבקר הטרי.
במסגרת הרפורמה גדל באופן משמעותי יבוא בשר טרי ועגלים חיים מרמה של כ-6% בשנת 2015 ללמעלה מ-40% בשנת 2017. המהלך הקטין את הריכוזיות בענף, הוביל לירידת מחירים של בין 7% ל-17% והגדיל את הביקוש לבשר הטרי הנחשב לבריא יותר.



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS

כתבות נוספות

- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il