TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

הראל פיננסים


הראל פיננסים
חשש מ"מלחמת סחר" מעלה את התנודתיות בשווקים

לפני שמשתמשים במסמך
המסמך נכתב לפנות בוקר יום ראשון לאחר הירידות החדות בשוקי המניות בעולם ביום שישי.

מה גרם לירידות החדות בשישי?
נשיא ארה"ב טראמפ הכריז שיטיל מכסים חדשים על יבוא מסין לארה"ב בסכום ענקי של 50 מיליארד $, המהווים כ 10% מהיקף הסחר עם סין. בתגובה, הסינים יצאו בהכרזה שיטילו מכסים על יבוא אמריקאי לסין אם הממשל האמריקאי לא יכנס למו"מ איתם. כלומר, אנחנו מדברים כאן על עליית מדרגה ב"מלחמת סחר", לאחר הטלת מגבלות על יבוא פלדה לארה"ב קודם החודש.

לפני כן, ביום רביעי הועלתה ריבית הפד כצפוי ב 0.25% ל 1.75%-1.5%, מה שגרם לעליית תשואות אג"ח קלה, אך לאור הסערה בשוקי המניות, התשואות באג"חים ירדו חזרה ל 2.81%.

הירידות במניית פייסבוק, בעקבות אי הגנה על פרטי המשתמשים, היוו גורם נוסף שחיזק את המגמה השלילית.

למה כולם מפחדים ממלחת סחר?
מלחמת סחר, מפרה את האיזון הכלכלי הנוכחי וקובעת מחדש כללים, כאשר כל מדינה מטילה מכסים כדי להגן על התעשייה המקומית שלה. אי הידיעה לגבי ההיטלים העתידיים, מעלה את אי הוודאות העסקית. המשקיעים חוששים כי חברות יעצרו השקעות, אשר יפגעו בצמיחה הכלכלית העולמית.

בנוסף, מלחמת סחר עלולה לייצר אינפלציה, לאור העובדה כי סחר חופשי גלובלי (היכולת לקנות בקלות מכל מדינה בעולם), היה אחד הגורמים המרכזיים ששמרו על אינפלציה נמוכה בעולם בשנים האחרונות.

כמה השווקים ירדו?
מניות ארה"ב: S&P500 ירד בחמישי-שישי כ 4.6%, סקטור הטכנולוגיה ב 6.4% והפיננסים ב6.7%. הVIX עלה ל 25.

שאר שוקי המניות: יורוסטוקס 600 1.5%-, הנג סנג 2.5%-, ניקיי 4.5%-, שווקים מתעוררים 2%-.

אג"ח ממשלתי: אג"ח ל 10 שנים ירד מ 2.91% ל 2.81%

אג"ח קונצרני: מדורג 0.17%-, היי הילד 0.26%-

האם אנחנו לפני גל חדש של ירידות ואח"כ התאוששות מהירה כפי שראינו בכל התיקונים האחרונים וכפי שקרה בפברואר האחרון?

כמובן שלא ניתן לחזות מה יעשו השווקים בתקופה הקרובה והאם עיקר הירידות מאחורינו או לפנינו. מחקרים רבים הוכיחו כי פרט לאירועי תמחור יתר קיצוני בשוקי המניות, לא ניתן לתזמן את הכניסה והיציאה מהשוק, לכן האסטרטגיה הנכונה היא לנסות להתמיד לאורך זמן. מספיק להיזכר מה חשבנו לעשות כאשר טראמפ נבחר, כשהשווקים קרסו אחרי הברקזיט או בעת הירידות החדות של תחילת 2016, או אפילו בפברואר האחרון ומה קרה בדיעבד.

האסטרטגיה שהוכיחה את עצמה באירועים דומים בעבר של עלייה חדה בתנודתיות, היתה לא לבצע שינויים בתיק, בטח לא משמעותיים.

התמונה הכלכלית המרכזית לא השתנתה: כל כלכלות העולם צומחות, האינפלציה חיובית ונמוכה, הריביות נמוכות ותמחור שוקי המניות סביר (המניות בארה"ב יקרות מהממוצע הרב שנתי, באירופה, מזרח אסיה וישראל תמחור אטרקטיבי).

אז אולי כדאי לנצל את הירידות ולקנות בזול? מי צפוי ליהנות ממלחמות הסחר?
אם אכן תפתח מלחמת סחר בהיקף משמעותי (סבירות נמוכה), יהיו בעיקר מפסידים. לרוב מי שאמור ליהנות ממצב זה, או להיפגע פחות הן חברות Mid cap ומניות Small cap, שבאופן טבעי מוטות לכלכלה מקומית ופחות לייצוא. הנפגעות העיקריות יהיו החברות הגדולות והגלובליות, אולם מוקדם מידי להעריך האם זה התרחיש שיתממש.

חשש מפני האטת הצמיחה העולמית, יגרור אימוץ גישה שמרנית יותר לגבי תמחור מניות וסקטורים מסוימים, שעד היום נהנו מאופטימיות גבוהה ועליות על בסיס "סיפור חם" וציפייה להמשך צמיחה חזקה בהכנסות/רווחים. כלומר נראה חזרה של שיטות התמחור המסורתיות וחזרתן של ה"מניות המשעממות".

אולי כדי להגן על התיק צריך לקנות זהב או דולרים?
לא תמיד במצב של ירידות בשווקים הדולר או הזהב יעלו ויגנו על התיק. מבין שני הנכסים ובגלל שכיום עבור השקעה בדולר ניתן לקבל ריבית יחסית גבוהה ואילו על הזהב אין ריבית, נראה שיש יותר הגיון לבחור בדולר לצרכי הגנה.

חשוב רק לזכור שיכולת החיזוי כיוון של מטבעות או סחורות היא הנמוכה ביותר מבין כל שאר הנכסים הפיננסים.

שילוב של אג"חים צמודי מדד בתיק יגן מפני תרחיש של עלייה באינפלציה.

אז מה עושים?
מתוך הבנה שהשנה כל אחד מהאפיקים צפוי להניב תשואה חיובית, אולם תוך תנודתיות גבוהה משנה שעברה, עולה החשיבות בשימוש מכשירי השקעה המשלבים מספר אפיקים. הפיזור הרחב ושילוב האפיקים ימתנו את התנודתיות עבור הלקוחות.


במניות - מתמקדים בטיוב התיק ע"י העלאת משקל "מניות הערך" בעלות תמחור אטרקטיבי והפחתת משקל "מניות הצמיחה/חלום" שנהנו בחודשים האחרונים מעליות חדות בזכות "סיפור חם", אולם מחירן מגלם תחזיות צמיחה גבוהות (מידי) ולא שמרניות.


שוקי מניות הנהנים מתמחור אטרקטיבי: ישראל, אירופה (בעיקר גרמניה) ומדינות מזרח אסיה.
שוקי מניות מועדפים פחות: ארה"ב (תמחור יקר ביחס לממוצע) ושווקים מתעוררים (רגישים להעלאת הריבית וכמובן למלחמת סחר)


אג"ח קונצרני – מצב החברות בישראל איתן. מתמקדים באג"ח בדירוגים גבוהים.
אג"ח חו"ל ונזילות דולרית - ממשיכים לשלב אג"ח חו"ל בתיק לצורך הגנה והגדלת הפיזור. הריבית על היתרות הדולריות נמצאת בשיא של מעל עשר שנים! לקוח סולידי יכול ליהנות היום מריביות גבוהות על היתרות הדולריות שברשותו.



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il