TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

סקר תשקיף התעסוקה של Manpower לרבעון השני של 2018


ManpowerGroup
חדשות טובות למשק, קצת פחות טובות לאיזור הדרום

על פי הסקר הרבעוני של ,ManpowerGroup קצב הגיוס בישראל צפוי לשמור על תשקיף יציב בהזדמנויות ההעסקה בחודשים מאפריל– יוני 18
נרשמה יציבות יחסית מצדם של המעסיקים בישראל: תשקיף התעסוקה נטו עומד על 8%+ ללא שינוי בהשוואה לרבעון המקביל דאשתקד
מתוך 751 המעסיקים שנשאלו בסקר 14% צופים עלייה במצבת כוח האדם, 4% צופים ירידה ואילו 80% חוזים יציבות.
ניתוח ענפי צופה קצב גידול מואץ בענפי הבנייה, החקלאות הייצור המסעדנות והמלונאות.
תחזיות הגיוס החזקות ביותר דווחו בירושלים עם תשקיף תעסוקה נטו של 18%+


בקרב 44 המדינות והטריטוריות בעולם שהסקר מתייחס אליהן, רמת תחזיות הגיוס הגבוהה ביותר היא בטייאון, יפן, הונגריה וארצות הברית והנמוכה ביותר דווחו באיטליה, צ'כיה ושוויץ.


מיכל דן הראל, מנכ"לית Manpower ישראל: "לשמחתנו המשק ממשיך לשמור על יציבות בהקפי גיוס העובדים, עם תחזיות גיוס חיוביות בכלל ענפי המשק, כאשר התחזית היא שרמות הגיוס תהיה ללא שינוי בהשוואה לרבעון המקביל דאשתקד . וכמו בשיח הכלכלי כולו, גם כאן לנדל"ן יש מקום של כבוד כשהענף שמתבלט מעל השאר הוא ענף הבנייה, בו מדווחים המעסיקים על תכוניות הגיוס החזקות ביותר. גם בענפי הפיננסים, הביטוח והשירותים העסקיים צפויה פעילות גיוס מכובדת. עם זאת, לא הכל לגמרי ורוד והענפים המשקפים זאת יותר מכל ברבעון השני הם ענפי התחבורה, האחסון והתקשורת, שם תחזיות הגיוס הן החלשות ביותר".

על פי סקר תשקיף התעסוקה שערכה חברת Manpower לגבי הרבעון השני של 2018 בקרב 751 מעסיקים בישראל.
המשתתפים בסקר, נשאלו שאלה אחת זהה: "מהם השינויים שאת/ה צופה בהיקף הכולל של התעסוקה בארגונך בשלושת החודשים הקרובים (עד סוף יוני 2018) בהשוואה לרבעון הנוכחי?" מתוך 751 המעסיקים שהשתתפו בסקר 14% צופים עלייה במצבת כוח האדם, 4% צופים ירידה ואילו 80% חוזים יציבות. לפיכך, תשקיף התעסוקה נטו עומד על 10%+.,
לאחר התאמת נתונים כך ששינויים עונתיים יובאו בחשבון, התשקיף עומד 8% +

תוצאות לפי ענפי תעשייה:
צפויה צמיחה בענפי החקלאות, הבנייה, הענף הציבורי והחברתי וענף המסעדנות והמלונאות, פיננסים, ביטוח, נדלן, שירותים עסקיים, תוצאות חלשות יותר בענפי היצור התחבורה האחסון והתקשורת .

. המעסיקים בכל עשרת ענפי התעשייה צופים עלייה במספר העובדים ברבעון הקרוב. המעסיקים בענף הבנייה מדווחים על תוכניות הגיוס החזקות ביותר, עם תשקיף תעסוקה נטו של 14%+. במקביל, צפוי גידול יציב במצבת כוח האדם גם בענף החקלאות, היערנות והדיג, עם תשקיף של 13%+ וכך גם בענף הייצור ובענף המסעדנות והמלונאות (תשקיף של 12%+ בשניהם). בענפי הפיננסים, הביטוח, הנדל"ן והשירותים העסקיים צפויה פעילות גיוס מכובדת, עם תשקיף של 11%+, לעומת זאת תחזיות הגיוס החלשות ביותר נרשמות בענף התחבורה, האחסון והתקשורת, עם תשקיף של 3%+ בלבד.

בהשוואה לרבעון הקודם, התשקיף נחלש בחמישה מעשרת ענפי התעשייה. מעסיקים בענפי התחבורה, האחסון והתקשורת מדווחים על ירידה של 4 נקודות האחוז, וירידה של 3 נקודות האחוז בתשקיף נרשמת הן בענף הייצור והן בענף השירותים הציבוריים והחברתיים. לעומת אלה, נרשמת התחזקות של תוכניות הגיוס בשני ענפים: עלייה של 3 נקודות האחוז בענף הבנייה ועלייה של 2 נקודות האחוז בענף הפיננסים, הביטוח, הנדל"ן והשירותים העסקיים.

בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, תוכניות הגיוס נחלשות בארבעה מעשרת ענפי התעשייה. התשקיף לענף המסחר הסיטוני והקמעוני יורד ב-4 נקודות האחוז ואילו ירידה של 2 נקודות האחוז נרשמת בענף החקלאות, הציד, היערנות והדיג, הכרייה והמחצבות ובענף התחבורה, האחסון והתקשורת. במקביל, מעסיקים בענף המסעדנות והמלונאות מדווחים על עלייה משמעותית – 12 נקודות האחוז – ואילו בענף הבנייה ובענף החשמל, הגז והמים, נרשמת התחזקות של 7 נקודות האחוז ו-4 נקודות האחוז, בהתאמה.

תוצאות לפי אזורים גאוגרפים:
תחזית ההעסקה החזקה ביותר מדווחת על ידי מעסיקים באזורי ירושלים, בתל אביב ובצפון ירידה
והתחזית החלשה ביותר הינה באזור הדרום.

המעסיקים צופים עלייה במצבת כוח האדם במהלך הרבעון השני של 2018 בחלק מהאזורים. תחזיות הגיוס החזקות ביותר דווחו בירושלים עם תשקיף תעסוקה נטו של 18%+ המעסיקים בתל אביב מדווחים על אופטימיות זהירה בתוכניות הגיוס, עם תשקיף של 10%+ ואילו התשקיף לאזור הצפון עומד על 9%+ הזדמנויות העסקה צפויות באזור הדרום עם תשקיף של 8%+ כמו גם באזורי המרכז וחיפה כאחד עם תשקיף של 6%+- ו 5%+ בהתאמה.

בהשוואה לרבעון הקודם, תכניות הגיוס נחלשות בארבעה מתוך ששת האזורים. הירידה המשמעותית ביותר דווחה בחיפה וכך גם בצפון ובמרכז. לעומתם המעסיקים בירושלים מדווחים על התחזקות תוכנית הגיוס עם שיפור של 6 נקודות האחוז.

בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, תחזיות הגיוס נחלשות בשלושה מתוך ששת האזורים. התשקיף לאזור המרכז יורד ב8 נקודות האחוז ובאזורי חיפה והדרום דווחה ירידה של 3 ו2 נקודות האחוז בהתאמה. תוכניות הגיוס מתחזקות בשני אזורים ב 13 נקודות האחוז בירושליים וב 4 נקודות האחוז בתל אביב.


המעסיקים המשתתפים נחלקים לארגונים מארבעה גדלים: עסקים זעירים מעסיקים פחות מ-10 עובדים; בעסקים קטנים יש 49-10 עובדים; עסקים בגודל בינוני מעסיקים 249-50 עובדים ועסקים גדולים הם כאלה המעסיקים 250 עובדים ומעלה.

לקראת הרבעון הקרוב, צופים המעסיקים גידול במצבת כוח האדם בכל ארבע הקטגוריות של גודל ארגון. המעסיקים הגדולים מדווחים על תכניות הגיוס החזקות ביותר, עם תשקיף תעסוקה נטו של 17%+. במקביל, התשקיף בקבוצת העסקים הבינוניים והקטנים עומד על11%+ ואילו בקטגוריית העסקים הזעירים, המעסיקים מדווחים על תשקיף של 7%+.

בהשוואה לרבעון הקודם, המעסיקים הגדולים מדווחים על ירידה קלה, המתבטאת בירידה של 7 נקודות האחוז, ואילו התשקיף בקרב המעסיקים הזעירים משתפר ב-2נקודות האחוז. מעסיקים בארגונים בינוניים מדווחים על תחזיות גיוס יציבות יחסית ואילו בתשקיף למעסיקים קטנים לא חל שינוי.

בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, מדווחים מעסיקים זעירים על עלייה צנועה של 5 נקודות האחוז לעומת התשקיף בקרב מעסיקים קטנים, המתחזק ב2 נקודות האחוז בלבד . בקרב המעסיקים הגדולים לא דווח על שינויים בתחזיות הגיוס ואולם התשקיף של מעסיקים בגודל בינוני יורד ב 3 נקודות האחוז.

במבט כולל, התחזיות משתפרות או נותרות יציבות ברוב המדינות והטריטוריות.

אנשי ManpowerGroup ראיינו קרוב ל-59,000 מעסיקים ב-44 מדינות וטריטוריות כדי לגבש תחזית של הפעילות הצפויה* בשוק העבודה ברבעון הראשון של 2018. כל משתתפי הסקר נשאלו שאלה זהה: "מהם השינויים שאתה צופה בהיקף הכולל של התעסוקה באזורך בשלושת החודשים הקרובים (עד סוף מרץ 2018) בהשוואה לרבעון הנוכחי?"


על פי הסקר, דווח ביחס לחודשים אפריל –יוני כי מעסיקים צופים גידול במצבת כוח העבודה במידה כזו או אחרת ב-43 מתוך 44 המדינות והטריטוריות המשתתפות. כולל קרואטיה (המשתתפת לראשונה בסקר) שם מדווחים המעסיקים על תכניות גיוס מעודדות . בהשוואה של כל המדינות לתחזיות שדווחו לקראת הרבעון הראשון, תכניות הגיוס משתפרות ב17 מדינות וטריטוריות, יורדות ב 17 ונותרות ללא שינוי בתשע. תנופת עליה מסוימת נרשמת בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד עם שיפור בתחזיות ב25 מתוך 43 מדינות וטריטוריות, ירידה ב 13 ויציבות בחמש .


במסגרת התשקיף לרבעון השני ראוי לציין מספר התפתחויות. רמת הביטחון בקרב המעסיקים בברזיל משתפרת זה חמישה רבעונים ברציפות והאופטימיות הזהירה מעידה על המשך התאוששות בעקבות התשקיפים השלילים ששלטו במשך רוב שנות 2015-2016 . במקביל מעסיקים בפינלנד מדווחים על תכניות גיוס מעודדות ביותר זה שש שנים ובענף הייצור במדינה זו נרשם התשקיף המחזק ביותר מאז הרבעון הרביעי של 2008 .

באזור אירופה, ה מזה"ת ואפריקה (EMEA) נרשם צפי לגידול בכוח העבודה ב-25 מתוך 26 מדינות. בהשוואה לרבעון הקודם, תכניות הגיוס משתפרות ב-13 מדינות, נחלשות בשמונה ונותרות ללא שינוי בארבע. בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, צפוי גידול במצבת כוח האדם ב-16 מתוך 25 מדינות האזור, במקומות שבהם יש נתוני השוואה, ירידה צפויה בשש ויציבות בשלוש. על סמך נתונים עם התאמה עונתית, המעסיקים בהונגריה מדווחים על תכניות הגיוס האופטימיות ביותר באזור אירופה, ה מזה"ת ואפריקה. לעומתם, מעסיקים באיטליה מדווחים על תכניות הגיוס החלשות ביותר לרבעון השני וגם על תחזית שלילית – היחידה בקרב המדינות והטריטוריות המשתתפות בסקר.

רמות האיוש בכל שמונה המדינות והטריטוריות באזור אסיה פסיפיק צפויות לעלות בחודשים אפריל-יוני. עם זאת, התחזיות לרבעון השני משתפרות בשתי מדינות וטריטוריות בלבד בהשוואה לשלושת החודשים הראשונים של שנה זו. תחזית חלשה יותר נרשמת בשלוש ויציבות בשלוש נוספות. בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, תכניות הגיוס משתפרות בחמש מדינות וטריטוריות, יורדות בשתיים ונותרות ללא שינוי באחת. מעסיקים בטאיוואן וביפן מדווחים על תכניות הגיוס האופטימיות ביותר באזור, זאת לעומת סין, שבה מדווחים המעסיקים זה הרבעון השלישי ברציפות על תכניות הגיוס החלשות ביותר.

לקראת הרבעון הקרוב, מעסיקים בכל אחת מ-10 המדינות המשתתפות בסקר ביבשת אמריקה צופים גידול כזה או אחר בכוח העבודה. בהשוואה לרבעון הקודם, התשקיף משתפר בשתי מדינות, יורד בשש ונותר יציב בשתיים. בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, תחזיות הגיוס מתחזקות בארבע מדינות, נחלשות בחמש ונותרות ללא שינוי באחת. מעסיקים בארצות הברית, בקנדה ובמקסיקו מדווחים על תכוניות הגיוס האופטימיות ביותר באזור לקראת הרבעון השני, לעומת מעסיקים בפנמה, בארגנטינה ובקולומביה, הצופים את הגידול הקטן ביותר במספר העובדים לאותו פרק זמן.

אודות סקר תשקיף התעסוקה של ManpowerGroup
סקר תשקיף התעסוקה של ManpowerGroup נערך מדי רבעון במטרה לאמוד את כוונות המעסיקים להגדיל או לצמצם את מצבת כוח האדם שלהם ברבעון הבא. סקר תוכניות הגיוס המקיף של ManpowerGroup מתקיים זה למעלה מ-55 שנה.


הוא מדווח על תחזיות מעסיקים ונחשב לאחד מהסקרים המהימנים בעולם בנושא פעילות התעסוקה. הצלחת סקר תשקיף התעסוקה של Manpower תלויה בגורמים שונים:
ייחודיות: אין מתחרים לסקר זה בגודל, בהיקף, במשך קיומו ובתחום ההתמקדות שלו.
מבט קדימה: סקר תשקיף התעסוקה של ManpowerGroup הוא סקר התעסוקה המתקדם והמקיף ביותר בעולם, ובמסגרתו נשאלים המעסיקים המשתתפים על צפי ההעסקה שלהם ברבעון הבא. סקרים ומחקרים אחרים נוטים להתמקד בנתוני עבר ולדווח על אירועי העבר.
היעדר תלות: הסקר מתקיים בקרב מדגם מייצג מהמעסיקים מכל המדינות והטריטוריות המשתתפות. משתתפי הסקר אינם נלקחים ממאגר הלקוחות של ManpowerGroup.
איתנות: הסקר מבוסס על ראיונות עם קרוב ל-59,000 מעסיקים במגזר הציבורי והפרטי ב-44 מדינות וטריטוריות, במטרה למדוד את מגמות התעסוקה הצפויות בכל רבעון. המדגם מאפשר ניתוח של ענפים או אזורים ספציפיים במטרה להגיע למידע מפורט יותר.
התמקדות: זה למעלה מ-55 שנים שהסקר שלנו מבוסס כולו על שאלה אחת בלבד:

לקראת הרבעון השני של שנת 2018, נשאלו כל המעסיקים המשתתפים בסקר העולמי נשאלים שאלה זהה: "מהם השינויים שאת/ה צופה בהיקף הכולל של התעסוקה באזורך בשלושת החודשים הקרובים (עד סוף יוני 2018) בהשוואה לרבעון הנוכחי?"

מתודולוגיה
סקר תשקיף התעסוקה של ManpowerGroup מושתת על מתודולוגיה בדוקה, בהתאם לתקנים הגבוהים ביותר הנהוגים בחקר שווקים. הסקר תוכנן באופן המייצג את הכלכלה של כל מדינה. בכל הנתונים – ברמה הארצית, האזורית והעולמית – מרווח הטעות הוא לכל היותר 3.9%±.

תשקיף תעסוקה נטו
בדוח זה אנו מרבים להשתמש במונח 'תשקיף תעסוקה נטו'. נתון זה נגזר מאחוז המעסיקים הצופים עלייה בפעילות הגיוס, פחות אחוז המעסיקים הצופים ירידה בהיקף התעסוקה באזורם ברבעון הבא. תוצאת החישוב היא 'תשקיף התעסוקה נטו'. תשקיפי תעסוקה נטו של מדינות וטריטוריות שנצברו במשך 17 רבעונים לפחות מדווחים בפורמט הכולל התאמות עונתיות, אלא אם נאמר אחרת.

החלה של התאמות עונתיות בוצעה בנתונים של כל המדינות המשתתפות, מלבד קוראטיה ופורטוגל. בכוונת ManpowerGroup להוסיף בעתיד התאמות עונתיות גם ביחס לנתונים של מדינות נוספות, עם הצטברותם של נתונים היסטוריים נוספים. לתשומת לבכם, ברבעון השני של 2008, אומצה ב-ManpowerGroup שיטת TRAMO-SEATS להתאמה עונתית של נתונים.

אודות ManpowerGroup
ManpowerGroup (זיהוי NYSE: MAN), מהחברות הגדולות בעולם לפתרונות כוח עבודה, מסייעת לארגונים לשנות כיוון בעולם העבודה המשתנה במהירות – באמצעות שירותי מיקור, הערכה, פיתוח וניהול של טלנטים שמאפשרים להם להצליח. אנחנו מפתחים פתרונות חדשניים ליותר מ-400,000 לקוחות ומקשרים בין יותר מ-3 מיליון עובדים בעולם לעבודות משמעותיות ובנות קיימא במגוון רחב של ענפים ומיומנויות. משפחת החברות המתמחות שלנו – Manpower® , Experis®, Right Management® ו-ManpowerGroup® Solutions – יוצרת ערך רב יותר למועמדים וללקוחות ב-80 מדינות וטריטוריות ברחבי העולם מזה 70 שנים. ב-2018 זכתה ManpowerGroup בתואר אחת מהחברות האתיות ביותר בעולם זו השנה השמינית ברציפות, והיא נמנית בין החברות המוערכות ביותר על פי דירוג Fortune, מה שמחזק את מעמדנו כמותג האמין והמוערך ביותר בענף. גלה כיצד ManpowerGroup משפיעה על עתיד העבודה: www.manpowergroup.com



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS

כתבות נוספות

- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il